In augustus 2010 willen wij met onze 2 zoons van 20 en 18 voor het eerst 3 weken naar Thailand.
Wie kan mij adviseren over?
Welke eiland is leuk voor jongeren?
Ik wil het liefst alles zelf regelen, vlucht, hotel/bungalow, excursies e.d., is dit te doen?
Ter plaatse een hotel zoeken of is het beter dit vanuit Nederland te reserveren?
Omdat er zoveel informatie op internet te vinden is zie ik door de bomen het bos niet meer.
De normale gang van zake zijn (spreek in het algemeen)voor 3 weken Thailand:1 week het noorden,1 week het zuiden en de dagen die resteren Bangkok en omgeving!Dave heeft trouwens een schitterende planning gemaakt op een ander topic vraag(ff daarheen gaan )Over het noorden kan ik zeggen;mooie bergen,schitterende watervallen,tempels,olifantenfarms;ambachtfabiekjes(parasols,houtsnij kunstwerken)mooie avondmarkten.De meeste dingen kun je terplaatsen regelen(hotels;excursies,vervoer)Bangkok:met de befaamde china town,wat po;wat arun;wat phra kaeo(koniklijk paleis)nationaal museum(over de thaise geschiedenis en kultuur)boottochten op de klongs;de drijvende markt (Damnoen Saduak)wat denk je van een fietstochtje in bangkok?grote malls om te winkelen,mbk,siam square,siam discovery center;pratunam,etc…het zuiden mijn zijn mooie eilandjes en kuststranden(dicht bij bkk:hua hinn,cha aam,pattaya)gemakkelijk te doen met de bus!!andere populaire eilanden zijn,koh samui,koh tao,koh lanta en de similand eilanden!Moest je eventueel vragen hebben over het noorden of isan country(omdat dat zo uitgebreid is)mag je altijd een pm sturen ,waarbij ik graag u help met de glimlach!gegroet en succes met je reisplanning!! georgessiam.:chin:
Het leukst is om terplekke te bekijken waar je wilt overnachten. Tenminste, dat vinden wij. Wij boeken altijd alleen de vlucht en de eerste nacht. Dan ben je zo vrij als een vogeltje. Als het ergens prachtig is kun je langer blijven dan de planning was, en als een plaatsje tegenvalt ben je er zo weer weg. En in Thailand hebben we zonder moeite iedere nacht een ander hotel gevonden.
het is in thailand inderdaad heel goed te doen om ter plaatse een hotel of guesthouse te regelen en als je dit doet ben je inderdaad veel meer flexibel en kan je langer blijven of eerder weg gaan op iedere locatie ik boek alleen maar tickets en een guesthouse voor de eerste nacht
Ook wij kiezen voor flexibiliteit, juist om bovengenoemde redenen. Als ik de toerschema’s van touroperators zie ben ik bang dat je geen tijd hebt om het land of gebied waar je bent echt in je op te nemen. Dat willen wij wel. En weet je? Wat je niet hebt gezien mis je niet en als je het land echt zoooo fantastisch vindt, dat kom je waarschijnlijk terug en kun je dan in alle rust datgene gaan bekijken wat je nog niet gezien hebt…
Hierboven wordt in het breicht van georgessiam een palnning genoemd die Dave gemaakt zou hebben. Nu ben ik me rot aan het zoeken maar ik kan het niet vinden.
Ik ga zelf in februari voor 4 weken en heb ( nog ) geen planning maar het leek me wel leuk om iets te hebben waar ik eventueel een beetje houvast aan kan hebben.
Kan iemand mij helpen die planning van Dave terug te vinden ?
Hou rekening dat het regenseizoen is .
Op meer toeristische plaatsen heb je grootwarenhuizen met cybercafes enz…
Boek geen uitstappen van hier uit.
Indien er iemand ziek valt ben je je geld kwijt en ter plaatse kunt je goedkoper boeken.
Wijzelf gaan altijd in juli iets minder regen en zwoel.
Is 5 weken genoeg om de meeste highlights van thailand te zien? Misschien vlieg ik op Bangkok aan, wil dan eerst het noorden bekijken, en daarna het zuiden. Daarna vlieg ik door naar Bali.
Wat bedoel je meerval?(maar dan)in Udon Thani kan je alle richtingen uit:via het westen naar loei,het noorden naar nong khai het oosten richting mukdahan …etc op de weg naar loei komt je ook nog het stadje nong bualampu tegen,ben daar ook geweest(5dagen)mooie visvijvers,een beetje uit de stad heb je van die dinosaurusmuseums(leuk) groeten:georgessiam.:chin::chin::chin:
dank voor je reactie maar als je naar Nakhon Phanom,Mukdahan, Ubon Ratchathani, Biri Ram enz gaat , hoe kan je dat het beste doen, met de bus of trein of vliegen? Ik probeerde een vlucht te boeken van Chang Mai naar Ubdon Thani, maar dat lukte mij niet. Heb bij diverse vliegmaatschappijen geprobeerd, maar ze vliegen dan via Bangkok wat het aanmerkelijk duurder maakt.
Veel binnenlandse vluchten starten in Bangkok, en ook steeds meer vanuit Phuket. Wij vliegen vaak met Air Asia, ze hebben vaak goede aanbiedingen en zijn niet duur.
Wij zijn enkele jaren terug ook naar Udon Thani geweest, daar hebben we een taxi genomen voor enkele dagen en zijn naar Loei gegaan, we hadden een Thaise kennis mee die daar woonde op die manier kom je op plaatsen waar je normaal gesproken nooit zult komen.
Ik weet niet meer exact wat ik heb betaald, maar je moet flink onderhandelen, we hebben zeker niet meer dan 2000 thb per dag betaald.
Kijk wel naar de auto waar ze in rijden, en controleer of de chaufeur Engels spreekt. Veel chaufeurs spreken geen woord Engels in die gebieden.