Eind 2012 wereldreis maken. Reisgenootje(s) gezocht!! Destination unknown?

Ik ben Michelle een werkende jongedame van 24 jaar oud.
Ik wil heel graag een wereldreis maken ergens rond eind 2012, zodat ik nu nog even goed kan sparen.

Ik heb nog nooit eerder een verre reis gemaakt heb dus ook nog geen concrete plannen of route gemaakt maar zou graag samen met iemand een route willen maken wat met elkaar te combineren valt omdat ik als vrouw toch liever niet alleen wil gaan en het ook veel gezellig er is samen!

Waar ik het liefst heen zou willen gaan:Zuid amerika: Brazillie, Argentinie, Chili en/of elders zuid amerika.
Midden amerika: Mexico, Cuba en/of elders midden amerika.
Noord amerika: Miami, bahama’s, hawaii en/of elders Noord amerika.
Azie: India, Indonesie, Thailand…
Afrika: kaapstad.

Mijn doel is zoveel mogelijk te zien en dingen te leren bijv. (spaanse) taalcursus, dansen, koken… enz enz nieuwe mensen te ontmoeten en van hun gewoontes en cultuur te leren wil graag vanalles zien van cultuur en natuur, hou ook erg van fotograferen en natuurlijk GENIETEN van de tijd en het moment.
Verder hou ik ook van humor, uitgaan, dansen en lekker op het strand liggen met een cocktail en een leuk boek.

Zoek iemand die zichzelf kan herkennen in mijn verhaal… ben een spontaan/positief persoon en kan mij goed aanpassen aan verschillende personen en situaties, sta ook open voor andere alternatieve route(s)?

ik graag hoor ik van jullie,

Groetjes Michelle

Hoi Michelle,
mijn naam is Gilda en ik ook van plan te gaan reizen. Ik wil begin december vertrekken naar Zuid-Amerika om daar een half jaar rond te reizen. Ik wil beginnen in Argentinië om daar een taalcursus spaans te doen. Ik wil graag carnaval vieren in Rio en wil vervolgens doorreizen naar Peru om de Inca trail te doen. Ook trekken Colombia en Bolivia mij en lijkt mij ook Chili erg gaaf. Kortom; ik wil eigenlijk wel overal heen;)
Waar laat jij je keuze vanaf hangen waar je heen wil gaan? Heb je al bepaalde dingen vaststaan?
Groetjes

Hee, dat klinkt heel heel goed! En ook een beetje zoals mijn idee. Ik ben 18 en heb naar verwachting in het begin van volgend jaar mijn rijbewijs, dat komt natuurlijk wel van pas. Ik ben een beginnend surfster en zou het leuk vinden een reisgenootje te vinden die het, naast allerlei andere dingen leren/ontdekken, leuk lijkt om goed te leren surfen d.m.v. Het maken van een rondreis door midden en zuid amerika langs de kustgebieden. Ik wil graag een jaartje gaan reizen, mag ook wat minder zijn als dat mijn reisgenoot beter uitkomt. Ik heb heel veel ideeen en ook al behoorlijk wat talenkennis en enige reiservaring. Let me know als het je wat lijkt! Fenna.

Hoi Michelle,

Zijn je plannen inmiddels al wat concreter? Ben zelf net afgestudeerd en van plan rond oktober / november te gaan reizen. Alles is nog erg onduidelijk voor me, maar ik weet bijna zeker dat ik naar Indonesie (in combi met nog wat landen als thailand en maleisie) wil of ik wil langs alle vette steden in de USA. Jouw interesses komen iig grotendeels overeen met die van mij. (Vooral veel cultuur proeven / mensen leren kennen / uitgaan / cocktails op een mooi strand). Ook lijkt het mij erg gaaf om te leren surfen. Dus misschien zouden we (een stuk) samen kunnen reizen. Ik ben overigens 23 jaar.

Groet, Marloes