Reismaatje gezocht voor wereldreis

Hallo medereizigers!
In juni 2016 ga ik beginnen aan mijn wereldreis van 12 maanden.
Mijn plan is als volgt: eerst ga ik in juni 2 weken naar svalbard (noorden van noorwegen inc ijsberen)
Dan weer terug naar NL. En vanuit daar vliegen naar centraal Amerika. Oa cuba, puerto rico, guatamala, panama. Dan verder naar colombia, peru, bolivia en rio de janeiro in brazilie.
Vanuit zuid-amerika door naar nieuw zeeland en vanuit daar naar australie om paar maanden daar te gaan werken. En als laatste natuurlijk azie: indonesie, filipijnen, vietnam, laos, cambodja, maynmar, india en nepal.
De planning zou als volgt zijn:
Juni: svalbard/ central amerika
Juli: centraal amerika
Aug: zuid amerika
Sept: zuid amerika
Okt: zuid-amerika
Nov: nieuw zeeland
Dec: australie
Jan: australie
Feb: australie
Maart: azie
April:azie
Mei:azie

Het is een idee, maar niks staat nog vast. Heb jij veel betere ideëen dan hoor ik t graag. Ik moet alleen wel aan mijn budget denken, daarom wil ik tussendoor ook gaan werken.
Nu zoek ik dus iemand die mee wil. Hoeft niet de gehele reis, een stukje zou ook vet zijn.
Wie ben ik? Een spontaan persoon die houdt van sociale contacten en altijd benieuwd is naar mensen. Maar ik kan ook heel goed alleen zijn. Ik werk als fysiotherapeut in zwitserland sinds een jaar.
Verder ben ik geïntereseerd in fotografie, zou ik graag willen leren salsa dansen (bv in cuba) en ben ik sinds paar dagen begonnen met het leren van spaans( miss onderweg nog een taalcursusje doen).
Trouwens ik ben 26 jaar. Het maakt me niet uit of t een vrouw of een man is, maar ik hou niet van gecompliceerd. En het moet natuurlijk klikken tussen ons. Een ontmoeting vooraf zou niet verkeerd zijn, maar dat zou via skype moeten, aangezien ik niet in NL woon.
Ben je geïntereseerd? stuur mij dan een berichtje:)

Hoi Agnieskak (ben benieuwd wat je echte naam is…),

Ik was aan het rondkijken voor de reis die ik wil gaan maken in maart 2017 en kwam zodoende op jou berichtje terecht. Ik wil juist starten in Azie, maar dan wel centraal Azie (kazachstan, kirgizie), van daaruit door naar Mongolie, Peking, Tibet, Nepal en dan door naar Zuid-oost azie (cambodja, thailand etc).
Met name voor kazachstan, kirgizie zoek ik een maatje, omdat het daar verder vrij eenzaam reizen is anders… Ik weet niet of je uberhaupt interesse hebt, al maatjes hebt, maar het leek me toch leuk om eens te kijken hoe jij hier tegenaan kijkt.

Ik ben trouwens Lea, werk momenteel bij restaurant Vaartsche Rijn in Utrecht, maar het begint weer te kriebelen om een andere stap te maken… reizen dus… Mijn doel is eigenlijk vooral alleen reizen omdat in het verleden met vrienden reizen tot complicaties leidden…

Indien je mijn plannen niets lijken, misschien wel leuk om beetje te sparren hoe je een wereldreis aanpakt? Wat op te zeggen, wat aan te schaffen?

Gr,
Lea

Hoi Lea,
Leuk om van je te horen. Wat betreft mijn plannen, zijn deze intussen al stuk concreter geworden, ten minste het begin. Ik vertrek namelijk in juni 2016 al. Dan ga ik naar Cuba(heb deze ticket al geboekt).
Jou idee klinkt trouwens ook niet verkeerd, heb Kazachstan ook nog in mijn hoofd gehad, maar dat zou dan aan het einde van mijn reis moeten zijn, dus zo rond mei 2017. Maar dat duurt in ieder geval nog heel lang. en ik weet niet wat er onderweg nog allemaal op mijn pad komt. Maar het lijkt mij ook wel leuk om onfo’s uit te wisselen. Heb je zelf al meer gereisd?