Hoi Allemaal,
in de periode van Oktober 2014 ben ik van plan samen met een vriend van mij op wereldreis te gaan voor onbepaalde tijd. En ons eerste deel van deze reis brengt ons van Guatemala naar Rio de Janeiro in Brazilië. Uiteraard willen we daar rustig de tijd voor nemen lekker veel duiken en golf-surfen en onderweg werken om het allemaal te bekostigen.
Uiteraard begint de voorpret nu al met het bedenken wat we nou eigenlijk willen en uitzoeken of het kan en of het slim is. Ons eerste plan is om in Guatemala een auto te kopen (een 4x4 uiteraard) en daarmee naar Rio te rijden.
Is er iemand die iets weet over het kopen van een auto in Guatemala? Aangezien het nogal een eind rijden is met de auto moet deze wel goed zijn maar we reizen low budget dus mag het ook niet veel geld kosten. Iemand hier ervaring mee?
Met deze tocht zullen wij een heleboel landen door kruisen (Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Chili, Argentinië, Paraguay & Brazilië).
Nou heb ik al begrepen dat de grens tussen midden en zuid-Amerika bij Panama een probleem factor is en dat je dat beter met de boot kan doen. Kan dat ook met een auto? dit kan ik namelijk verder nergens vinden op het internet.
Vanuit Rio willen wij doorvliegen naar Hawaï om daarna naar Nieuw Zeeland te vliegen en vandaar naar Thailand. In Thailand lijkt het ons het best om vanuit daar uitstapjes te maken naar andere landen(Indonesië, Maleisië, Laos, etc.) Een soort “thuis basis” als het ware. (is dit slim?)
Na zuid oost Azië zaten we te denken aan China en Tibet en terug met de transs… express…
Er is alleen 1 vrij groot probleem. Gezien de omvang van de reis past de hele reis nooit in 1 jaar het wordt denk ik al een aardige klus om dit in 2 jaar te doen. Dus een rond de wereld ticket is niet voordelig ben ik bang. Maar intercontinentale vluchten zijn duur, daarom is het wel prettig dit vooraf te betalen. Heeft iemand hier een oplossing voor? is bijv. boeken van te voren in Nederland een optie en dan een ticket zonder datum ofzo? of zouden we beter in Brazilië zelf naar het vliegveld kunnen gaan voor ons ticket naar Hawaï? etc.
heel erg bedankt voor het lezen van dit bericht