Met welk reisbudget gaan jullie op vakantie naar het buitenland?

Het zal geen verrassing zijn…reizen kost geld.
De grote vraag is alleen: “Hoeveel geld?” en “Hoe kom ik aan het reisbudget?”. De kosten verschillen uiteraard per persoon en per bestemming. Met duizend euro kan een backpacker in Thailand misschien wel anderhalve maand reizen terwijl iemand die New York bezoekt daar met enkele dagen al op droog zaad zit bij manier van spreken.

Peilingsvraag :

**Met welk reisbudget gaan jullie op vakantie naar het buitenland?

Houden jullie iets achter de hand voor onverwachte uitgavens,of gewoon zoveel wil ik per dag besteden en daar moet ik het maar mee doen.

U kan hierboven in de peiling stemmen,eventueel kan je hieronder het één en ander kwijt over dit onderwerp.**

http://img1.take-a-trip.eu/pics_artikels_nl/w500/wisslen-van-geld.jpg

Wij gaan graag naar Bali en hebben niet echt een vast budget.op Bali kunnen we iedere middag en avond lekker uit eten, daarom gaan we ook graag daarheen ipv van Europa. Het meeste geld gaat zitten in excursies en dingen die je ter plekke wilt doen. Daar maken we de overweging om het wel of niet te doen. Verder proberen we gewoon te genieten.

Hangt af van de bestemming, de lengte van het verblijf etc.
Vandaag ben ik in het buitenland geweest met slechts een tientje op zak.

Gewoonlijk neem ik zo’n 2500euro mee op
vakantie voor een maandje Thailand.Indien het geld op is kan ik nog altijd gebruik maken van mijn visakaart.

Dat ligt echt aan de bestemming en de duur van de vakantie. Maar voor een maand gaat het al snel richting de 3000 als je ook je vliegticket en alles bij elkaar optelt.

Ligt inderdaad aan de bestemming. Als we een weekje naar Dubai gaan, dan zijn we al rond de 300 euro per nacht kwijt aan overnachting alleen. In Andalusië hebben we vorig jaar voor 300 euro een hele week in een hotel gelogeerd.
Budget is dus zeer uiteenlopend, van een paar duizend euro tot een getal met vijf cijfertjes.

Is heel lastig te zeggen, hangt inderdaad af van de duur van de reis en de bestemming. Ik hou in ieder geval rekening met wat het verblijf per nacht kost, en dan ongeveer 50 euro per dag.

Hangt volledig van de bestemming en reisduur af!
Van te voren probeer ik een berekening te maken wat ik denk dat de kosten gaan zijn. Daarbij probeer ik voor de reis nooit meer dan 2000 euro uit te komen. Mocht dit wel het geval zijn dan bepaal ik of dit het waard vind.

Ik boek goedkope tickets, en verder vaak niets. Ter plekke let ik op wat ik uit geef. Maar ik probeer wel alles te doen wat ik wil. Meestal probeer ik goedkoop te slapen en te reizen om zo kosten te besparen. Ik schrijf alle uitgaves op en bereken thuis of ik het juist berekend heb. Meestal zit ik er niet ver naast. :slight_smile:

Het budget is zeer uitlopen. Meestal voor een weekendje in Europa komen we rond de 200 a 300 euro uit. Voor een verre reis naar Peru 1800 euro, naar Iran 500 euro.

Geen vast budget voor mij, ik zie het onderweg wel. Niet dat ik nergens op hoef te letten, per slot van rekening moet ik het ook gewoon met een (ruim) modaal salaris bekostigen, en ben in basis sowieso wel prijsbewust ingesteld. Maar binnen alle redelijkheid kan ik gewoon doen en laten wat ik wil, en laat ik me zo min mogelijk door m’n portemonnee beperken. Is die leeg, dan is het gewoon tijd om een pinautomaat op te zoeken…