Voor de TME ben je vaak aangewezen op een organisatie, de rest van de reis is prima zelf te regelen (weet ik uit eigen ervaring). Dat is wat Jessica duidelijk probeert te maken.
Bedankt voor jullie adviezen.
Om nog iets over mijzelf te vertellen. Ik vindt het geweldig om vanuit een “leek” positie dingen te ontdekken. Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk zelf de dingen te regelen. Dan val ik maar eens hard. Ik sta wel weer op en misschien heb ik op dat moment wel een ticket net wat te duur, vanwege mijn onkunde. Daar leer ik alleen maar van. Heb dit al bij verschillende dingen gedaan en met wat advies en tips kom je héél ver. Daar nogmaals mijn dank voor.
Wil het graag zelf regelen op de TSE na. Aangezien je al tickets moet hebben voordat je een visum mag aanvragen en een uitnodigingsbrief. Dit laat ik doen bij een andere organisatie.
Bedankt voor je toevoegingen Patricia, maar zelf neem ik mijn Macbook Air denk ik wel mee. Lijkt me enorm handig. Geld overboeken, skypen, verslagjes maken, foto’s uploaden (zodat je niets kwijtraakt), contact via de mail. Kopietjes van documenten, tickets boeken.
Heb zelf een Samsung Galaxy S, top telefoon met android. Het handige van deze telefoon is, dat ik hem kan gebruiken als modem. Hij haalt internet uit de lucht (via HSUPA) en vormt dit om naar een WiFi verbinding. Zelf heb ik een abonnement van 12euro per maand. Dat komt allemaal goed.
Een safety slot, lijkt me wel handig, maar hoef tniet duur te zijn. Als ze maar vast zitten. Of vergis ik me hierin?
Groetjes,
Mark
Is dit je eerste backpack reis? India is een heftig land om mee te beginnen wanneer je nog geen ervaring in 3e wereldlanden hebt… Maar staat wel in mijn top 5 van mooie/ interessante/ bijzondere landen. Samen met Mongolië trouwens. De TME viel me wat tegen, saai.
Beste Martn,
Inderdaad dit is mijn aller eerste backpack reis.
Heb natuurlijk wel eerst Australie en Nieuw Zeeland. Hoop dat ik dan iets wat ervarener ben.
Heb je nog tips?
Bedankt voor je reactie.
Groet,
Mark
Duizenden, kan je iets specifieker zijn? :hihi:
Vooral vliegreizen boeken.
Ben druk op zoek naar een geschikte vliegreis naar Nieuw Zeeland.
Kom constant uit op circa 1100 á 1200 euro. Vindt ik best prijzig voor een enkeltje/doorreis ticket.
India skip ik mogelijk, gezien de datum niet bijzonder goed is voor het weer.
Het is daar dan circa 45 graden.
Mogelijk Nepal of Indonesie lijkt mij ook erg mooi om bezoeken.
Haal vanmiddag het boek “100 mooiste plekken in de wereld” op uit de bieb.
Groet,
Mark
Nepal en Indonesie zijn prachtig!
london stansted - christchurch met air asia.
10 jan € 558 + kosten = € 745
15 jan. €511.80 + kosten
paris - christchurch air asia
17 jan. € 470 + kosten = € 591
5 jan. € 459 + kosten
Mijn favo maatschappij en je ziet wel waarom! heb niet echt uitgebreid naar data gezocht, dat kan je zelf ook wel. En je moet zorgen in parijs of london te komen. je krijgt geen eten aan boord, je moet alles kopen. als je je maaltijd bij het ticket koopt is het geloof ik goedkoper. verder snaaispul kan je zelf meenemen en op je laptop kan je je eigen films kijken, entertainment dingen zijn te huur, als je dat wilt zorg dan dat je er op tijd bij bent, ze hebben er niet zoveel aan boord. maar het is natuurlijk veel leuker je reisgids door te spitten onderweg. En je reiskriebels en vlinders lekker hun gang te laten gaan.
ik zal nog ff verder zoeken maar verwacht niet iets beters te vinden, je hoort het wel.
mongolie is ook zeker een aanrader.
Qua vliegtickets is air asia erg goed, ja! Kijk bij verschillende vliegtuigmaatschappijen. Quatar airways is erg goedkoop. Kijk goed naar aanbiedingen!
€ 850 via cheaptickets op 1 jan, singapore airlines, lekker!
Jetstar kuala lumpur - chrischurch € 250, weet niet wat incl. is, misschien te combineren met air asia?
Heel erg bedankt.
Heb al even gekeken. Super tip!
Groet,
Mark
Hey.
Mij is door meerdere mensen aangeraden om veel met de trein te reizen omdat je dan het land beleefd. Bovendien bespaard het je geld voor dure vliegtickets en omdat je 8 maanden de tijd hebt is het zeker haalbaar. Kijk voor mijn planning even op http://leoniereistdewereldrond.blogspot.com/
Zelf ga ik ook liever per trein dan met het vliegtuig. Maar… er zijn voldoende trajecten te verzinnen waar vliegen veel goedkoper is dan treinen! De TME is daar een goed voorbeeld van (net als veel andere trajecten in Europa).
Als je de aanbieding van AirAsia in de gaten houdt, dan kom je daar ook regelmatig prijzen tegen voor een vliegticket waarvoor je helaas echt niet per trein of bus kan reizen. >>> Alleen moet je dan wel op tijd boeken, en raak je je vrijheid kwijt.
Bedankt ovor jullie reacties.
Zit nog steeds/weer te twijfelen aan de landen die ik ga bezoeken op dit moment. Maar ben wel blij dat ik een globale lijn heb.
Heb 24 pasfoto’s laten maken en paspoort aangevraagd.
Hierna ticket boeken en kijken naar eventuele vaccins.
Eventuele tips voor geweldige landen in Azie hoor ik graag.
Overigens, super forum dit! Kudo’s aan de oprichters/beheerders/mods.
Met vriendelijke groet,
Mark
Gewoon weer even lekker laten bezinken. De route zal vast nog veel veranderen, maar het komst sowieso helemaal goed
Tip: begin op tijd met je vaccinaties. Voor de hele serie van hepatitus B ben je bijvoorbeeld al een half jaar kwijt.
Hey!
Leuk dat je een wereldreis gaat maken!
Ik ben er nu ook mee bezig (vertrek al over 3 weken) en heb een soortgelijke route, maar dan omgekeerd.
Ik heb een opmerking over de TransMongolieExpress; volgens mij is die heel lastig om te regelen vanuit China. Tijdens het lezen van allemaal forums ben ik heel vaak dit probleem tegengekomen. Vaak was een oplossing dan om het via een organisatie te regelen. Ik weet niet alle details ervan hoor, want zelf begin ik ‘gewoon’ in Sint Petersburg, maar ik heb het wel vaak voorbij zien komen, dus ik waarschuw je alvast Misschien is het een idee om dezelfde reis omgekeerd te doen?
Oh ja, over Nieuw-Zealand, is 3 weken niet te kort? Of wil je het beperken tot alleen een klein deel? Ik weet dat sommige mensen zoveel mogelijk van het land willen zien in een korte tijd, maar persoonlijk lijkt het mij relaxer om voor een langere tijd daar te zitten.
Maar verder echt een mooie reis! Veel plezier met plannen!!
Helemaal mee eens! Trans Sputnik is zeker niet duur en niet écht een organisatie. Zij regelen gewoon dat je de treintickets krijgt en meer niet. Ja en eventueel meer als je dat wilt (visa, tours…). Dus een aanrader!
Bedankt Ineke voor je tips!
Zit overigens nog erg te twijfelen over de siberian express. Hoor er namelijk hier en daar nogal wat wisselende verhalen over. Sommige vinden het ook wel saai.
@Backpackgek zal de huisarts eens bellen en anders de GGD.
Bedankt!
Groet,
Mark
Ja uiteraard is de transsiberie express. Elke treinreis die een paar dagen duurt is vervelend maar aan de andere kant is het ook een hele ervaring en een one in a lifetime experience.
Het is natuurlijk wat je wilt.
Ik hoop je in september te kunnen overtuigen met fantastische verhalen over de Transmongolië Express