Ervaringen landen in Brazillië

Wij gaan 31 okt naar Argentinie, landen in Brazillie Foz do iguacu, wij zullen daar 1 nov aankomen en voor 2 nov heb ik een hotel in puerto iguazu Argentinie geboekt, 1 nov, komen we in de middag aan, nu vraag ik me af, blijven we 1 nacht in brazillie, om de watervallen te bezichtigen, wat een vriendin me aanraadde, of gaan we gelijk de grens over, en wie weet hoeveel tijd dit kost en hoe het beste te doen, vervoer etc???
:dag:

ik zou toch een nacht in Foz blijven en de watervallen eerst van die kant bekijken. De braziliaanse en de argentijnse kant van de watervallen bieden heel verschillende indrukken van de watervallen. In Foz krijg je een goed overzicht van de watervallen en zie je pas goed de ware grootte er van. Aan de argentijnse kant kun je dicht bij de watervallen komen maar is dat het hele ´overzicht´ er niet zo.

Natuurlijk is het handig om in Foz te overnachten om de Braziliaanse kant te zien, maar Foz is een onvriendelijke, grote en onpersoonlijke stad. Puerto Iguazú is veel vriendelijker, dus daar zou ik zeker voor kiezen. Met een taxi is het een half uurtje om vanuit Puerto Iguazú de Braziliaanse kant te zien (mits ze een beetje doorwerken bij de douane natuurlijk).

ja ik wil idd de braziliaanse kant zien, maar ik heb begrepen dat 1 nacht daar genoeg is, nu heb ik een paar hotels bekeken, en er ligt er een bij het park, san martin hotel & resort, ligt bij de ingang van braziliaanse kant van het park en 1.5 km van de luchthaven.
Iemand bekent met dit hotel, en weet iemand hoe ver het is om dan naar puerto iguazu te gaan om de grens over te gaan?
Is het simpel een bus of transfer bij het hotel te regelen misschien?
Ik heb in argentinie een hotel voor 3 nachten gereserveerd in het plaatsje puerto iguazu.

bedankt voor de reacties tot nu toe!:cheer:

ken dat hotel enkel van de buitenkant. Ziet er goed uit maar lijkt me niet goedkoop.
Ikzelf ken enkel het hotel Tres Fronteiras wat aan de rand van Foz ligt, prima hotel maar lang niet zo exotisch als San Martin.
Van het park tot aan de grens is pak m beet een kwartiertje rijden
Er rijden bussen van brazilie naar Puerto Iguazu en v.v. , maar een taxi vinden is ook geen probleem.

1 like

Hoi,
het is het budget harbor colonial geworden, het gewone harbor colonial zat vol en het budget ligt IN het park van het ander hotel…?? zo lees ik het op de site, dus ben benieuwd, ander hotel dat san martin is 98 per nacht, als je maar 1 nacht gaat valt dat mee vind ik maar ligt op das cataratas km 21 en dit hotel op cataratas km 20.