Hoi allemaal,
Ik zit met een moeilijk probleem waar ik zelf na lang onderzoek niet uitkom. Ik hoop dat ik hier antwoord op mijn vragen kan krijgen!
Na het verliezen van mijn woning, een langdurige relatie en baan werd het voor mij tijd om te gaan bedenken wat ik verder wilde met mijn toekomst. Laat duidelijk zijn dat dit alles een samenloop van vervelende omstandigheden is geweest en deels buiten mijn macht stond.
Ik ben toen naar een vriend gegaan in het buitenland om daar tot rust te komen (groot landhuis en natuur). Ik had voldoende spaargeld om even rond te komen en uit te zoeken wat mijn volgende stap zou zijn. Door alle stress en depressiviteit heb ik niet gedacht aan zaken als uitschrijving etc. Ik ben daardoor nu dus uitgeschreven uit het GBA naar en onbekende bestemming.
Ik heb nu besloten om ook niet meer terug te gaan. Ik heb het gehad met Nederland en wil zien wat de rest van de wereld brengt. Wat me bracht op het redelijk nieuwe fenomeen “digitale nomaad”. Dit is precies wat ik wil doen en iets dat ik eigenlijk altijd al heb overwogen maar nooit gedurfd heb.
Nu mijn vragen:
-
Ik ben automatisch uitgeschreven uit het GBA naar onbekende bestemming. Ben ik nu echt officieel uitgeschreven uit NL, dus ook belasting technisch?
-
Ik wil een officieel bedrijf starten (online). Nu heb ik vernomen dat het voor digitale nomaden het beste is om een offshore bedrijf te vestigen in bijvoorbeeld Belize. Dit schijnt volkomen legaal te zijn en de kosten liggen rond de 200,- belasting per jaar. En btw is er niet. 1 voorwaarde is dat je ook echt volledig bent uitgeschreven in Nederland. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
Omdat ik blijf reizen van land naar land, continent naar continent, wil ik natuurlijk wel een zorgverzekering. Maar dit moet een wereldwijde zorgverzekering zijn die doorlopend is en niet te duur. Wie kan mij wat links/tips geven over dit?
hartelijk dank!
p.s. ik zit op dit moment in het buitenland (wel EU) en kan dus niet even 1 2 3 naar Nederland gezien geld etc. ook gezien mijn situatie denk ik neit dat ik even naar de belastinglijn kan bellen hierover.