wereld´s breedste waterval in Argentinie...

Volgens de argentijnen is dat Salto de Mocona, ik dacht dat die echter ergens in Azie was maar desalniettemin toch de moeite van een bezoek waard vind ik. Staat niet bij veel reizigers in hun agenda heb ik de indruk, weet niet of dat onbekendheid is, of omdat iedereen gefixeerd is op de 300 km noordelijker gelegen Iguazu watervallen, of omdat tot voor kort de toegang enkel met 4x4 was. Nu ligt er een prima asfaltweg naar toe en zullen er zeker ook bussen gaan rijden.
De waterval is 3 km breed, de hoogte is niet zo indrukwekkend met zijn ca 10 m ,hangt af van het seizoen, maar al met al toch spectaculair. Je moet wel met het bootje door de stroomversnellingen naar de watervallen toe want anders zie je niet veel. (kosten P$ 50 p.p).
Geen accomodatie in het park zelf. Overnachten kun je het beste in El Soberbio, zo´n 70 km van het park. Er is evt ook een camping (en enkele cabañas) die net van de weg af ligt, een kleine 10 km voor het park.

Zeker de moeite van een bezoek waard, al is het wel handiger om éérst de watervallen van Moconá te bezoeken en daarna Iguazú :slight_smile: In onze fly-drive “Luxe estancia´s, posada´s en lodges” ga je ook langs deze watervallen. Een geweldig onderkomen vlakbij El Soberbio: http://www.donenriquelodge.com.ar