wereldreis budget???

Halo ik ben dus van plan om volgend jaar september een reis te doen van max 8 maanden… Ik zou dus backpackend low budget willen reizen en zal normaal een budget van 15000 euro hebben. mijn reis zal normaal ongeveer zo zijn
ongeveer 18 dagen japan
10 dagen zuid korea ( budget van 2500 voor japan en zuidkorea?)
1 maand thailand( budget 1000 euro?)
3 weken vietnam( 1000 ?)
3 weken cambodia(1000?)
3 weken filipijnen(1000?)
1 maand indonessie(1000 euro?)
2 a 3 weken australie ( vanuit bangkok vertrekken , tickets zijn goedkoop) (2000 budget ??)
in totaal is dat 9500 +500 extra

ik zal dan 10 000 euro ongeveer hebben verspild dan zal ik terug naar huis gaan

om dan maandje later te vertrekken naar
10 dagen rio de janeiro
2 weken argentinie
2 weken peru
2 weken chili of bolivia

( 5000 euro dan voor zuid amerika )

ik weet nog niet wat de volgorde zal zijn maaar ik wil gewoonw weten of 15 000 euro genoeg zal zijn? is dit realistisch???

danku

5000 euro voor die periode in Zuid-Amerika lijkt me wel doenbaar, maar alles hangt natuurlijk af van hoe jij het reizen ziet (type accommodatie, welke/hoeveel excursies, transporttype, etc.). Hou er alleen rekening mee dat toeristische bezienswaardigheden soms erg duur kunnen oplopen dus informeer je goed van tevoren.

Leuk voornemen! Wordt vast een mooie reis!

Het hangt erg vanaf wat voor soort reiziger je bent. Ga je veel uit en drink je veel alcohol? Wil je veel zelf regelen, of ga je liever met tours mee? Wil je liever vliegen of pak je liever de bus?
Zijn hierbij ook de vliegtickets berekend?

Aangezien je tussendoor naar huis gaat zul je 2 keer een retour moeten boeken. Voor zuid Amerika is het handiger om je begin en eindpunt voor je vliegticket 2 verschillende landen te doen. Is iets duurder maar bespaard je veel tijd. Bijvoorbeeld heen Brazilië, terug van Peru.
Ik denk dat het wel voldoende moet zijn, maar dat je wel echt op je budget moet letten tijdens het reizen. Vietnam en Cambodja zijn wat duurder, hou daar rekening mee.

Argentinië en Chili zijn duur! Reken op 100€ per lange busrit, ook slapen en (uit) eten is duur. Door veel mensen wordt zelf gekookt.
Ik ben onlangs in Peru en Bolivia geweest en ik kan je dit zeker aanraden! Maar zoals gezegd, sommige toeristische bezienswaardigheden kunnen duur zijn (machu Picchu bijvoorbeeld) toch was mijn gemiddelde dagbudget 45€ per dag, dus dat viel wel mee.
De afstanden van de plaatsen due je noemt zijn lang, ga je hier naar vliegen?
Over het algemeen denk ik dat 5000€ genoeg moet zijn.
Anders zou ik hier Argentinië laten liggen en dan wat meer tijd besteden in het mooie Brazilië, van daar naar Bolivia en Peru.

Overigens heb ik jaren geleden hetzelfde gedaan, maar dan eerst Zuid Amerika, daarna Azië. Persoonlijk vond ik dit fijn omdat ik van duur naar goedkoop ging en ik zo beter overzicht had over mijn budget welke ik in Azië te besteden had. (Ook weersomstandigheden speelden mee)

Wij rekenen op €25.000,- p.p. voor een jaar. (incl. Azië, Australië, Zuid Amerika, Afrika en Antarctica). Op aanraden van anderen die een soortgelijke reis hebben gemaakt en op dezelfde manier hebben gereisd als wij van plan zijn: Backpacken, deels treinen, deels vliegen, deels zelf rijden en bezoek aan Antarctica (is op zich al duur), incl. excursies, excl. de kosten voor spullen die we nog moeten aanschaffen vooraf.

Ik ga zelf naar Japan, China, Vietnam, Thailand, Indonesië en Australië.
Daar heb ik buiten alle kosten zoals backpack spullen vliegtickets en visums ong. €8000,- voor.
In Australië ga ik wel werken.

Werken in Australië is voor ons geen optie meer, omdat we ouder zijn dan 30… :teeth:(dus geen working holiday visum meer krijgen)…