Ik ben al enige tijd aan het rondsnuffelen op het internet, maar ik kom er niet uit.
In Augustus wil ik samen met mijn vriendin een eerste verre reis ondernemen. Tot dusver zijn we niet verder geweest dan Turkije.
We zijn allebei midden twintig en hebben nu eindelijk de tijd en middelen voor een echte reis.
We hebben drie weken de tijd. Dingen die we belangrijk vinden zijn met name natuur en cultuur. Ik wil wel een paar dagen in een stad doorbrengen. We willen graag een reis maken met de backpack, wellicht zelfs met hiking (max 20 km per dag) maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
Hebben jullie suggesties voor een leuk land waar we niet tegen prut weer aan lopen?
In ieder geval niet naar N-Amerika (vrij duur lijkt me) of Europa. Ook valt alles boven de
Ik denk eerder aan Midden of Zuid-Amerika of Azie. Met name de laatste is qua natuur en budget wel aardig misschien.
Dus we blijven over met alles tussen kreef- en steenbokskeerkring
Hi Steefann, je zou eens over Sri Lanka na kunnen denken. Super mooi land, aardige mensen en ook goed te doen om ongeorganiseerd te reizen. Heel veel moois ook te zien daar
Ik zou dan Thailand/Maleisië aanraden. Ben zelf erg gecharmeerd door Maleisië, maar Thailand is gezellig, net zo makkelijk te bereizen en een stukje goedkoper nog. Nadeel is dan weer dat het regenseizoen is, maar in praktijk is dat prima te doen kan ik zeggen uit ervaring en met mij vele anderen. Maleisië is het geen regenseizoen op het vaste land, maar is wel een totaal ander land met de islamitische cultuur en daar moet je tegen kunnen denk ik. Ik vind het er heerlijk (niet vanwege de cultuur) maar heb veel mensen ontmoet die snel naar Thailand gegaan zijn omdat ze de cultuur er niet prettig vonden. Qua natuur biedt Thailand wel ontzettend veel moois.
Onder andere Khao Yai, Erawan en Khao Sok zijn echt prachtige parken! En je hebt er voldoende cultuur en ontspanning. En je kan er gewoon daghikes maken en zelf meerdaagse hikes op sommige plekken.