Nieuwe week zal ik mijn paspoort ophalen en de vliegticket gaan boeken.
Zodat ik alles vanuit het vaste beginpunt kan gaan plannen.
Even langs de GGZ voor de V van Vaccins
Ben rond de €500 kwijt voor de ticket vanuit Londen naar Christchurch.
Alles inclusief belastingen etc €686,40
Op zich niet gek toch? Moet dan nog een ticket naar Londen vanuit NL
Dit zal max €100 kosten.
Bagage kosten omdat ik toch mijn backpack mee moet, zal ik rond de €100,- kwijt zijn voor beide vluchten.
Heb de vliegticket geboekt naar Nieuw Zeeland met 25KG bagage.
is dit voldoende?
Heb geen retourticket, wilde namelijk het afwachten of een ticket vanuit Nieuw Zeeland naar Australie boeken (voordat ik aankom) Tevens dien ik toch een visum aan te vragen voor Australie. Is dit niet voldoende?
Als je een visum aanvraagt voor Australie, dan kun je aannemen dat je doorreist.
Heeft iemand hier nog tips over? Hoe streng zijn ze eigenlijk in Nieuw Zeeland met het binnenlaten van Nederlanders zonder een retour/doorreis ticket?
25 kilogram bagage is veel te veel! vergeet niet dat je er ook mee moet slepen.
zelf streef ik ernaar om niet meer dan 12-15 kilogram mee te nemen. ga ik lang op reis of naar gebieden waar ik ook winterkleren mee moet nemen dan is het wat meer, maar tijdens mijn reis van 9 maanden door Azie zat ik (inclusief winterjas!) op ongeveer 18-19 kilogram.
Kan me herinneren dat een uitreis ticket wel noodzakelijk was een paar jaar terug.
als je niet precies weet wanneer je uit NZ weg wil kan je ook zoeken naar voordelig om te boeken tickets. als de datum van je ticket je dan niet uit komt kun je deze wijzigen tegen bepaalde kosten.
idd, 25 kg is veel te veel, heb meestal zo’n 14 kg + handbagage.
Voor zover ik weet is een uitreisticket wel verplicht. Bij sommige landen moet de luchtvaartmaatschapij controleren of jij dat ticket hebt. Anders mogen ze jou niet meenemen.
Hey, surf voor ideeen wat je allemaal kunt doen tijdens je wereldreis naar www.xtreme-gap.nl. Zij bieden reizen die net even anders zijn en net iets uitdagender . Bijvoorbeeld Kung Fu training in China en daarna rondreizen door China. Op de Nederlandse site staat nog niet de rondreis, maar wel op de Engelse Xtreme Gap. Succes en veel plezier!
De post hierboven heeft een behoorlijke reclame boodschap. Haha.
Heb even contact gehad met de ambassade van Nieuw Zeeland hoe het zit met uitreistickets etc.
Er moet wel een visum worden aangevraagd als je wilt doorreizen. Moet ik maar eens een dagje naar Den Haag.
Ben nu aan het rondkijken voor goede wandel schoenen en een rugzak waar al mijn hebben en houden in kan.
Ben begin juli afgestudeerd en als cadeau de Lonely Planet van Nieuw Zeeland gekregen uiteraard in het Engels. Super blij mee. Heb ik die ook maar weer.
Hoe vertoeven jullie de tijd? Kan bijna niet wachten tot januari. Gaat me allemaal net wat te langzaam…
Ik moet nog net iets langer wachten tot mijn reis begint (eind januari), en denk maar zo: elke voorbereiding is weer een stapje dichter bij de reis! Alle voorbereiding is toch ook weer voorpret
Dus als jij straks een dagje Den Haag doet voor de ambassade, kom je toch ook weer een stukje dichterbij. Ook leuk om rond te struinen is trouwens het Joho centre in Den Haag (aan de Paviljoensgracht, ongeveer 10 min. lopen van het centraal station). Daar kun je ook een hoop reisbenodigdheden kopen (en reisgidsen :))
Ben het helemaal met jullie eens. Soms kan de tijd echt niet snel genoeg gaan… gelukkig is het inderdaad gewoon allemaal voorpret en gaat de tijd écht voorbij. Verder gewoon lekker veel docu’s kijken, boeken lezen, erover praten en nog lekker genieten met vrienden en familie in NL.
Tja 60 uur is idd veel, maar een week bevat 168 uren he :p. Je moet iig nog wel een lijst maken met wat je mee gaat nemen, want 25 kg is echt te veel. Zoek via couchsurfing.com vast contact met locals zodat ze je tips kunnen geven. Kijk veel naar national geografic en spendeer wat uurtjes in de bieb.
Haha, ja maar 25 kilo wil ik ook niet meenemen. Had een beetje teveel in gedachte!
Heeft iemand nog een meeneem lijst in Excel?
Of elders?
@Backpackgek:
Haha, lekker hoor Backpackgek! Als je op reis bent. Post je hier nog even hoe de eerste dagen zijn?
Want ik hoor graag hoe je je aanpast en erop instelt en hoe het zit met de mogelijke jetlag etc.