wereldreis van 6-12 maanden vanaf februari-mei

Hoi allemaal,

Ik ben Laurie, 22 jaar en in Februari klaar met mijn studie Kunstmatige Intelligentie in Nijmegen. Na mijn studie zou ik graag een wereldreis willen maken en liever niet alleen. Daarom zoek ik een reisgenoot (m/v, 20 t/m 28 jaar oud). Ik ben zelf redelijk sportief, maar op zijn tijd doe ik het ook graag rustig aan.

Ik wil ongeveer de volgende dingen zien:

[ul]
[li]VS/Canada
[/li]Ik zou graag een rondreis willen maken door de VS en mogelijk ook Canada. De grote steden als New York, Los Angeles en Las Vegas mogen daarin natuurlijk niet ontbreken. Verder lijkt het me leuk om de natuurgebieden zoals Yellowstone en de Grand Canyon te bezoeken.
[li]Zuid Amerika
[/li]In Zuid-Amerika lijkt het me mooi om de oude beschavingen zoals de Inca’s en de Maya’s te bezoeken. Misschien ook nog een stukje natuurgebied in de Amazone en waarschijnlijk Rio de Janeiro.
[li]Australië/Nieuw-Zeeland
[/li]Australië en Nieuw-Zeeland trekt me niet genoeg om daar maanden te blijven, maar ik zou het niet willen missen. Vooral snorkelen in the Great Barrier Reef lijkt me geweldig. Verder zou ik ook nog willen leren surfen en dat kan denk ik wel in Australië.
[li]Azie
[/li]In Azië zijn stiekem toch veel dingen die ik wil zien: de tempels en jungle in Thailand, Hong Kong, Nepal en Tokio.
[li]Midden Oosten/Afrika
[/li]Als er nog tijd en geld over is, zou ik nog naar het midden oosten gaan. Naar de Piramides in Egypte, de Sahara en misschien een stad zoals Dubai.
[/ul]

Zoals ik al zei, dit is een lijstje die ik heb gemaakt, maar die totaal niet vaststaat. In overleg kunnen zeker dingen veranderd worden.

Lijkt dit je wat? Onder het genot van een drankje zou ik graag nader kennis met je maken!

Groetjes Laurie

Hoi Laurie…ik ben wel geïnteresseerd misschien. maar ben ietsju ouder?? erg?? 36…maar jong van geest!

ik ben ook geïneresseerd in een wereldreis of ander soort reizen en liefst met groepske mensen. ik woon niet in NL maar Belgische kust. ben momenteel in omgeving Nijmegen dus kan de komende 2 weken nog persoonlijk Een vriend van me die wilt ook wel mee denk ik. we zijn aan het denken om in voorjaar 2-3 weken op vakantie te gaan…waarschijnlijk continent africa…en volgend jaar 2014 voor langere tijd Africa.

ikzelf heb al wel wat reis ervaringen…oa continent Africa voor langere tijd, zuid america, europa…mocht ge geïnteresseerd zijn hoor ik het graag. komt ge uit Nijmegen?

ik ben niet geïnteresseerd in de goedkoopste reizen en backpacking. wil wel wat comfort enzo…graag hoor ik meer over uwe planning…greetz Sarge

Hoi Laurie,

Al enige tijd geleden heb ik de volgende post gemaakt: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=136475
Ik ben dus ook op zoek naar een reisgenootje voor een wereldreis en het bedachte programma past aardig goed bij elkaar zo te zien!!

Ik heb sinds die post al aardig wat uitgezocht en om het hele rijtje af te werken zal waarschijnlijk meer tijd nodig zijn, of het word dan een stuk duurder. Maar een definitief plan heb ik dus ook nog niet.

Voor mij zou het wel op z’n vroegst in de zomer zijn om weg te gaan overigens!

Verder kun je het meeste van mij wel lezen in mijn post :), ik hoor het wel als het je leuk lijkt hier verder over te praten.

Groetjes,
Erik

Hallo! Mocht je / mochten jullie ergens tussen april en juni in Zuid Amerika zijn, let me know!
Ik ga eerst naar Ecuador om Spaanse les te volgen, en vanaf april rondreizen: Peru, Bolivia, Buenos Aires en Brazilie.
Groetjes, Nathalie (zie ook mijn post)

Hoi Sarge,

Ik denk dat onze plannen niet helemaal compatible zijn. Ik denk dat ik wel een soort backpack reis ga doen. En Afrika is nou net het continent wat mij het minste ligt op het moment.
Maar bedankt voor je reactie en succes met je plannen

Groetjes Laurie

Hoi Erik,

Ik heb je een privé bericht gestuurd.
Groetjes Laurie

Hallo, ik ben vanaf 12 juni 2013 t/m februari 2014 in Australie/NZ.
Mochten mensen interesse hebben om wat mee te reizen! Ik hoor het wel!
Emilie