Ik weet dat het nog erg ver weg is en mijn plannen wellicht nog veranderen, maar ik ben van plan om na mijn afstuderen een reis te maken naar Noord en Zuid-Amerika. Hier heb ik nog wel heel erg veel vragen over en ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
De planning die ik tot nu toe heb:
Ticket: Amsterdam - New York - Rio de Janeiro - Buenos Aires - Iguazu Falls - Lima - Amsterdam
Hierbij ben ik van plan om van Buenos Aires nog de boot te pakken naar Uruguay en vanuit Iguazu Falls met de bus/trein (?) naar Paraguay te gaan.
In principe wil ik ongeveer zo lang op elke bestemming blijven: New York 1 week, Rio de Janeiro 6 weken, Buenos Aires 4 weken, Uruguay 2 weken, Iguazu falls + Paraguay 1 week, Lima 6 weken. (Ik blijf niet alleen in de steden, maar dat is mijn vliegroute). Totaal 5 maanden.
Voor een vliegticket zal ik zo’n 1500 euro kwijt zijn.
Mijn budget (excl. vliegticket) zal zo’n 3500 euro zijn (25 euro per dag)
Ik zal alleen in goedkope hostels in de slaapzaal slapen.
Nu vraag ik mij af of mijn budget realistisch is? En hoever van te voren het mogelijk is om een wereldreis ticket te kopen? En of de prijzen daarin erg verschillen qua wanneer je boekt?
PS: ik wil graag vertrekken ergens midden-eind januari en tot midden-eind juni (staat niet precies vast, ik wil wel het carnaval in rio vieren).
25 euro per dag zou wel aan de krappe kant zijn.
Als ik zo kijk naar mijn budget voor die regio zit ik ook op ca 25 per dag (maar kreeg al commentaar dat al mijn budgetten te laag zijn ingeschaald)
Houd er ook rekening mee dat juist de grote steden, NY, Rio etc duurder zijn dan de omliggende dorpjes. En Rio met carnaval… nee dan red je de 25pd zeker niet
Is zon tickets maar 1500? Dat vind ik echt wel meevallen, normaal is een retourtje rio al 1200 ofzo
Persoonlijk geen ervaring met around the world
Brazilie zo rond 60 euro, Argentinie ook rond 50 euro, Peru/Bolivia/Equador 35 euro
maar daarna reageert iemand dat het met de 20 euro wel goed te doen is.
Om eerlijk te zijn… ik ben er ook nog niet uit wat ik globaal aanhoud
Ik denk dat ik op €35 zou gaan zitten met mijn planning… Maar uiteindelijk is het natuurlijk erg afhankelijk van je levensstandaard
Gewoon zo veel mogelijk geld hebben en kijken hoe ver je komt haha
Voor Peru lijkt 25 euro per dag me wel haalbaar, als je in goedkope hostels verblijft en let op wat je uitgeeft. Maar toeristische bezienswaardigheden gaan al snel enkele honderden dollars kosten dus hiervoor moet je ook alweer wat extra voorzien… het lijkt me inderdaad beter om van 35 euro per dag uit te gaan. Veel plezier!