Hallo ik vertrek over anderhalve week eindelijk naar Argentinië. De 1e twee weken ga ik doorbrengen in Patagonië en daarna heb ik ongveer 12 dagen over om andere dingen in argentinië te bezoeken. Ik vind het zelf erg lastig om een keuze te maken aangezien er zoveel moois te zien valt. Zelf zit ik te denken aan Salta, Iguazu. Ik reis alleen en wil proberen zoveel mogelijk met de bus te doen of eventueel een binnenlandse vlucht. Hebben jullie tips?
Als je 12 dagen de tijd hebt dan kun ook weer niet heel veel ondernemen in het midden & noorden van Argentinië. In ieder geval zou ik je Salta & Jujuy adviseren, een bijzonder fraai gebied en alhoewel inmiddels redelijk toeristisch toch nog authentiek.
Iguazú is eigenlijk een must see, erg indrukwekkend dit natuurgeweld van de watervallen aldaar. De Saltos de Mocona watervallen zijn minder beroemd, maar vanuit Iguazú op één dag heen en weer te bezoeken.
De Sierras de Córdoba, waar ik woon, is een populair gebied voor Argentijnse toerisme in de zomer. Als je het leuk vind mee te maken hoe de Argentijnen vakantie vieren aan de rivieren of meren van Córdoba, dan zijn de sierras een goede bestemming (je kunt hier ook uitstekend hiken, paardrijden, etc.)
Minder bekende gebieden zoals de Esteros del Iberá, de Maanvallei (Ischigulasto) en Talampaya, de puna van Catamarca, Salta en Jujuy, zijn allen zeer de moeite waard maar moeilijk bereikbaar per openbaar vervoer.
Suerte, maak er een mooie reis van,
Jan
Nog een goeie tip (ook voor jou Jan, als je hem nog niet hebt): koop in een tijdschriftenwinkel de laatste uitgaven van “Lugares”, daar staan erg mooie routes in om met een auto de doen. Van het noorden tot aan Ushuaia aan toe.