Ik wil eind dit jaar eindelijk aan mijn wereldreis beginnen.
Als eerste wil ik naar Nieuw Zeeland gaan en vanuit daar misschien Australe Azie en zuid Amerika.
Ik ben een 28 jarige jongen uit Limburg
Ik zou het leuk vinden om hier mensen te ontmoeten die ook eind dit jaar plannen hebben om naar NZ te gaan.
Ik weet nog niet helemaal hoe ik ga reizen door NZ al mijn opties zijn nog open
Of ik huur een auto, is wel erg prijzig als je dat alleen doet maar je hebt wel alle vrijheid, of ik reis met openbaar vervoer (b.v. Intercity bus)
ook ben ik er nog niet helemaal uit wat ik ga doen met accommodatie, of een camping of hostel of misschien werken voor accommodatie (zoiets als wwoof) Ik moet tenslotte ook op mijn centen letten he
Misschien kan iemand mij hier wat tips over geven ?
Hai Philippe,
geen wereldreis voor mij maar wel begin december naar Nieuw Zeeland en daarna misschien Australië, in ieder geval graag Sydney. Ik kan in totaal 7 weken reizen en het liefst zou ik samen met 1 of meer mensen die kant op willen en als je daar eenmaal bent kun je altijd zien hoe lang je samen reist of alleen verder gaat, ligt er natuurlijk ook aan hoe het klikt. Heb zelf volgende tip gekregen: www.couchsurfing.org, dat lijkt me erg leuk om te gaan doen en het is voordelig, ook heel fijn. Ik ben iets ouder dan de gemiddelde reisgenoot op dit forum maar nog erg jong van geest
Ik ga zelf (ik ben mei volgend jaar in N-Z) met de Magic Bus, om zo veel van het land te kunnen zien, en ook overnachtingen er al bij te hebben. Als je kiest voor Flexibeds op een slaapzaal, dan is het heel betaalbaar.
Ik heb mijn plannen wel iets veranderd, ik denk dat ik eerst naar Australië ga en daar wat meer ervaring op te doen en hopelijk kan ik dan ook andere backpackers leren kennen want het lukt me hier niet om iemand te vinden die mee wilt gaan.
Ik ben wel van plan om een auto te kopen en dan andere backpackers een lift te geven in ruil voor een deel van de benzine kosten oid, de auto kan ik dan weer verkopen als ik vertrek, ik wil graag begin oktober beginnen in Darwin, het is dan wel het regenseizoen, dat heeft wat nadelen maar ook weer veel voordelen maar er staat nog niks vast