een reis naar bolivia

Halloo

ik zou graag in april een reis maken met mijn vriendin voor 2 weken naar zuid Amerika,
ik heb al gehoord dat Bolivia echt prachtig is om te zien.
ik heb nog geen ervaring met verre reizen, alleen maar binnen Europa
hoe zit het daar met hotels en klimaat en wat zijn echt aanraders om op 2 weken gezien te moeten hebben?

Hallo Yvez,

Bolivia is prachtig,

Het is alleen wat je in die twee weken wil zien en op wat voor manier je wil reizen. Eerst zal je moeten acclimatiseren op de hoogte, El Alto ligt op 4000mt hoogte !! kost ongeveer twee dagen om die hoogte in je lichaam te laten wennen. In La Paz is leuk om de “heksen markt “ te bezoeken in die omgeving zijn ook niet te dure hotelletjes te vinden
Voor een bus tour van La Paz naar Chochabamba heb je een dag nodig en naar Sucre nog een, dus een vliegticket is voor je tijd die je heb voordeliger, en ik kan je zeker de luchtvaartmaatschappij Bolivia aan raden alles is prima geregeld. Potosi daarna de Salar Uyuni is prachtig maar probeer in je reis ook naar de Laguna ‘s te gaan richting Chili.

Bolivia is gewoon leuk,

Ps.
Als je naar Sucre gaat weet ik wel een geweldige thuis plaats

Ik vind het eerlijk gezegd nogal zonde om zoiets op 2 weken te doen. Onder andere door de hoogte (je kan trouwens pech hebben, sommige mensen hebben een week nodig om te wennen), maar ook omdat je echt ongelooglijk lang onderweg bent en een van de duurste landen in Z-Am kiest om op te vliegen. Gaan jullie binnen de komende jaren nooit de kans hebben om langer te gaan? Want dan zou ik eerder aanraden om even te wachten.

Anders zou ik aanraden om op Santa Cruz te vliegen, daar zsm het vliegtuig naar Sucre te pakken (ligt wat lager dan La Paz), en na enkele dagen (via Potosi) naar Uyuni gaan voor Salar de Uyuni en dan naar La Paz te gaan (vanuit La Paz kan je dan nog dingen doen als je tijd over hebt, zowel dagtochten als zijsprongen naar vb. Cochabamba of Lago Titicaca).