Reis naar Thailand

Beste forum genoten.
Allereerst: een leuk forum met veel handige tips.
Wij, mijn vriend en ik, willen tussen 4 en 6 november voor 20/21 dagen naar Thailand. Wij zijn altijd met een groep vrienden en een plaatselijke gids de wereld gaan ontdekken. Maar nu willen we na vele jaren eens samen Thailand gaan ontdekken. Ik heb de nodige boeken gehaald bij de bieb en speur alle sites af. Maar ik vindt het best moeilijk om een mooie reis samen te stellen. We willen graag de eerste paar dgn in Bangkok fietsen en wandelen en dan met de trein naar het noorden gaan. De laatste 4-5 dagen willen we heerlijk genieten van het strand het het zuiden van Thailand. Nu las ik ergens op het forum dat je ergens tenten kunt huren op de Idylische stranden. Lijkt me heerlijk. Puur genieten.
Wie kan ons op weg helpen om een mooi reis in elkaar te zetten. We zijn altijd met een gids op pad geweest. Is het verstandig om nu alleen te gaan rondreizen.

Alle tips en verhalen zijn welkom.
Groetjes Simone
Didam
voorheen komende uit Egmond en Alkmaar

Beste Simone,

Allereerst welkom op het Thailand-forum ! Hier kan je alvast veel informatie en tips voor jullie reis vinden. Ik wil jullie graag helpen met het samenstellen van jullie reis, je kan me dan het beste even een e-mail sturen. Als je op mijn gebruikersnaam klikt, krijg je een klein menuutje en zo kan je me een e-mail sturen.

Ik heb je bericht trouwens even verplaatst naar een nieuw topic omdat deze in het topic over binnenlandse vluchten stond.

Grt.

Dave

Ja, Thailand is een perfect land om individueel rond te reizen.

Hoi,

De enige plek die ik weet waar je tenten kunt huren op het strant is op Ko taruato dit is een natuurreservaat in het diepe zuiden van Thailand. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar waarschijnlijk kunnen andere je hier veel meer over vertellen. Thailand is echt heel erg goed zelf te doen hoor,het enige wat eigenlijk nodig hebt is een LP dan kom je echt heel ver. Het fietsen in BKK is zeer zeker een aanrader hoor,echt een must do :smile: Wat je echter niet moet vergeten is dat de afstanden in Thailand vrij groot zijn dus als je van het noorden (Chang Mai) naar het zuiden (Ko taruato) wil gaan is het misschien verstandig om een binnenlandse vlucht te nemen met bv Air Asia.
Wat je vraagt betreft of het verstandig is om alleen rond te reizen kan ik volmondig JA zeggen. Het is wel wat onrustig in het zuiden (tegen grens Maleisiƫ) maar voor de rest is het echt super goed te doen.
Heel veel suc6 en have fun met het voorbereiden

Groet,
Rik

Oja je kan hier ook nog even kijken: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=616994#post616994 En dan Chang Mai er bij bijvoegen aangezien jullie iets meer tijd hebben:dag: