Eerste keer Thailand

Begin november gaan wij voor de eerste keer een rondreis door Thailand maken. Voorheen gingen we altijd op strandvakanties. Wie geeft er tips voor ons, alles is welkom.
groetjes Diana

Hallo Diana,

Kan je wat meer omschrijven wat je gaat doen zoals is het een groepsreis of individueel, wat is je route en hoelang anders vallen er weinig tips te geven met zo weinig info.

Theo

We willen een groepsreis maken, gaan dit weekend boeken denken aan 15 dagen

Wil je strand erbij? Dan moet je in het zuiden van Thailand zijn.

Wil je juist bergen, bervolkeren, en een trekking doen? Dan is het noorden van Thailand een aanrader. Veel trekkings beginnen en eindigen in Chiang Mai, maar persoonlijk vond ik Chiang Rai leuker.

Twee weken Thailand is niet heel lang, ik zou niet voor een tour kiezen die het noorden en zuiden combineert ivm reistijden.

:chin:als je meer van het avontuur houd zal ik geen groeps reis doen en alleen een vliegticket bkk aanschaffen en verder alles op eigen houtje regelen misschien voor je zelf alvast een planning maken met wat je zeker wilt zien .
succes:THAILAND::cambodia:

Indien mogelijk zou ik zeker 3 weken gaan want je bent al min 3 dagen aan je vluchten v.v kwijt.
Besluit je een rondreis te boeken dan kan je het beste het dagprogramma van de verschillende reizen eens doornemen of daar iets van je gading bij zit.
En zoals in een eerdere posting al opgemerkt, het is ook als je nog nooit in Thailand bent geweest niet moeilijk om zelf alles te regelen maar dat is een keuze die je zelf maakt.

Theo

dank jullie wel voor deze tips, laat het nog wel horen
groetjes Diana

Hoi!
Ik ben zelf jaaaaaren geleden met Fox naar Thailand geweest. Het was echt een super mooie reis,echter zou ik het nooit meer zo doen.Je ziet wel enorm veel van het land,maar het nadeel is dat het allemaal zoveel is in 1 keer dat je bekaf op het strand ligt de laatste dagen. Tenminste dat vond ik,dit is natuurlijk voor iedereen heel anders. In Thailand kan je zo enorm goed alles zelf doen,het grote voordeel hier van is dat je het in je eigen tempo kan gaan doen. Als het je ergens bevalt of niet dat blijf je of gaat weer snel door. wat mij persoonlijk tegen staat aan de groepsreis is het samen klitten.In ons geval waren we nog van het vliegtuig onderweg naar het hotel en begonnen er al een groepje mensen te vragen waar we met de groep gezellig gingen eten in de avond!! Nou dan ben ik al klaar haha

Ik wens je alvast veel plezier met het maken van je keuze en de voorbereiding!

Groet
Rik

Voor mensen die voor de eerste keer naar Thailand gaan,is een groepsreis ook ideaal om het land door te trekken.
Men ziet veel tijdens die periode dat men daar verblijft,alles wordt prima geregeld qua:uitstappen,logement.
En moest het je bevallen na die ene keer,dan zou ik zeggen individueel naar Thailand reizen.
Ik zou lonely-planet adviseren als boek om je te orienteren op het land,ook uit deze Thailandforum haal je veel nuttige tips uit!

Wij zijn tweemaal op rondreis geweest met Best tours en waren zeer tevreden om zo het land en kultuur te leren kennen maar nu doen we het zonder…
Maar persoonlijk vind ik het een aanrader voor de eerste maal georganiseerd te gaan !
Mvg Frank

Hoi Diana,
En weet je al wat je gaat doen?

Hoi Erik,

Ik heb mijn hand gebroken en we moeten onze reis uitstellen tot januari, maar het wordt wel een georganiseerde rondreis.
groetjes Diana

Oh dat is minder sterkte daarmee! Januari is ook een mooie tijd om heen te gaan hoor. Hier in NL is het dan koud,nat en met een beetje pech vol sneeuw haha De temperatuur in Thailand is dan heerlijk weinig tot geen regen maar ook niet te warm/heet. Ok georganiseerd ik wens je alvast heel veel plezier en geniet er maar lekker van!