Ik ben nieuw op dit forum en heb al vele topics gelezen waar een berg aan informatie staat maar toch heb ik nog een aantal vragen.
Volgend jaar juli wil ik drie weken met man en twee kinderen(12 en 18) naar Thailand reizen waarbij ik in Nederland de vliegtickets koop en ter plekke een accomodatie boek.
Onze voorkeur gaat uit naar een strandvakantie het liefst op twee verschillende eilanden beide met een bruisend leven en niet al te dure levensstandaard.
Welke eilanden kunnen jullie mij aanraden?
Verder wilde ik graag weten of het in juli begin augustus regentijd is in Thailand?
En hoeveel ben ik ongeveer kwijt aan een redelijke maar schone accomodatie, ben niet op zoek naar 5* maar heb wel graag een zwembad en airco.
Goed plan om naar Thailand te gaan, het zal ongetwijfeld bevallen !
De regentijd in Thailand is zo van mei t/m oktober (wat de eilanden in de Golf van Thailand betreft valt de regen vaak wat later, t/m november) dus ja, je reist wel in de regentijd. Maar dat betekent niet dat het dagenlang achter elkaar regent. Vaak vallen de tropische buien aan het eind van de middag, avond of 's nachts en in veel gevallen is het na een paar uurtjes weer droog.
Je zou een combinatie kunnen maken tussen de eilanden Koh Samui, Koh Pha Ngan en Koh Tao, in de Golf van Thailand.
Beetje goede accommodatie (met airco en zwembad) kan je vinden in de prijsklasse 30-50 euro per kamer/bungalow per nacht.
Maar mag ik vragen waarom je 3 weken op de eilanden gaat zitten ? Vind ik persoonlijk zo zonde als je voor het eerst naar Thailand komt, terwijl er nog zoveel andere mooie dingen te zien zijn (Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, Sukhothai, Chiang Mai, om maar wat te noemen) ?
Zoals Dave al schrijft: je kan tijdens het regenseizoen nog perfect naar Thailand reizen. Een groot voordeel van deze tijd is dat de prijzen voor overnachting een stuk lager liggen. Wij zagen dit jaar zelfs kortingen tot 70 procent van de hoogseizoen-prijs.
Wij reizen samen met een gezin van vier en zullen dus water bij de wijn moeten doen.
Even ter verduidelijking, we willen de eerste twee dagen in Bangkok verblijven alsook de laatste twee dagen voor vertrek. De overige dagen +/-14 dagen willen we verdelen over twee tot drie eilanden. Chiang Mai heb ik vaker voorbij zien komen op het forum en daar zal ik even informatie over opzoeken.
Het is dus niet de bedoeling dat wij verder weinig van het land willen of zullen zien. Cultuur en natuur willen we natuurlijk ook opsnuiven. Het is alleen de kunst om een goed reisschema op te stellen waar een ieder zich in kan vinden en dan de m.n. twee jongere kinderen.
Hoeveel dagen raden jullie aan om op een eiland te verbliijven en klopt het dat je bij aankomst op het vliegveld een ruime keuze hebt om een accomodatie te boeken of raad je aan dit vanuit Nederland te doen? Hetzelfd geldt overigens ook voor Chiang Mai.
Dave ik las in je bericht dat je een redelijke bungalow/kamer voor 30-50 Euro per nacht kan krijgen. Betaal je dit bedrag per persoon of per bungalow/kamer?
Accommodatieprijzen in Thailand zijn altijd per kamer, niet per persoon.
Denk dat je ook met kinderen (12 en 18) een heel gevarieerde reis kan maken met een goede mix tussen strand, cultuur en natuur.
Denk dat de kinderen het super vinden om te overnachten bij de Jungle Rafts (Floatel) in Kanchanaburi.
Misschien dat ze de oude hoofdstad Ayutthaya wat minder vinden, maar wellicht dat jullie als ouders dat weer wat interessanter vinden (en je hebt aan 1 dag Ayutthaya voldoende).
Vanaf Ayutthaya met nachttrein naar Chiang Mai. Kan je vanuit Chiang Mai een (korte) jungletour doen, veel kinderen vinden dat ook vaak geweldig.
Of Flight of the Gibbon / Jungle Flight ?
Of je kan naar Khao Sok National Park en daar overnachten bij Tree Tops (in een boomhut).
En afsluiten aan het strand om bij te komen van alle indrukken.
Genoeg te doen om samen met de kinderen een leuke vakantie te hebben.
De prijzen van hotels/bungalows in Thailand zijn altijd per kamer/bungalow.
Zoals Jellebowski en Dave ook al aangaven, waarom helemaal naar Thailand voor 3 weken strand? Wij gaan volgend jaar voor de 2e keer, ook ruim 3 weken, met 2 kinderen(dan 12 en 13). Maar net als vorig jaar hooguit 4-5 dagen strand. De overige tijd maken we een rondreis. Betrek de kinderen bij jullie plannen en laat ze eens websites zien met “bouwstenen”. Oa Vieng Travel (Dave), Thailandonline, 333 Travel, Van Verre. Hier staan vast en zeker een aantal dingen op die jullie allemaal leuk vinden.
Succes
Bedankt voor de reacties en er zitten inderdaad een paar leuke en bruikbare tips tussen.
Voor een Thailand leek als mezelf zag ik door de bomen het bos niet meer.
Hier op het forum komen veel mensen met een schat aan Thailand-ervaring. Mocht je meer vragen of hulp nodig hebben, laat het dan gewoon weten.
Misschien is het wel prettig om alvast accommodatie te boeken voor de eerste dagen in Bangkok. Dan hoef je na een lange, wellicht vermoeiende vlucht niet eerst op zoek naar accommodatie, maar kan je direct naar je hotel.
:chin:Een kind van 18 is wel een beetje volwassen misschien zijn de interesses wat anders als die van 12 zeker in de avond uren zal iemand van 18 toch wel een keer lekker op stap willen mogelijk heden genoeg natuurlijk in Thailand
zal samen eerst eens wat gaan brainstormen en weten wat de kinderen willen doen in Thailand en daar een globale Agenda op los laten.
:lol:Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Het reisgezelschap bestaat uit mijn gezin en nog een ander gezin waarvan de leeftijden van de kinderen ook 12 en 18 zijn. Dus twee van 12 en twee van 18.
Mede om de oudsten wilde ik graag een bruisende omgeving en met de bovenstaande tips komen de jongsten ook ruimschoots aan hun trekken.
Hoi Shelly,
Vind het spijtig dat je het noorden van Thailand niet ga bezichtigen!
Ikzelf kom regelmatig in Chiangmai,het is een aangename stad waar men rustig kan kuieren over de nightbazaar.
Men kan er ook de de tempels bewonderen waarvan enkele uit de 13de eeuw stammen. Binnen haar oude stadswallen koestert Chiang Mai bovendien de mooiste schatten van het Thaise handwerk.Er zijn prachtige kloosters, waarvan de Wat Phra Singh , met het beroemde boeddhabeeld, de grootste is. Tot de belangrijkste heiligdommen van Thailand behoort het buiten Chiang Mai gelegen 14de eeuwse kloostercomplex Wat Doi Suthep, verscholen in de bergen en te bereiken via 290 traptreden of de kabellift.
Natuurlijk heeft Chiangmai meer te bieden dan alleen maar tempels!!
Ook het schitterende Doi Inthanon gebergte(58km van Cnx)is ook de moeite waard om bezichtig te worden,alleen al voor de mooie watervallen die daar zijn oa: de adembenemende Mae KLang waterval.
Iets buiten Chiangmai vindt je het stadje Mae Rim,waar er een paar olifantenkampen zijn alsook een orcideeen en snakefarm.In San kampheng liggen de warme waterbronnen,ben er al dikwijls naar toe geweest het ligt ongeveer 35 km van Chiangmai verwijderd.
Mae Hong Son, in het uiterste noordwesten van het land, geniet vooral bekendheid als thuisplaats van het volk der Kayan, wier vrouwen koperen ringen om de hals dragen en daardoor de bijnaam " Giraffenvrouwen " hebben verworven.
Chiang Rai is net als Chiang Mai een goed uitgangspunt voor een bezoek aan het bergachtige noorden van Thailand. De groene provincie Chiang Rai ligt ongeveer 150 km ten noorden van Chiang Mai, ingesloten tussen Laos en Birma in het hartje van de legendarische Gouden Driehoek.
Om je een impresse te geven wat je zoal kunt bezoeken in het noorden van Thailand,dit filmpje!
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“Tf19rvRwLfg” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Nu wat betreft het ideale strandvakantie dan zou ik zeggen Koh Samui,dit eiland heeft alles ;mooie accomodaties,mooie stranden waaronder: Chaweng en Lamai beach.,goede lokale restaurantjes.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Het reisgezelschap bestaat uit mijn gezin en nog een ander gezin waarvan de leeftijden van de kinderen ook 12 en 18 zijn. Dus twee van 12 en twee van 18.
Mede om de oudsten wilde ik graag een bruisende omgeving en met de bovenstaande tips komen de jongsten ook ruimschoots aan hun trekken.
Oei… dus 8 personen. Dan wordt het moeilijk om het iedereen naar de zin te maken. Toch zou ik dan naar Chiang mai en omgeving gaan. Daar een paar nachten hotel en dan enkele dagen erop uit met dagexcursies. Bijvoorbeeld naar een olifantenkamp (vindt volgens mij iedereen leuk), een dag fietsen (met de jongsten), Flight of the gibbon (met de oudsten) of een jungle trek van max 2 dagen.
Wat misschien ook een optie is, is om 5 dagen naar de Lazy Moon(in Thoeng, bij Chiang Rai) te gaan en daar homestay te verblijven bij Leatitia en Yui. Dag 1 en 5 heb je nodig om te reizen, maar op dag 2-3-4 hebben zij een leuk progamma waar iedereen vrijblijvend aan kan meedoen of niet. Maar voor 8 personen moet je dan wel tijdig boeken want er is ook maar plaats voor 8 personen…