Eindelijk gaan wij ook naar Argentinie. Nu willen wij in het Sheraton gaan overnachten (je bent er maar 1 keer normaal gesproken) en willen naar de Braziliaanse kant. Hoe is dit te regelen? Gewoon een taxi en rijden, met een tussenstop aan de grens? Of is het iets ingewikkelder?
De Argentijnse kant doen we lopend vanuit het hotel denk ik, en met het treintje eventueel.
Vanaf Puerto Iguazu (Argentinie) kun je de bus nemen naar Foz do Iguazu (Brazilie) maar het is helemaal niet nodig om helemaal naar Foz te gaan.
Een paar honderd meters na de brazilaanse duane is een T-splitsing. Links gaat naar Foz en rechts gaat naar de watervallen. Daar stap je uit en kun je wachten op een bus die je naar de braziliaanse kant van de watervallen brengt.
Ik heb me laten vertellen dat er nu ook rechtstreeks bussen rijden vanaf de bus-terminal in Puerto Iguazu naar de brazilaanse watervallen, dat zou nog veel beter zijn! Maar of dat waar is weet ik niet. Zou je even moeten navragen daar op de bus-terminal.
Wij werken met de vaste vervoerder van het Sheraton in Iguazu voor de transfers van onze klanten. Ze hebben een lokaaltje in het hotel zelf (Remises Ecologia). Kosten voor vervoer naar Braziliaanse kant liggen rond de 250-300 pesos voor gasten van het hotel volgens mij. Zou ik zeker doen, want met een bus is het wat lastiger, omdat je moet overstappen na de douane.
Om van Puerto Iguazu naar Foz te gaan informeer je gewoon bij het busstation. Is geen enkel probleem om een rechtstreekse bus te vinden die tot aan de ingang van het park in Foz gaat. Je stopt gewoon 2 keer aan de douane, stapt terug op en rijdt verder mee. Heel makkelijk!
Ik weet de prijzen niet meer, en de naam van de maatschappij ook niet, maar dat zien jullie wel als jullie daar zijn.
We moesten alleen opletten op de tijd van vertrek terug uit Brazilië, zij liepen namelijk een uur voor op Argentinië!
Het snelst en gemakkelijkst is om met de taxi de grens over te gaan zeker als je met 2 tot 4 personen bent. Je regelt de prijs met de taxi chauffeur en vraagt of hij op je wacht als jullie het park in gaan. Een vriend van mij heeft dat kort geleden op deze manier gedaan en betaalde ongeveer 150 ARS inlcusief wachttijd en de taxi chauffeur wachtte netjes 2 uur op hun.
Veel plezier!!
Groetjes vanuit Buenos Aires,
Esmeralda
www.vamosargentinie.nl