Wereldreis vanaf lente/zomer 2013 - 6/12mnd

Hallo mede reizigers en avonturisten!

Ik ben Erik, 26 jaar en zit met het idee om voor ±1jaar de wereld rond te gaan trekken. Recentelijk ben ik door een vriendin van mij aangeslingerd om hier weer eens over na te gaan denken en ik ben inmiddels serieus aan het zoeken of ik dit kan waarmaken. Het idee was om samen met deze vriendin te gaan, maar zij twijfelt inmiddels een beetje.

Dus ik ben op zoek naar iemand (<28 Jaar) anders, die grofweg hetzelfde plan heeft! Ik heb nog niks vast gezet of geregeld of iets dergelijks. Mocht ik dus iemand vinden om dit mee te gaan doen, zou ik graag samen bekijken hoe de reis er uit moet gaan zien, je zit tenslotte een jaar lang vast aan elkaar. Hieronder een beetje wie ik ben en wat ik grofweg heb bedacht.

Zelf ben ik een (al zeg ik het zelf) redelijk actief/sportief persoon, ik kan best een keer op een strand zitten maar moet uiteindelijk wel iets gaan doen! Ik zou best een keer in een luxe hut op een wit strand wakker willen worden, maar over het algmeen zou ik prima tevreden zijn met een tent of hostel! Ik heb wel enige ervaring met hiking/wandelen/backpacking (alpen)… Maar heb nog nooit een reis als dit gemaakt.

Als minimum heb ik voorgesteld 6maanden weg te zijn, maar het liefst langer. Dit hangt voornamelijk af van het budget, als het geld op is… dan kom ik terug!
Nu heb ik al aardig gespaard, maar om een jaar weg te kunnen moet ik er nog een klein beetje bij sparen. Vandaar zit ik nu met de gedachte volgend jaar lente/zomer te vertrekken.

**- VS -
**Zelf heb ik ooit op een zomerkamp in de VS gewerkt, dit leek mij een mooie start voor deze reis. Daar achteraan kun je gelijk een maand reizen in de VS en heb je de meeste kosten voor de VS trip er al uit!

**- midden/zuid amerika -
**Vervolgens zou ik graag o.a. de maya en inca tempels bezoeken in midden/zuid amerika en als je dan toch daar bent, gelijk maar een bezoek aan Rio de Janeiro.

(paaseiland lijkt me heel gaaf om geweest te zijn, maar ik gok dat dit voor het budget niet heel erg verstandig is… )

**- Australie/NZ -
**Ik heb hier niet zo heel veel mee dat ik er graag een half jaar zou willen zitten, wat bij werken etc etc. zoals veel mensen doen, Maar… wil er wel heel graag een keer geweest zijn, de nodige dingen zien en meemaken!

**- Azie -
**Toen ik een beetje aan het rondkijken was wat er allemaal te zien was in Zuid/oost Azie werd mijn lijstje heel snel heel groot, er zijn in de meeste van deze landen heel veel mooie tempels en kloosters etc te vinden. Daarnaast ook diverse Natuur reservaten, een specifieke die mij echt heel erg onder de indruk bracht is de ‘hang son doong’ grot in Vietnam!

**- tijd over, midden oosten -
**Als er na al dit nog tijd en geld over is zou ik de reis graag afsluiten met Jordanie, Egypte en Rome!!.. waarom die 3? dat zou betekenen dat we in de hele reis alle 7 wereldwonderen gezien (kunnen) hebben!

Ik weet niet of dit alles haalbaar is en wat ik al zij, het staat redelijk open ter discussie (kan ook de andere kant om reizen b.v. :P)… Maar het geeft wel een beeld hoe ik erover denk.

Als ik hiermee je aandacht te pakken heb, dan zou ik graag willen kijken of het een beetje klikt en we samen iets kunnen bedenken om van dit idee werkelijkheid te maken!

Hoi erik,
Leuk plan heb je! Ik ga zelf ook een wereldreis maken van een jaar. Eind september ga ik eerst 6 maanden naar Azie, daarna 2 maanden Australie, 1 maand Nieuw Zeeland en dan vlieg ik naar Santiago Chili en vanuit daar wil ik 3 maanden midden en zuid amerika bezichtigen. Ik ben iemand die graag veel dingen wilt zien en de reis wel low budget houden dus in hostels slapen of evt een camping. In Australie wil ik 2 maanden een auto huren en langs de oostkust trekken.

Ik zoek voor die 6 maanden nog een reismaatje, ik hoor wel of je het leuk lijkt om dit deel mee te reizen.

Groetjes Nicole
24 jaar

Hallo Nicole,

Ik zoek eigenlijk iemand die met mij de gehele reis zou willen maken, ik moet dus eerst iemand vinden en samen uitstippelen hoe de reis er een beetje uit moet gaan zien.

Als ik dit weet en het komt zo uit dat we op een zelfde periode op dezeflde plek zijn, kunnen we uiteraard kijken om iets af te spreken. Maar hierover pas later meer dus…

In ieder geval alvast veel plezier op jou reis!!

Groetjes,
Erik

Hoi Erik

Wat een avontuur ! mijn aandacht is er zeker door aangetrokken…
Ik ben 23 jaar en heb nu ook het gedacht dat ik nu moet reizen, er is op dit
moment nog niets dat mij zou thuis houden.
Ik ben net terug van een 14daagse reis in Ecuador en heb ook al 2 keer 3 weken rond getrokken in Costa Rica … Midden/Zuid-Amerika heeft een beetje mijn hart gestolen! Ik ga dan ook beginnen met Spaanse les omdat ik gewoon weet dat het nog veel van pas zal komen in de toekomst :-).

Nu ben ik zelf meer van plan om een project te zoeken waar ik enige tijd vrijwilligerswerk kan doen. Ik heb in Ecuador al een week in een leuk project mogen meewerken (Inti Sisa) om daarna ook nog rond te reizen.
Ik weet dat dit niet helemaal aansluit bij jouw plannen… maar jouw plannen lijken mij GEWELDIG maar ik twijfel een beetje of Azië iets voor mij is… maar als je wil kan je me altijd een mailtje sturen en kunnen we reeds enkele ervaringen uitwisselingen en elkaar misschien beter leren kennen.

groetjes
Hanne

Hoi Hanne,

Jij hebt ook leuke plannen zie ik al! Het komt inderdaad niet helemaal overeen met wat ik hier had neergezet, maar zoals ik al zij staat redelijk open ter discussie!

Azie is voor mij wel een ‘belangrijk’ onderdeel die ik graag zou willen doen, ik zou b.v. eerder de VS en/of australie laten vallen als dat zo zou uitkomen. En daarnaast wil ik ook graag naar midden/zuid-amerika maar daar willen we beide graag heen!

Ik heb je even een berichtje gestuurd met mijn e-mail dan kunnen we even verder kijken waar we op uit kunnen komen! Je kan me overigens ook gewoon toevoegen op facebook!

Groetjes,
Erik

Erik, ik heb je een bericht gestuurd!

Heb jou gelijk ff gecheckt…Klinkt goed je plannen

Hoi Erik,

Ook ik wil een wereldreis maken en mijn voorkeur gaat uit naar Zuid-Oost Azië voor ongeveer een jaar. De plannen die jij hebt komen redelijk overeen.
Ik ben 25 jaar en ik droom er al jaren van om een tijdje rond te gaan reizen maar ik heb de stap nooit durven zetten. Daarnaast lijkt het mij ook gezelliger om samen met iemand te reizen.

Mijn plannen liggen nog volledig open. Ik hou van cultuur, strand, drukte, rust etc. Zolang het maar afwisselend en niet te gehaast is. Ik wil graag low budget reizen zodat ik zolang mogelijk kan genieten van alle avonturen. Tussendoor wat strand en luxe vind ik ook helemaal niet erg.

Mijn (voorlopige) plan is wel om wat later weg te gaan. Ik dacht zo na de zomer. Geen idee hoe jij hierin staat.
Misschien kunnen we even mailen om te kijken waar we op uit kunnen komen!

Groetjes,
Olivia