Oh yes ik heb vakantie gekregen! Maar nu, waar zal ik toch eens heen gaan?!
Ik heb in juni verlof en ik kan maar 10 dagen weg, ik heb dus een land nodig waar je niet veel bij hoeft te reizen.
Ik zie graag cultuur en natuur maar wil deze vakantie ook erg graag relaxen, een strandbedje en n massage/beetje welness, daar kan ik wel naar uitkijken:) en lekker eten is ook erg belangrijk! Kookworkshops vind ik top. Ik ga trouwens alleen, wat met zich mee brengt dat t wel n beetje veilig moet zijn, en leuk in je eentje:) Vandaar dat ik wel voor een backpackersland wil gaan (andere tips ook welkom!!)
Het enige waar ik op uitkom is Bangkok, dat ik in de stad 7 dagen verblijf om tempels, markten etc te bezoeken en lekker te eten. De andere dagen hoop ik aan de kust door te brengen.
Maar nu vraag ik me af, zijn er andere landen/steden waar ik beter voor kan gaan?
Is Bangkok de moeite waard om er in principe een complete vakantie aan te besteden of is het een smog stad waar je zsm weg wilt?
Is er een mooi strand vlakbij Bangkok? Ik lees wisselende verhalen.
Note: ga later dit jaar nog naar Maleisie, dus veel cultuur en natuur ga ik al zien.
Groetjes Anke
Hoi Jenny, bedankt voor je reactie. Ik wil juist graag buiten Europa op vakantie:) omdat ik graag juist iets van die culturele en culinaire hoogstandjes mee wil krijgen, en bv Thailand zo goedkoop is, dan verkies ik dat boven een Griekenland bv.
Post van een maand geleden, maar ik vroeg me af of je nog wat wijzer bent geworden/ wat hebt uitgezocht?
Ik zit met hetzelfde.
Kan alle kanten op, maar weet niet goed welke bestemming.
Ik wil graag een combi van actief en wellness en als het nog kan cultuursnuiven of een stad bezoeken. Ik heb ook ongeveer 9 a 10 dagen de tijd
De wellness reizen die ik tegenkom zijn vooral gebaseerd op afvallen, wat ik niet wil/zoek of er is verder totaal niets te doen op lokatie.
Cruises zijn voor 1 persoon wat saai. Duiken heb ik al volop gedaan.
Waar ik nu naar kijk:
Wellness op de canarische eilanden en dan een auto huren.
Japan (redelijk ver vliegen, maar rechtstreekse vlucht is te doen), maar ben bang dat ik daar niet genoeg op kan voorbereiden. (Tokyo of andere lokatie, etc)
Ontario in Canada (vlucht is 7 uurtjes, dus goed te doen, maar klimaat nog koel).
Thailand is erg leuk, maar misschien is 7 dagen bangkok te veel. Niet dat Bangkok niet leuk is, maar na drie/vier dagen heb je alle bezienswaardigheden wel gezien. Als je geen binnelandse vlucht wil (en dus ook niet naar een eiland) is dit misschien een leuk idee:
Aankomst Bangkok
BKK –> Klongtour, Wat Arun, Wat Pho, Marmeren tempel
BKK –> Grand Palace, Wat Saket (Golden Mountain), evt. Wat Ratchanadaran (Loha Prasat)
BKK –> Andere dingen die je daar nog wilt doen, Winkelen in Siam Paragon/Square, Chinatown ('s avonds eten!!!)
BKK - Sam Roi Yot Nat. Park (hotel = dolphin bay resort, gelijk aan het strand) –> vraag of de taxichauffeur een stop wil maken bij Damnoen Saduak, zo kan je ook de drijvende markt mee pakken. Rij daarna door naar SRY. De rit bedraagd in totaal drie uur.
SRY –> strand
SRY –> Phraya Nakhon Cave
–> strand en namiddag naar kuiburi nat. Park (wilde olifanten
strand
strand / of naar huis
al thuis / of naar huis
Andere bestemmingen buiten Europa die denk ik leuk zijn voor jou:
Cuba, Florida, Egypte, Marokko, Jordanië en Kaapverdie (dan twee eilanden –> Praia en vlucht/tocht naar Boa Vista)
Succes! Je gaat het vast leuk hebben!:wereld: