Wereldreis dubio

Hoi.

Ik moet een keuze maken uit 1/2 of 3. Dubio over wereldreis, welke kant op te gaan. Daarnaast zitten er hier veel ervaren wereldreizigers op dit forum dus dacht ik, laat ik mijn ideeën eens plaatsen.

Mijn vraag is dan ook; hebben jullie tips, aanbevelingen of aanmerkingen op deze plannen( te kort, te lang per land/continent) en nog aanbevelingen buiten deze plannen om.

WERELDREIS (1) 1 jaar.
200 dagen Azie, 165 dagen Oceanie.

Amsterdam - @
Moskou 5d
Trans-Siberië Express- Vladivostok 20d
Noord Korea 10d
Japan 30d
China 45d
Vietnam 30d
Thailand 30d
Indonesie 30d
Australie 90d
Nieuw Zeeland 45d
West Samoa 10d
Bora Bora 10d

WERELDREIS (2) 1 jaar.
85 dagen Afrika, 280 dagen Zuid Amerika.

Zuid-Afrika 30d
Tanzania 10d
Kenia 35d
Madagaskar 10d
Brazilië 45d
Argentinie 60d
Antarctica 20d
Chili 30d
Bolivia 45d
Peru 30d
Equador 30d
Jamaica 10d
Cuba 10d

WERELDREIS (3) 1 jaar.
360 dagen Noord Amerika.

Mexico 30d
Canada 60d
USA 240d
Hawai 30d

Ik zou zeggen optie 2, gewoon alleen al omdat Kenia erbij staat en dit een geweldig mooi land met een nog fantastischere cultuur is! Afrika wordt bijna altijd overgeslagen als mensen op wereldreis gaan en dit vind ik zó onterecht! Afrika heeft zoveel te bieden! Prachtige natuur/wildlife, traditionele manieren van leven waarmee je kan kennismaken, supergastvrije inwoners, parelwitte stranden, heerlijk klimaat, wat wil je nog meer?!
Mocht je voor deze optie kiezen, neem dan zeker contact op als je plannen gaat maken voor Kenia! Ik woon in Kenia aan de zuidkust en wil je gerust helpen met je plannen! :wink:

Groetjes uit zonnig Kenia

Via Wereldwijzer app

Waarom alles al van tevoren zo sterk vast leggen? Waarom niet gewoon er op uit gaan en zien waar je eindigt?
Bijvoorbeeld gewoon beginnen bij de transmongolië expres, daarna Azië zien totdat je er genoeg van hebt en een ticket boeken richting Australië/Nieuw-Zeeland. Vanuit daar dan verder reizen en zodra je er genoeg van hebt weer verder gaan naar het volgende land. Het biedt je zo veel meer vrijheid en als het ergens echt geweldig is, dan kan je er langer blijven.

Elk land heeft zijn eigen charmes en bijvoorbeeld 10 dagen tanzania of madagaskar stellen helemaal niks voor. De landen zijn waarschijnlijk nog niet te bezichtigen in 3 volle maanden, laat staan in anderhalve week. Vandaar dat niet boeken en alles van tevoren vastleggen voor jezelf mogelijk leuker is. Mocht je na 8 maanden hebben: ik ben er klaar mee. Dan stop je. Mocht je na een jaar door willen en je hebt de financiële mogelijkheid, dan ga je door!

Overigens heeft elk land zijn eigen charmes. Wat is voor jou belangrijk om te zien? Wat wil je beleven? Wat is je budget? Hoe zie je de reis voor je? Ga je alleen? Er zijn talloze vragen die belangrijk zijn om tot de uiteindelijke keuze te komen. Bedenk wat jij zelf belangrijk vindt en zoek enkele landen uit waar je absoluut heen wilt (2-3) en ga daarna kijken welke landen je in de omgeving van de must-see plekken gaat bezoeken.
Wil je absoluut naar Indonesië, dan is het gemakkelijk om ZO-Azië en Oceanië te bekijken, maar wil je absoluut Peru en Mexico zien, dan is Midden- & Zuid-Amerika mogelijk leuker.

Ik zou ook voor optie twee gaan, omdat Zuid-Amerika ertussen zit! Een prachtig continent, ik ben dan vooral fan van Peru :slight_smile:
Bovendien lijkt me deze reis ook de goedkoopste! Zuid-Amerika, en ik neem aan ook Afrika, zijn goedkope continenten!
De Andes, de Amazone, de tropische kusten, je vindt het er allemaal! Bovendien kent Zuid-Amerika ook twee wereldwonderen, eentje in Brazlië en niet te vergeten de fameuze Machu Picchu in Peru!

Ik weet niet hoe je de tickets wilt doen en wat je budget toelaat, maar als het goed is zijn de “rond de wereld” tickets met de combi Afrika / Zuid Amerika duurder dan de Azië / Oceanië combi. Misschien dat dit je keuze ook beïnvloedt of makkelijker maakt. Alhoewel… Antarctica staat er ook tussen dus zal best wat ruimte zijn :slight_smile: Lastige opties hoor. Succes met kiezen!