Wereldreis 3 maanden Zuid/ Oost Azie

Hallo,

Ik ben een meid van 25 jaar en sinds ik een paar jaar geleden 3 maanden door Zuidoost-Azië heb getrokken heeft het reisvirus mij te pakken.
Nu wil ik graag volgend jaar midden 2010 een wereldreis gaan maken van 6 maanden of een jaar. Liever doe ik dit niet alleen, omdat samen mij veel gezelliger lijkt. Het is niet mijn bedoeling om tijdens de reis te gaan werken, maar puur alleen om rond te reizen. Waar ik graag naar toe wil is Australië, China, Zuid-Amerika, Nieuw-Zeeland etc, maar ben voor veel in.

Heb jij hier interesse in,dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Els

Hi Els,

Mijn naam is Ellen, ben 27 jaar en begin/ midden 2010 zou ik ook graag een ommetje om de wereld willen maken! Zelf trekt mij met name Midden- en Zuid-Amerika (Costa Rica, Ecuador, Brazilie) en Azie (China, Thailand, Indonesie), maar ook zou ik graag naar Nieuw-Zeeland en Australie willen… er zijn eigenlijk te veel landen om te bezoeken :slight_smile: Misschien dat we erover kunnen mailen…

Hoop tot horens!! Ellen
[EMAIL=“ellenlely@hotmail.com”]ellenlely@hotmail.com

Het lijkt me heel leuk, maar ik vraag me af hoe je dat financieel denkt op te lossen?
Groetjes,
Renée

Ik ben ook zoiets van plan! maar ik denk dat als je met iemand op reis gaat dat je het gauw zat wordt omdat je 24/7 met diegene opgescheept zit. of zie ik dit verkeerd? iemand ervaring hiermee?

Ja, daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Een jaar reizen met iemand die je haast niet kent, lijkt me best wel tricky.

misschien is het slim van te voren af te spreken voordat je inderdaad met zn 2en vertrekt:P

Voor je zo’n reis begint moet je eerst van alles met elkaar doornemen en tijdens deze preparatie kom je er al snel achter of je met die persoon zo’n avontuur kan beginnen.
Je kunt eerst een aantal vragen voor jezelf opstellen, of gegevens doorseinen, die aangeven wat jij wenst, wat jij van de ander verwacht, wat je gewoontes zijn, enz enz. Komt dat overeen, wel dan kun je verder.
Daarnaast is er een belangrijk punt wat je beslist nooit mag vergeten: respect voor elkaar hebben! Er moet een evenwicht zijn tussen de twee personen. Niemand beslist over of voor de ander. Je doet alles samen, of soms allebei iets apart. Soms geef jij toe, soms de ander. Slechts op die basis kun je serieus een reis gaan maken samen. Elkaar zomaar en alleen aardig en leuk vinden is absoluut niet genoeg.
Renée

Zolang met z’n tweeen reizen als “vreemden” gaat in 90% van de gevallen mis.
Het lijkt mij verstandiger om meerdere reispartners te zoeken voor verschillende delen. 24/7 samen zijn is moeilijker dan je denkt.