Wat is het budget dat jullie hebben gebruikt voor jullie reizen? Ik ben momenteel een wereldreis van een jaar aan het plannen, maar heb geen idee hoeveel geld ik moet sparen… In eerste instantie dacht ik aan € 10.000,-. Het is niet de bedoeling dat ik onderweg ga werken. De verblijven zullen variëren van simpel hostel, gehuurde camper / auto tot een enkele keer een luxe lodge / hotel. Dus… wie wil zijn / haar budgetervaringen met mij delen?
Nou als ik het zo bekijk, en redeneer dat je die 10 duizend euri begroot voor de trip dan moet het wel voldoende zijn. Ik begrijp hieruit dat je het ticket RTW er niet bij telt, of wel…
Bepaal eerst je route, en houd rekening met seizoen, en alliantie’s. Dat kan als je niet het ticket hebt hebt meegenomen in die 10 duizend euro een aanzienlijk verschil maken. Eventuele side steps kun je ook aan een standaard RTW ticket doen aka: conjunction ticket vraag naar die bepalingen bij het samenstellen van je RTW ticket
Hoi,
Wij vertrekken (met 2tjes) over 4 weken voor 10 maanden.
We hebben € 1000, / maand gebudgetteerd, excl. tickets.
Met 'n euro die geen gekke bokkesprongen maakt ( #%&#%&) zou dat makkelijk te doen moeten zijn. (denk eigenlijk wel goedkoper)
Willen in dure landen couchsurfen, en af en toe zelf koken.
De hoogte van je budget is helemaal afhankelijk van waar je heen gaat. In een land als Thailand krijg je nu eenmaal meer voor je euro als in Australie.
Maar met 'n lage euro krijg je ook in Bangkok nou eenmaal voor 't zelfde bedrag minder Bahtjes uit de automaat dan bij 'n hoge
(toegegeven…zelfs dan blijft 't een goedkoop land)
Hey !
Reken gewoon uit wat je per dag wilt uitgeven aan overachten en eten.
maak misschien een apart spaarpotje voor leuke dingen die je wilt doen.
Mijn man en ik hebben ook zo onze wereldreis gepland.
Zoek uit wat je gemiddeld kwijt bent voor een overnachting en eten x de dagen dat je weg wilt gaan… voila, budget gepland.
Als je overhoudt per dag kan je het doorschuiven naar de volgende dag voor leuke dingen of spaar het gewoon weer op.