Hallo mede reizigers en avonturisten!
Ik ben Erik, 26 jaar en zit met het idee om voor ±1jaar de wereld rond te gaan trekken. Recentelijk ben ik door een vriendin van mij aangeslingerd om hier weer eens over na te gaan denken en ik ben inmiddels serieus aan het zoeken of ik dit kan waarmaken. Het idee was om samen met deze vriendin te gaan, maar zij twijfelt inmiddels een beetje.
Dus ik ben op zoek naar iemand (<28 Jaar) anders, die grofweg hetzelfde plan heeft! Ik heb nog niks vast gezet of geregeld of iets dergelijks. Mocht ik dus iemand vinden om dit mee te gaan doen, zou ik graag samen bekijken hoe de reis er uit moet gaan zien, je zit tenslotte een jaar lang vast aan elkaar. Hieronder een beetje wie ik ben en wat ik grofweg heb bedacht.
Zelf ben ik een (al zeg ik het zelf) redelijk actief/sportief persoon, ik kan best een keer op een strand zitten maar moet uiteindelijk wel iets gaan doen! Ik zou best een keer in een luxe hut op een wit strand wakker willen worden, maar over het algmeen zou ik prima tevreden zijn met een tent of hostel! Ik heb wel enige ervaring met hiking/wandelen/backpacking (alpen)… Maar heb nog nooit een reis als dit gemaakt.
Als minimum heb ik voorgesteld 6maanden weg te zijn, maar het liefst langer. Dit hangt voornamelijk af van het budget, als het geld op is… dan kom ik terug!
Nu heb ik al aardig gespaard, maar om een jaar weg te kunnen moet ik er nog een klein beetje bij sparen. Vandaar zit ik nu met de gedachte volgend jaar lente/zomer te vertrekken.
**- VS -
**Zelf heb ik ooit op een zomerkamp in de VS gewerkt, dit leek mij een mooie start voor deze reis. Daar achteraan kun je gelijk een maand reizen in de VS en heb je de meeste kosten voor de VS trip er al uit!
**- midden/zuid amerika -
**Vervolgens zou ik graag o.a. de maya en inca tempels bezoeken in midden/zuid amerika en als je dan toch daar bent, gelijk maar een bezoek aan Rio de Janeiro.
(paaseiland lijkt me heel gaaf om geweest te zijn, maar ik gok dat dit voor het budget niet heel erg verstandig is… )
**- Australie/NZ -
**Ik heb hier niet zo heel veel mee dat ik er graag een half jaar zou willen zitten, wat bij werken etc etc. zoals veel mensen doen, Maar… wil er wel heel graag een keer geweest zijn, de nodige dingen zien en meemaken!
**- Azie -
**Toen ik een beetje aan het rondkijken was wat er allemaal te zien was in Zuid/oost Azie werd mijn lijstje heel snel heel groot, er zijn in de meeste van deze landen heel veel mooie tempels en kloosters etc te vinden. Daarnaast ook diverse Natuur reservaten, een specifieke die mij echt heel erg onder de indruk bracht is de ‘hang son doong’ grot in Vietnam!
**- tijd over, midden oosten -
**Als er na al dit nog tijd en geld over is zou ik de reis graag afsluiten met Jordanie, Egypte en Rome!!.. waarom die 3? dat zou betekenen dat we in de hele reis alle 7 wereldwonderen gezien (kunnen) hebben!
Ik weet niet of dit alles haalbaar is en wat ik al zij, het staat redelijk open ter discussie (kan ook de andere kant om reizen b.v. :P)… Maar het geeft wel een beeld hoe ik erover denk.
Als ik hiermee je aandacht te pakken heb, dan zou ik graag willen kijken of het een beetje klikt en we samen iets kunnen bedenken om van dit idee werkelijkheid te maken!