aantal dagen iguazu.

Hallo! Er is al veel geschreven over iguazu… maar ik vroeg me toch af hoeveel dagen je ervoor moet uittrekken. De argentijnse kant en dag? En is de braziliaanse kant met de itaipu dam in een dag te doen? En als erwordt gesproken over een dag… is dat dan al heel vroeg of kan je bv om een uur nog richting de braziliaanse kant. Dit ivm de aankomsttijdenen van de bus. Ik heb geen idee hoe georganiseerd net daari of dat je alles zelf kan plannen.bedankt voor de verheldering! Tips over een goed hostel of waar, welk gedeelte, je het beste kan overnachten zijn natuurlijk welkom!

Vanaf welke stad reis je naar Iguazu? Vanaf Buenos Aires? Dat kan dan per vliegtuig of per bus. Als je hebt over dagen hebt dan zou ik het echt over hele dagen hebben, vooral voor de Argentijnse kant.

Je neemt dan rond 8.00 - 8.30 de bus vanaf het busstation naar het nationale park aan de Argentijnse kant en verlaat het park waarschijnlijk niet voor 16.00 - 17.00u. Er is daar zoveel te zien!

Heb zelf minder tijd besteed aan de Brazilaanse kant, maar je moet wel de grens over en dat kost tijd. Heb begrepen dat er tegenwoordig veel hostels zijn die een transfer naar de Braziliaanse kant aanbieden. Je betaalt dan iets meer voor je vervoer, maar het oversteken van de grens gaat dan wel sneller!

Een leuk hostel is Timbo Posada, als je iets kleiners en gezelligs wilt. Ga je liever voor een groot hostel, met mega zwembad en feest dan is het Hostel International dat net buiten Puerto Iguazu ligt een prima optie.

Je kan in principe alles zelf regelen in Puerto Iguazu, het is niet nodig om je transfers vooraf te regelen.

Trek ongeveer 3 dagen uit voor het totale bezoek: eerste dag kom je aan, 2e dag Argentijnse zijde, 3e dag Braziliaanse kant.

1 like