Hoi allemaal, leuk om alles zo te lezen …en HOUZZ…wat GOED van je om alles achter je te laten en daar te beginnen. Wij gaan volgend jaar juli/augustus met zijn 4-ren door thailand reizen. (30 dagen) . Onze eerste verre reis was Vietnam van Noord naar Zuid. Helemaal top! wat een geweldig land! omdat we nu met onze (al oudere kinderen , 16 en 21 jaar) gaan en zij nog nooit buiten europa zijn gereisd, is onze keus toch op Thailand gevallen. Ik ben zelf alleen zo bang dat, in tegenstelling tot vietnam, thailand vele malen toeristischer is.we zijn geen types voor de rondreis per aircobus, maar om nou alles elke dag weer opnieuw te moeten gaan regelen zie ik ook niet helemaal zitten ( kost zo veel tijd, al gaat het allemaal makkelijk) Ik zit dus erg te dubben hoe we het aan gaan pakken. Met riksja-online hebben we vietnam gedaan. Prima geregeld en bijna alles op privebasis. Maar ja, dan zit je wel weer aan vastegestelde aankomst en vertrektijden vast… Daarnaast ben ik er nog steeds niet achter hoe erg het regenseizoen nou ECHT is…en als we willen relaxen op een eiland…aan welke kust kunnen we dan het beste neerploffen? Daarnaast ben ik op zoek naar leuke middenklasse hotelletjes…maar het liefst huisjes op het strand. Maar als ik dan de reviews lees, dan raak ik weer in de war. Wat de een goed vind, vind de ander weer niks…kortom…ik word er een beetje gek van…van al die keuzes…
Houzz…Ko Tao sprong er al een beetje uit , wat mij betreft…zit ik daar dan goed in juli/augustus? en is er ook voor onze kids dan wel wat te doen, buiten duiken? En is samui nog leuk of is het inmiddels ook al erg toeristisch? Alle tips zijn meeeeeeeeer dan welkom!!
hoor graag van jullie
esther