Welkomstborrel Curacao!

HI,
Ja zou het heel relaxt vinden als je even laat weten hou het bevalt in het huis.
Ik vond het er heel mooi uit zien op de foto’s alleen vond ik het wel jammer dat naast je borg van 315 je ook nog inschrijf/administratiekosten van 210 euro moest betalen .
Dan kom je in totaal toch best wel op een hoge huur maar ja als het nou een echt tof huis is dan begrijp ik zeker dat je het ervoor over hebt, groetjes linda!

hee linda ik ben gister wezen kijken en het is ook eheel mooi en ze zijn nog vollop aan het bouwen voorlopig betaal ik 650 gulden huur over 2 weken heb is er internet en tv dus betaal ik de maand erop 700 gulden. de borg is idd 1 maand huur maar dat is bij elke kamer studio appartemetn. je moet altijd borg betalen en die krijg je na de tijd ook terug. jah de bemiddelingskosten kwam ik dus vannochtend achter best wel veel geld maar zit niets anders op ik verhuis dinsdag

Hi!
Ja het klinkt wel goed alleen wat bedoel je met bouwen ?
Is dat dan niet irritant als ze naast je aan het werk zijn en kan je wel al gebruik van het zwembad maken of is dat nog niet af .
Dat is namelijk wat ik van een meisje gelezen had dat ze teleurgesteld was dat het allemaal nog niet af was .
Dit was wel een reaktie van iemand van een jaar terug hoor dus ik ben benieuwd hoe jij het vind
Als je nog iets meer weet dan hoor ik het graag .
Het lijkt me wel echt een tof huis!
Groetjes linda!

@ Dees: Nog veilig thuisgekomen? Hahaha ik vond het toch wel dapper hoor dat je zo in je eentje het eiland overcrosst met je auto! Je gaat het huisje nemen dus? Wel lekker voor je!!

@ Marieke: Was het nog gezellig vrijdag en is het nog laat geworden? Veel succes met je stage morgen!

de laatste studio’s worden gereneoveerd en de kamers (mijn oorspronkelijke kamer is pas over anderhalve week af tot die tijd slaap ik in een ‘noodkamertje’ het zwembad is af en in gebruik ze wille nog een 2e zwembad bijbouwen het is geen bouwput meer loopt op zijn eind. ik ben benieuwd. maar de ligging is gewoon ideaal. je ligt wat hoger dus je kunt op de patio de zee en mambo zien liggen plus ben je overal dichtbij. ook zitten er op dit moment 21 andere studenten (veel jongens haha) dus je hebt aanspraak genoeg. ik heb er iig zin in. maar wat je betaalt aan huur is voor wat je krijgt echt niet duur want je hebt ook airco + zwembad en dat is wel zeldzaam

@ chotje. ik moest svonds marieke terug brengen na juliana dorp en daar deden we al 3 kwartier over en toen verdwaalde ik dus ik heb de zon zien opkomen in mijn auto half 7 lag ik in bed haha. het was dus laat. om half 5 zijn we bij iemand zijn huis weggegaan

Zozo dat klinkt alsof het nog heel erg gezellig is geweest! Fijn dat je kunt gaan verhuizen want je was echt niet happy op die andere stek dus dit is beter! Succes met je verhuizing in elk geval !

Is er nog iemand die het leuk vindt om over een tijdje nog een keer een borrel te doen? De afgelopen keer (2 okt) is niet echt een succes gebleken, maar misschien dat er nieuwe mensen op het eiland zijn aangekomen of mensen die er vorige keer niet bij waren en alsnog een gezellige borrel willen afspreken? Ik ben wel voor en dan moeten we het van te voren wat beter afspreken zodat we ook echt iedereen kunnen vinden die voor de borrel komt! Een leuke locatie is dan bijvoorbeeld het balkon van de Gouveneur, een stuk kleiner dan Mambo beach … Wie heeft er zin in !?

Eind januari begin februari chotje :wink:

Hihi oke! Dat duurt nog wel ffies, dus mss dat er mensen zijn die al op het eiland verblijven of in okt aankomen die zin hebben in een borrel begin november??

Hoi hoi,

Mijn broer en ik komen 25 oktober aan op Curacao!!! :D:D:D:D

Groetjes,

Babiche

Gezellig :slight_smile: En willen jullie meedoen aan de borrel? Misschien is vrijdag 6 november 2009 een idee, bij de Gouveneur rond een uur of 20:30 uur???

Hallo Charlotte,

Ik (Simone) en mijn vriend (Edwin) gaan voor onbepaalde tijd rond 22 november naar Curaçao vertrekken. Wij zijn allebei 33 jaar.

Als jullie een borrel organiseren, dan laat het mij weten. Lijkt mij gezellig om Nederlandser (niet Nederlandser ook goed natuurlijk) te ontmoeten.

Groetjes,
Simone

Hi Simone,
Wat leuk! Wat ga je hier doen en waar ga je wonen? Spannend voor onbepaalde tijd zeg … Tegen die tijd komt er mss nog wel een borrel. De eerste was niet zo een succes dus ik hoop dat de tweede leuker is en dan zien we wel … maar als je op dit forum blijft dan zien we elkaar vast nog eens :slight_smile:

Hey Chotje, Count us in ! wanneer de volgende borrel is.
Lijkt me leuk om nog een keer wat te gaan drinken met de nieuwe mensen.
Zou leuk zijn als er dan ook mensen bij zouden zijn die voor onbepaalde (langere) tijd bij zouden zijn.

Groetjes Sabina en Sjoerd

HoiHoi,

Ik las op het wereldwijzer forum dat jullie ook naar Curacao komen.
Leuk hoor! Mijn man en ik hij volgende week 30 jr ik 26 jr, wonen er sinds 31 Aug 09 en het bevalt uitstekend :smiley:

Plan is dan ook om helemaal niet terug te gaan.

Weten jullie al wat jullie hier gaan doen op het eiland, qua werk?

en is alles al geregeld qua verschepen enzo of nemen jullie niets mee?

Groetjes Sabina & Sjoerd

hmmz ik maar denken dat het nu gemaild zou worden haha, maar ja, zo kan het ook :smiley:

@ Sabina: De volgende borrel is 6 november bij de Gouveneur in de bar, rond 20:30 uur. Ben benieuwd hoeveel er dit keer van de partij zijn !

Hallo Sabina,

Ik en mijn vriend Edwin gaan rond 20 november naar Curaçao. Wij zijn al bijna een jaar mee bezig om de stap te nemen, maar telkens kwamen er nieuwe opstakels, waardoor wij nu pas de beslissing konden nemen. Erg vermoeiend allemaal en daarom hoop ik dat alles het waard is.

Mijn vriend heeft een onbepaald contract als Juridisch Adviseur bij een Telecom bedrijf. Ik moet nog op zoek gaan naar een baan, maar dat doe ik pas als wij er zijn. Ik werk al jaren als directiesecretaresse en hoop iets in deze richting te kunnen vinden.

Ons huis in Nederland is helaas nog niet verkocht, dus laten wij onze inboedel nog hier in Nederland. Wij willen een gemeubileerd huis op Curaçao huren. Liefst in een veilige wijk of op een bewaakt park, aangezien mijn vriend regelmatig moet gaan reizen.

Wat doen jullie op Curaçao. Ben wel erg benieuwd.

Groetjes,
Simone

Hi Simone,

Ze zoeken hier vaak mensen als directiesecretaresse. Je kunt alvast een kijkje nemen op de website van de krant, www.amigoe.com daar staan nu ook vacatures op in jouw branche. Wie weet kun je alvast een mail sturen, dan weten ze maar vast dat je komt :slight_smile: Hebben jullie nog geen huisvesting gevonden? Het is idd wel belangrijk om een veilige plek te hebben, je moet je er wel fijn voelen. Wij wonen op het Recompensa Park en das echt een heel fijn park. We hebben een leuk huisje met een woonkamer en slaapkamer en een ruime veranda. Het park is afgesloten met een hek en 's avonds en 's nachts is er een bewaker, dus dat is wel fijn. Als je interesse hebt kun je even op de website kijken www.recompensapark.com en kun je mss een mailtje sturen of er nog plek is. Het is wel populair hier dus of er echt een plekje vrij is weet ik niet … Je kunt ook kijken bij Seru Coral, das een beetje een gelijkwaardig park en zit ook wel in de buurt. Wel vervelend dat er dingen tegen zaten bij julie en ik hoop ook zeker dat het goed gaat bevallen hier! Ons bevalt het echt heel goed, we zijn inmiddels een beetje geacclimatiseerd en weten de weg te vinden dus zijn al aardig ingeburgerd. Hebben jullie nog geen ticket gekocht? Wij hebben trouwens ons huis helaas ook niet verkocht in NL dus hebben we het gemeubileerd verhuurd en hier een gemeubileerd huis gehuurd. Das wel een risicootje natuurlijk maar tot nu toe gaat het prima en zijn we heel blij dat we een beetje geld terug hebben uit ons huis. Succes met de laatste voorbereidingen, voor je het weet zit je hier … hahah en dat weet ik uit ervaring !

Is er nog interesse voor de welkomstborrel vrijdagavond !?