Iguazu falls - info

Wij gaan begin februari naar argentinie en brazilie. In het midden van onze reis zijn we van plan de iguazu watervallen te bezoeken. Twee dagen lijken ons voldoende, niet?

Ik heb een concrete vraag, men raadt ons aan te logeren aan de argentijnse kant. Maar wij dienen op een zaterdag morgen om 7u het vliegtuig naar rio te nemen vanaf braziliaanse kant. Is dit haalbaar vanuit argentinie? Vlotte Grensovergang?

Of voor de zekerheid toch maar vrijdagavond richting braziliaanse kant vertrekken?

Bijkomend, tips voor accomodatie?

Thanks

Via Wereldwijzer app

2 dagen is in principe wel voldoende, als je het tenminste wel hebt over volle dagen, zonder reizen of zo.

Waarom raden ze het aan om aan Argentijnse zijde te slapen, is dat goedkoper? Wij hebben toen aan Braziliaanse zijde geslapen, maar dat kwam omdat wij een rondreis door Brazilië deden en dan is het makkelijker met valuta.

De grensovergang was bij ons erg gemakkelijk en ging vrij vlot. Echter zaten wij wel in een busje dat richting de watervallen ging, ik weet niet of ze dan iets gemakkelijker mee omgaan.

Mocht je aan de Braziliaanse kant een accomodatie zoeken, dan zal ik even opzoeken waar wij verbleven. Vond ik wel een aanrader.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Bedankt, we hebben twee volle dagen. Ze vertelden me dat de argentijnse stad veel leuker/gezelliger is dan de braziliaanse. Maar we gaan voor de watervallen dus maakt niet veel uit. :slight_smile:

Op zich zou ik liever langs braziliaanse kant zitten, om eventuele problemen met ochtendvlucht te vermijden. Dus je mag zeker jullie ho(s)tel doorgeven als het een aanrader is. Alvast bedankt

Via Wereldwijzer app

Wij sliepen in het Paudimar Falls Hostel in een privekamer. Vrienden sliepen op een slaapzaal. Beide Erg goed bevallen. Loopafstand van de restaurants.

Ik ben niet in Argentinië in Iguazu geweest, dus kan niet vertellen of dat gezelliger is. Wij zijn aan Braziliaanse zijde niet echt op stap geweest, maar wel tot laat op terras borrels gedronken en dat vond ik best gezellig met wat live muziek. Maar een vergelijking kan ik dus niet maken.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Het Argentijnse Puerto Iguazú is véél kleiner dan de grote stad Foz do Iguacu in Brazilië en komt daardoor wat gezelliger en gemoedelijker over. Maar aangezien ze op het vliegveld van Foz graag willen dat je 1,5 tot 2 uur voor vertrek al op het vliegveld bent, zou ik in dit geval toch ook kiezen voor verblijf in Foz.

Hoi, Ik heb zelf ook in Argentinie gezeten en heb gewoon een taxi genomen naar Foz Iguazu vliegveld. Het is wel 4 jaar geleden geloof ik, maar het ging supersnel. De taxichauffeur regelde onze stempels, we konden blijven zitten in de taxi. Ik heb de taxi destijds gewoon bij zo’n taxi standplaats geboekt. Naam doorgegeven, tijd dat ik op het vliegveld moest zijn en zij regelden de rest.
In Foz Iguaçu heb ik overigens ook gezeten. (ik ben 2x naar de watervallen geweest), in 2008-2009 en 2011

Ik zou twee dagen doen… Een dag de Argentijnse kant en een dag de Braziliaanse kant vd watervallen. Als je tijd over hebt kum je ook Ciudad del Este bezoeken in Paraguay, 15 minuten met de bus vanuit de watervallen… Een bijzondere stad met een bijzondere markt.
De beide steden in Arg en Bra zijn niet echt de moeite waard, maar Foz do Iguazu is gewoon een saaie stad zonder enige charme… Ik zou overnachten in Argentinie…

Weet iemand hoe het staat met de herstel werkzaamheden bij de watervallen? Kun je overal weer komen?

Bedankt!!

Wij waren begin augustus bij de watervallen en hebben de Argentijnse kant uiteindelijk niet bezocht omdat de mooiste gedeeltes waren afgesloten. Zou aanzienlijke tijd gaan duren voordat een en ander zou zijn hersteld

Ik weet de status op dit moment echter niet

Misschien kun je het park mailen en navragen ?

Of even op de website kijken :slight_smile: http://www.iguazuargentina.com

Alleen het wandelpad naar de Keel van de Duivel aan Argentijnse kant is nog afgesloten wegens herstelwerkzaamheden. Maar zowel het upper als lower circuit zijn gewoon bereikbaar. De Keel van de Duivel kan je ook prima aan Braziliaanse kant zien, dus die hoef je niet te missen. En je hebt nu aan de Argentijnse kant juist wat extra tijd om bijvoorbeeld de Macuco trail te lopen. Ik zou de Argentijnse kant dus zeer zeker niet overslaan!

1 like