klinkt goed chotje maar dan ben ik nog niet aan het werk;)
zooo het gaat nog gezellig druk worden ![]()
Mensen met hyves… voeg de groepshyve toe
cura-borrel.hyves.nl
groetjessss
hee!
ik moet 5 oktober beginnen, dus zal rond 1 oktober aankomen (ticket nog niet geboekt). ik zal als co-assistent meelopen op de afdeling gynaecologie! spannend!
zal daar 7 weken stage lopen, maar blijf ervoor/erna iets langer.
maar zijn er do’s en dont’s wat betreft huisvesting in punda? ik ben nog op zoek! heeft iemand nog iedeen/tips? bedankt dan alvast!
groetjes, marieke
@ Feike: Oke dan doen we eerst de borrel en spreken we later een keer af om bij je te komen eten! We zitten allemaal op hetzelfde eiland dus we komen elkaar vast nog eens tegen ![]()
@ Marieke: Er zijn op dit forum ook wat topics over wijken. Maar die verschillen wel erg van mening, de ene vindt iets een slechte wijk en de andere weer niet. Het is lastig en ik vind dat veiligheid echt bovenop staat. Ik heb dus een huisje gehuurd op een resort, dat vind ik wel een veilig idee als ik bijvoorbeeld een keer alleen thuis ben. Ik weet natuurlijk niet wat http://www.recompensapark.com/nl/recompensapark.html en een mailtje sturen of ze voor een paar maanden een woning beschikbaar hebben. Het is ongeveer een kwartiertje vanaf Willemstad. Als je iets meer in de stad zoekt kun je mss even kijken op casacama.com maar ik heb er verder geen ervaringen mee dus weet niet wat wel of niet veilig is. Laat ons even weten wanneer je aankomt op Curacao, dan plannen we de borrel iets later zodat jij er ook bij kan zijn !
Hihi… gezellig ![]()
Maar heb je dan een auto gekocht? Dat lijkt me ook nogal lastig/duur…?
Ik zal iig een mailtje sturen! Dank je wel!
Groetjes en tot dan!
We hebben nog geen auto gekocht maar willen dat wel gaan doen. Er schijnt wel een goede busverbinding te zijn naar de stad dus mss valt het allemaal wel mee. We zijn met zijn tweeen en zullen allebei ergens anders gaan werken dus we moeten even kijken hoe en wat. Maar het park ziet er geweldig uit en staat ook goed aangeschreven op het eiland en dat vind ik toch wel heel erg prettig.
Hoi ik ben Tineke, 26 jaar oud
en net aangekomen op Curacao en blijf hier als het goed is voor een jaar
en lijkt me leuk om ook op de welkomsborrel te komen… Ik verblijf op Curacao samen met mijn vriend Dennis en we wonen op Lagun…
haai tineke, heb je ook hyves?? we hebben hyves pagina aangemaakt!
www.borrelcura.hyves.nl
groetejs shelley
Hey Tineke
Welkom terug weer op het forum en je hebt het topic gevonden hihih. Helemaal leuk, het wordt gezellig druk! Ik zet jou en je vriend erbij in de lijst !
Charlotte - 28 jaar - vertrek 17 september 2009 - voor een jaar
Matthijs - 28 jaar - vertrek 17 september 2009 - voor een jaar
Sabina - 26 jaar - vertrek 31 augustus 2009 - voor altijd
Sjoerd - 29 jaar - vertrek 31 augustus 2009 - voor altijd
Daisy - 18 jaar - vertrek 28 augustus 2009 - voor ?
Simone - 23 jaar - vertrek 21 juli 2009 - voor een half jaar
Joost - 22 jaar - vertrek 12 augustus 2009 - voor een half jaar
Veronique - 21 jaar - vertrek februari 2010 - voor 5 maanden
Shelley - 24 jaar - is al op het eiland - voor altijd
Going 88 - 21 jaar - vertrek 27 augustus 2009 - voor een half jaar
Sarita - 23 jaar - vertrek 1 september 2009 - voor 9 maanden
Feike - 27 jaar - vertrek half september - voor een jaar
Liesbeth - 21 jaar - vertrek 4 oktober 2009 - voor 2 maanden
Marieke - 26 jaar - vertrek oktober 2009 - voor 2 maanden
Maud - 23 jaar - vertrek 26 september 2009 - voor 4 maanden
Tineke - 26 jaar - is al op het eiland - voor een jaar
Dennis - … jaar - is al op het eiland - voor een jaar
nog maar eventjesssss
Eyyyy,
Heb me al aangemeld op de welkomstborrel via hyves. Mijn kamer staat nu gereserveerd (ga wonen in Punda).
1 november ben ik op het eiland, voor ongveer 10 mnd, ben 23 jaar oud.
Groet, Matthieu
Hey Matthieu welkom hier ook! Tjee je gaat pas laat heen … ik zet je bij de lijst voor de welkomstborrel maar ik denk dat je dan met de tweede ronde meegaat als we nog een keer gaan borrelen … want de meeste mensen komen al in juli, augustus en september …
Charlotte - 28 jaar - vertrek 17 september 2009 - voor een jaar
Matthijs - 28 jaar - vertrek 17 september 2009 - voor een jaar
Sabina - 26 jaar - vertrek 31 augustus 2009 - voor altijd
Sjoerd - 29 jaar - vertrek 31 augustus 2009 - voor altijd
Daisy - 18 jaar - vertrek 28 augustus 2009 - voor ?
Simone - 23 jaar - vertrek 21 juli 2009 - voor een half jaar
Joost - 22 jaar - vertrek 12 augustus 2009 - voor een half jaar
Veronique - 21 jaar - vertrek februari 2010 - voor 5 maanden
Shelley - 24 jaar - is al op het eiland - voor altijd
Going 88 - 21 jaar - vertrek 27 augustus 2009 - voor een half jaar
Sarita - 23 jaar - vertrek 1 september 2009 - voor 9 maanden
Feike - 27 jaar - vertrek half september - voor een jaar
Liesbeth - 21 jaar - vertrek 4 oktober 2009 - voor 2 maanden
Marieke - 26 jaar - vertrek oktober 2009 - voor 2 maanden
Maud - 23 jaar - vertrek 26 september 2009 - voor 4 maanden
Tineke - 26 jaar - is al op het eiland - voor een jaar
Dennis - … jaar - is al op het eiland - voor een jaar
Matthieu - 23 jaar - 1 november 2009 - voor 10 maanden
hey chotje,
klopt jah, lijkt me zeker lachen om nog een tweede ronde te doen jah!, nu is cura opzich niet heel erg groot, dus miss komen we elkaar nog eens tegen!
Alles goed verder met dingen regelen zoals werk?
gr thieu
Mja op zich wel … mijn man heeft een sollicitatiegesprek staan waar hij helemaal voor gaat want dat is een erg leuk bedrijf en een erg leuke functie. En ik heb ook een sollicitatiegesprek staan bij een soort detacheringsbedrijf dus wie weet … we willen het liefste pas per 1 okt beginnen met werken om eventjes te aclimatiseren en alles te verkennen op het eiland om aan het echte werk te beginnen. Verder gaan we binnekort goed gedrag regelen enzo, want het komt steeds dichterbij en willen alles natuurlijk op tijd geregeld te hebben. Nu nog een koper/huurder voor ons huis hier, want dat schiet nog niet erg op …
Als je stage gaat lopen (2mnd) heb je toch geen bewijs van goed gedrag etc nodig…!?
Hallo marieke,
Zo ver ik weet moet je als je wilt werken/stage lopen altijd een bewijs van goed gedrag enzo hebben. maar misschien dat je even kunt informeren bij Antillenhuis.nl
Ik weet niet of dat ook voor stage geldt hoor, maar als je al een stage geregeld hebt kun je dat makkelijk navragen denk ik? Als je wil gaan werken in Cura heb je wel een bewijs van goed gedrag nodig en ook een geboorte uittreksel en een bewijs van uitschrijving uit de gemeente. Dat moet je dus vanuit NL regelen anders wordt het erg ingewikkeld op Cura. Wij moeten dat ook nog allemaal regelen en gaan dat komende of volgende week doen zodat we alles op orde hebben. Ik heb steeds het idee dat ik van alles vergeet maar goed volgens mij niet … op de website van het antillenhuis staat alle info dus daar kun je ook even kijken idd.
Het ligt aan de aard van je stage of je een verklaring omtrent goed gedrag nodig hebt. Vaak heb je deze nodig als je met gevoelige gegevens of geld oid werkt. Ik heb nagevraagd bij het ziekenhuis of ik zo’n verklaring nodig had maar ze wisten niet eens wat het was dus ik denk dat je geen verklaring nodig zult hebben. Anders kun je het navragen op het stageadres zelf.
hahaha ze wisten niet eens wat het was? Hihi nee dan heb jij hem vast niet nodig ![]()
ja, ik dacht dus ook niet dat ik het nodig had… (ze hebben nog niet op mijn vraag geantwoord), maar toen ik jullie erover hoorde… wilde ik het toch even zeker weten!
bedankt voor ieders razendsnelle antwoord!! ![]()