Ik vlieg aanstaande vrijdag al naar Argentinië en heb een aantal dagen geleden geboekt.
Het plan is richting Salta en Iguzua watervallen… En Buenos Aires…
Mensen die tips hebben?
Wat moet ik allemaal meenemen enz?
alvast bedankt
Ik zou sowieso het forum er nog eens goed op nalezen, er zijn zeer veel tips voor die regio te vinden hier op Wereldwijzer. Eigenlijk is er zoveel te zien en te doen dat er geen beginnen aan is om een stukje te schrijven met wat tips. Alleen in Buenos Aires kun je makkelijk een week ronddolen.
Je geeft niet aan hoeveel tijd je hebt, maar in ieder geval zou ik er voor zorgen een directe vlucht te pakken tussen Iguazú en Salta. In Iguazú natuurlijk de klassieker van de 2 zijdes van de watervallen doen, inclusief vogelpark aan Braziliaanse zijde. Ook een boottocht bij de Gargante del Diablo is erg de moeite waard.
In Salta is de Valle Calchaquíes erg fraai en de Quebrada de Humahuaca in Jujuy (ten noorden van Salta) ook een “must”. Zowel Cafayate als Tilcara zijn goed te bereiken per openbaar vervoer tegenwoordig met Flechabus.
Het begint zomer te worden in het gebied waar je naar toe gaat, dus neem vooral veel lichte kleding mee en een lange broek/trui voor de eventuele koelere avonden. Een regenjack is ook handig, want het regenseizoen is begonnen (hier in Córdobas heeft het vannacht goed geregend na een zondag van 42 graden warmte)…
Laat ook even weten hoeveel je betaald hebt voor die last minute vlucht naar Argentinië, zullen vast meer mensen willen weten…
Groet en geniet van Argentina,
Jan
Hoi Jan,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb 3 weken, vlieg met de kerst weer terug. (heb hierdoor een ticket van 750 euro)
Mijn beste vriendin is dan in Salta, ik neem hoogstwaarschijnlijk daar de bus of het vliegtuig naartoe.
Bedankt voor de tips, ik zal het eens googlen.
Wat een heerlijk vooruitzicht om weer zomerkleding aan te kunnen :)…
Probeer een “Bobble fles” te pakken te krijgen. Vooral in Iguazu heb je veel water nodig en dit is heeel duur daar. Ik geloof iets van 3 euro voor een halve liter. Wij hebben het water uit de kraan gehaald in het Sheraton hotel. Is goed te drinken, zeker voor die prijs. Geen enkele last gehad van onze darmen. Bespaart je veel geld.
Wanneer je in de omgeving van Salta bent, huur een auto en ga het noorden verkennen. Vooral naar de zoutvlakte Salinas grande en het dorpje Humahuaca en omgeving. Vergeet niet de 7 kleuren berg te bekijken.
Veel plezier!!
24 peso voor een flesje water? Dan zijn jullie wel érg afgezet… Maar het is uiteraard altijd handiger om een 1 of 2 literfles water in Puerto Iguazú zelf te kopen en die mee het park in te nemen.