Vakantie bestemming vinden

Hallo allemaal.

Ik wil graag op vakantie maar zoals jullie weten zijn er zoveel landen en plekken op de wereld dat het soms een beetje moeilijk is om een keuze te maken.
Dus ik dacht ik gooi het in de groep en kijk welke aanbevelingen jullie mij geven.

Ik ga of in mei of in juli of in augustus voor 2 of 3 weken.

Het moet geen te dure vakantiebestemming zijn want ik kan niet teveel uitgeven.

Ik wil graag ergens heen waar ik een combinatie van cultuur veel natuur en een mooie onderwaterwereld kan vinden.

Tipsss
Wie o Wie

Zuid-Oost Azië?

:slight_smile: Welk land is een aanrader?

Waarom niet op vakantie gaan naar Thailand?
Ik raad gewoonlijk de mensen aan als het hun eerste keer is om een georganiseerde rondreis te maken… Je krijgt dan tijdens je reis veel mooie stukjes Thailand te zien. De reisleider zal je alles vertellen over de cultuur en je hebt de gezelligheid van de anderen reizigers in je groep.

Maar daar wordt de reis al vrij snel een stuk duurder van Georges.
Thailand is ook een land dat prima zelf te bereizen is.

Ik heb gelezen dat het nu geen goed seizoen is. Dat thailand beter te bezichtigen is vanaf oktober.
Ik heb een groepsreis gedaan naar costa rica dat was niks voor mij, ben meer van het zelf voorbereiden.
Ben alleen nog nooit alleen op vakantie gegaan dus dat is best spannend.

• Updated - - -

Klopt Azie is 1 van de veiligste landen om te backpacken hoor ik vaak

Eeh… Azie is geen land, het is een continent en ook daar zitten veilige en minder veiligen landen tussen.

Thailand is prima te doen. Hou bij het boeken van accommodatie de veiligheid in gedachte, verschillende hotels/hostels in Bangkok zijn behoorlijk onveilig als er een brand mocht uitbreken. (als in ratten in val).

Wat betreft periode… Thailand is ook in ons voorjaar prima te doen. Als je in april gaat maak je ook mooi het Thaise nieuwjaar mee (oftewel: zorg voor waterdichte verpakking van je camera).

Ja je hebt helemaal gelijk ik typte te snel terwijl ik andere dingen deed haha. Ben zelf in maleisie en indonesie geweest dus heb wel iets ervaring met dit continent haha.
Ik wil ook gaan duiken en als het teveel regent is het water wel troebeler. Ben totaal niet van het uitgaan dus dat is voor mij niet belangrijk. De natuur is wel mooi met regen maar teveel regen vind ik ook niks. Ben ook in costa rica geweest waar het soms een hele dag regende. op een gegeven moment was niks meer waterdicht haha…

Als men in de verte kijkt ontglipt wel eens wat ook dichter bij huis kan : Malta Gozo

Thailand is inderdaad een aanrader als je voor het eerst alleen gaat reizen. Maar aangezien je al wel verre groepsreizen gedaan hebt is Vietnam ook wel een aan te raden, wel in mei want anders zit je in het regenseizoen.

Iets dichterbij maar ook erg mooi is Jordanië voor 2 weken. Ook best in mei want anders lijkt dat me veel te warm. :slight_smile:

Ik heb alleen een groepsreis gedaan naar costa rica. indonesie en maleisie heb ik zelf voorbereid en ben met een vriendin geweest die juist niets voorbereidde dus die combinatie was wel fijn. Niet alleen maar toch kunnen doen en gaan waar je wil haha.

Jordanie is inderdaad mooi. Ben er geweest :slight_smile:

• Updated - - -

Klopt alleen malta zou ik denk ik eerder voor een kortere vakantie kiezen of is er veel te doen?
Kan je er ook duiken?

Malta en Gozo ; voor wat het waard kan zijn :

1 like

Nourrr,

Heb je al aan Zuid Amerika gedacht ?
Meer bepaald in Brazilië ?
Het leven is hier eerlijk gezegd bijzonder goedkoop sedert de duik van de Braziliaanse munt vorig jaar (ong. -25%)

Je kan hier op het forum terecht op de Brazilië-pagina, waar heel wat informatie te vinden is en waar ook jij vragen kunt stellen.

Tropische groet uit Salvador da Bahia

Ivan

Dankjewel. zal het even bekijken :smiley:

• Updated - - -

Ik ga het ff bekijken thanks

Al iets kunnen vinden ?

Zelf zou ik voor Tokyo gaan, hotel hoeft niet zo duur te zijn. Tripjes in de natuur kun je net buiten Tokyo maken.

Kroatië heeft de afwisseling tussen cultuur en natuur. Erg leuk!
De vliegtickets zijn over het algemeen niet duur en het leven daar valt ook mee.

Op onze site hebben wij diverse blogs geschreven over Kroatië.
Misschien heb je er wat aan?