Budget 4 maanden backpacken

hoi

ik ben met mijn vriend om van plan rond april 4 maanden te gaan backpacken . de planning is om te gaan naar thailand,australie en west kust van Amerika en Argentinië , bolivia chili en peru
mijn vriend had het een beetje berekend en tot mijn grote verbazing kwam hij best met een groot bedrag, hij kwam uit op ongeveer 27.000 voor 2 personen. het is verdeeld in de volgende kosten.

9000 tickets
5000 vaste lasten( huur moeten we door betalen , kunnen we niet onder verhuren of dergelijke)
2500 thailand
4000 australie
2500 zuid Amerika
4000 noord Amerika

we zouden eerst instantie voor 8 maanden gaan maar dit is dan nog duurder dus bijna niet doen.
dus ervoor gekozen om nu 4 maanden te gaan en ongeveer een half jaar later nog eens 3/ 4 maanden te gaan
mijn vraag was aan jullie is dit bedrag realistisch ??? of is dit veels te veel? zie vaak op het forum dat mensen voor 8 maanden al voor 10.000 reizen.
we willen budget reizen dus hostels, slaap zalen bij mensen thuis enz.

graag zie ik je jullie reactie tegemoet!

Australië en de vs zijn duurdere landen, Argentinië is ook niet goedkoop. Daarnaast willen jullie naar verschillende continenten, dus veel vliegen en dat kost ook geld.

Als je het goedkoper wilt houden zou je bv. 4 maanden naar Azië kunnen. Een ticket kost dan 600-800 euro per persoon, en je kan in de meeste landen rondkomen voor 25 euro per persoon per dag (750 euro per maand). Voor 3500-4000 euro per persoon kun je dus 4 maanden reizen.

Met zijn tweetjes ben je dus ongeveer 13000 euro kwijt (inclusief huur van je huis), dat is ongeveer de helft van wat je zelf bedacht had :wink:

1 like

klopt inderdaad dat je met 4 maanden Azië goedkoper uit bent maar dat is mijn vraag ook niet… mijn vraag is hoeveel je ongeveer kwijt bent voor zuid Amerika Australië thailand en Amerika voor 4 maanden:) ???

Je vraag was of het bedrag realistisch is. Mijn antwoord is dat dat van de bestemming afhangt :wink:

Goed, je hebt nu aangegeven dat je naar Zuid-Amerika, Australie, Thailand en Amerika wilt voor 4 maanden. Om je een goed antwoord te kunnen geven moet je aangeven hoe lang je per land wilt blijven. Dit omdat Thailand (25 euro pppd) 2x goedkoper is dan Australie, en Australie (50 euro pppd) op zijn beurt weer goedkoper is dan de VS.

Persoonlijk zou ik nooit zoveel continenten aandoen tijdens zo’n ‘korte’ wereldreis. Het voelt dan als 4 korte vakanties, en je mist de vrijheid en het gevoel van het lange reizen doordat je steeds weer ergens moet zijn om een vliegtuig te halen. (Nog los van de extra kosten die het met zich meebrengt.)

dankjewel weer voor je reactie:)
wat zou jij wel aanraden dat je voor een lange tijd weg kan maar niet teveel kosten met zich meebrengt? dan alleen maar 2 continenten aan doen>?

Het zal inderdaad goedkoper zijn als je slechts 1 contintent bezoekt. Als je in het Zuiden van Zuid-Amerika start kan je wel rondtrekken tot de VS (maar dan moet je wel ook centraal-Amerika erbij nemen, of je moet vliegen). Dit gaat vrij gemakkelijk en zal je minder kosten dan van Azië naar Australië en Amerika te vliegen. Want in die vluchten zal je heeel wat geld “verliezen”. Maar jij moet weten wat je het liefste wil natuurlijk!
Chili is niet supergoedkoop, Peru en Bolivië zijn wel redelijk goedkoop! Maar alles hangt af van wat je wil doen. Als je zoals je aangeeft wil slapen in slaapzalen en in lokale restaurants gaat eten, kom je in Bolvië en Peru zéker toe met 15 euro per dag! Excursies (alle toeristische activiteiten) kosten ook weer meer. Je kan zoveel mogelijk zelf proberen te bezoeken maar plaatsen zoals Machu Picchu, het Titicacameer, de Amazone of de Colca Canyon, doe je best met een organisatie. Dit is altijd veiliger en ook gewoon gemakkelijker! Samen met mijn Peruaanse partner heb ik een reisbureau in Cusco (http://www.i-peru-travel-tours.com), je mag altijd mailen als je hieromtrent graag wat meer info ontvangt.
Als je graag zo goedkoop mogelijk reist is het misschien ook een optie om te gaan couchsurfen, dan kan je heel wat besparen in logies. In heel wat hotels in Zuid- en Centraal-Amerika kan je ook voor een week of twee werken in je hostel in ruil voor gratis verblijf en maaltijd(en). Je ziet het, er zijn in Zuid-Amerika heel wat mogelijkheden om low-budget rond te trekken! Groetjes!