Het plan is in oktober 8 maand rond te gaan trekken, 4 maand in Zuid-Amerika en 4 maand in ZO-Azië.
Voorlopig is dit ongeveer het plan:
Oktober: Ecuador (+ Galapagos) (+ stuk Peru al)
November: Rest Peru + Bolivië
December: Chili
Januari: Argentinië
Februari: Nepal
Maart: Tibet (als we er binnen geraken) + Thailand
April: Thailand + Maleisië
Mei: Maleisië + Borneo
(eventueel nog Cambodja ertussen)
Graag had ik wat meningen gehoord over de huidige dagbudgetten en of er mensen zijn die op bepaalde plaatsen geweest zijn in de maanden dat wij zoeken te gaan.
De informatie die ik ondertussen heb, is gebaseerd op verslagen en rondsnuffelen op fora…(van verslagen van 2008-2009 kom ik voor Peru+Ecuador op 20€ pp, Chili 30€ en Argentinië 45€ pp)
Als we voor 4 maand Zuid-Amerika een dagbudget van 50€ per persoon(uitstappen en bus-vervoer in) rekenen, zitten we dan niet aan de ruime kant?
En laat ons zeggen dat we het er in ZO-Azie iets meer gaan van nemen qua eten en mss iets meer luxe gaan hanteren qua logement, gaan we wss met een dagbudget van 50€ per persoon ook aan de ruime kant zitten?
Dus als we voor 8 maand een 12.000€ rekenen (zonder vliegtickets heen en terug), zouden we dan ongeveer goed zitten?
Graag ook meningen over het klimaat die maanden! (Peru, Bolivië? Nepal, Tibet?)
Wij vertrekken 1 april ook voor langere tijd. We gaan eerst 3,5 maand naar Zuid- Amerika en daarna nog bijna een jaar naar Nieuw Zeeland, Australie en Azie.
Wij hebben, na lang zoeken en veel vergelijken de volgende budgetten in gedachten. Alle bedragen zijn voor twee personen per etmaal, gebaseerd op gemiddeld vervoer per dag, een slaapplek, eten, drinken en gemiddelde excursies.
Argentinië, 70 euro
Chili 50 euro
Bolivia 50 euro
Peru 50 euro
Maar… in Argentinië hebben wel al een cursus Spaans met verblijf in gastgezin geboekt en betaald… in Santiago in Chili kunnen we gratis bij vrienden logeren en in Peru hebben we al vrijwilligerswerk met verblijf in een appartement geregeld. Dus… we hebben een gemiddelde prijs genomen voor alle dagen dat we nog geen accommodatie hebben.
Voor de landen in Azië hebben we tussen de 50 en 70 euro totaal berekend, maar… we houden er dan ook van om budget te reizen. We zetten nog wel een bedrag apart voor extraatjes… voor als het budget een keer niet uit komt!
Kortom, ik denk dat jullie vrij ruim rekenen, maar… dat is natuurlijk nooit verkeerd. Liever iets extra’s dan veel te weinig…
Voor mijn opleiding ga ik dit laatste jaar een scriptie schrijven. Het onderwerp dat ik hiervoor gekozen heb, is ‘een wereldreis maken’.
Ik zie dat u een wereldreis hebt gemaakt/gebackpackt hebt.
Graag zou ik willen vragen of u mijn vragenlijst a.u.b. zou willen invullen?
Het duurt ongeveer 5 minuten.
De link is: Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com
U zou me hier een heel erg groot plezier mee doen!
Alvast hartelijk dank voor de medewerking.
Met vriendelijke groet,
Elle Ummenthun
Updated - - -
Beste Steven81,
Voor mijn opleiding ga ik dit laatste jaar een scriptie schrijven. Het onderwerp dat ik hiervoor gekozen heb, is ‘een wereldreis maken’.
Ik zie dat u een wereldreis hebt gemaakt/gebackpackt hebt.
Graag zou ik willen vragen of u mijn vragenlijst a.u.b. zou willen invullen?
Het duurt ongeveer 5 minuten.
De link is: Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com
U zou me hier een heel erg groot plezier mee doen!
Alvast hartelijk dank voor de medewerking.
Peru, Bolivia gaven mijn vriend en ik gemiddeld 15 euro per dag uit inclusief reizen… maar wel altijd erg budget geleefd. Wij waren hier 3maanden en hebben wel veel trips gemaakt) Chili is een stuka duurder, Nederlandse prijzen… Thailand en Maleisie zijn ongeveer het zelfde… ook erg budget gedaan. Bijna altijd op straat gegeten, kun je daar goed doen! Veel plezier! Gaat super worden, Peru & Maleisie zijn super!
Sent from my GT-I8160 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Hoi Steven,
Mijn vriend en ik willen een jaar op reis, maar dan naar ZO Azie, Nieuw-Zeeland en Austratie. Ik vond de website van backbackgek ook handig voor het schatten van budgetten. Geld - Backpackgek
Zelf ga ik vooralsnog uit van zo’n €15.000 pp.
Ik woonde de laatste drie jaar in Peru en met 50 euro per dag per persoon kom je ze-ker toe!
Zelfs 20 euro per persoon is te doen en het kan volgens mij nog wel goedkoper als je echt let op wat je doet.
Enige wat wat meer kost zijn de excursies natuurlijk.
In oktober - november is het in Peru (in de Andes) wel ok. Het regenseizoen start zo rond november - december, maar het zou dus nog niet superveel moeten regenen die periode!