Wij zijn eind december in BA en zoeken nog een leuk ho(s)tel. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer :paranoid:… In welke wijk is het leuk om te overnachten? En waar kunnen wij beter niet zitten? En kan iemand nog een leuk, luxe hotel aanraden voor tijdens de kerstdagen?
Het ligt er een beetje aan wat je zoekt. Ik vind het centrum van BA druk, vies en lawaaierig. Recolta is een prachtige wijk maar duur! Ik heb absolute voorkeur voor Palermo (Soho en Hollywood), een leuke, hippe en relaxte wijk met talloze winkels, leuke eettentjes en kleine boutique hotelletjes maar ook goedkopere bed & breakfast adresjes voor niet te veel geld. Het is laagbouw, ontzettend groen en veilig. December is wel een van de duurste maanden maar je kunt wellicht onderhandelen. Ik heb zojuist een 2 p kamer in een bed & breakfast geboekt voor aankomende week voor 65 USD (36 euro) per nacht.
Het centrum van BA is inderdaad druk en smoggy. Toch heb je ook in San Telmo nog hostals/appartementen die een oase van rust kunnen zijn. WIj sliepen bv 6 weken in: http://www.bairescolonial.com.ar/
Vooral populair onder tangoliefhebbers. Je krijgt je eigen appartementje rondom een rustige binnenplaats op loopafstand van leuke, goedkope restaurantjes en barretjes en uiteraard metro/buslijnen.
Castelar Hotel & Spa aan Avenida del Mayo is wat luxer en heeft - zeer schaars in warm BA - een zwembad. Was goed betaalbaar destijds, maar dat was wel geboekt via Nederland.
Wij arriveren medio december in BA, maar uit de lonely planet en andere boeken kom ik er niet uit in welke wijk we het beste verblijven in BA… Liefst iets centraal, levendig en toch veilig. En heeft er iemand een goede tip voor een hostel in BA?
Heel erg luxe en duur is het Alvear palace hotel in Recoleta, verder nog het Four seasons.
Maar leuke trendy hotelletjes vind je in Palermo Soho/Viejo/Hollywood, daar kun je natuurlijk ook op googelen. Zorg iig dat je niet in het centrum zit, want dat is niet leuk, veel te druk.
Suerte.
Ik liep hier gisteren langs, in Palermo Viejo
een heel leuke buurt, ik " woon " er zelf ook
Ziet er toch leuk uit! Wel misschien een beetje prijzig?
Als ik het goed heb, zijn hier ook opname’s voor Julia’s Tango geweest, ik weet niet of je dat hebt gevolgd?
Misschien kun je anders een app huren?
Als je midden in het centrum wilt zitten kan ik je Hostel Suites Obelisco aan Corrientes 830 aanbevelen. kosten 140 pesos of 119 pesos als je HI member bent voor een 2-persoons kamer.
Het personeel is relaxed, spreekt prima engels en de kamers zijn groot en schoon. Badkamer wordt iets van 5 keer per dag schoongemaakt.Reserveren is wel nodig…met de zomer op komst zit het vaak vol.
Het ligt in Microcentro is het meest centraal gelegen en ideaal als uitvalsbasis om de andere wijken te bezoeken zoals: San Telmo, La Boca, Recoleta en Palermo. Het ligt wel aan een drukke straat, maar daar merk je in het hostel niks van.
Ik vond zelf San Telmo ook een leuk en schattig wijkje (tangowijk). Misschien momenteel wat minder hip dan Palermo, maar wel een stuk centraler. En ook naar mijn idee wat authentieker (leuke barretjes en vintage winkeltjes).
Ik zou zo weer willen… Trek maar flink wat tijd uit voor BA!
wij kennen San Telmo (we woonden er van jan-feb 2009 6 weken) als een vriendelijke buurt waar 's avonds inderdaad het fenomeen Cartonadors 's avonds de buurt een smoezelig imago geven, maar waar vriendelijkheid en veiligheid de boventoon voerde. Dit was ook de ervaring van onze huisgenote die alleen op pad ging.
Uiteraard zijn er donkere steegjes etc. waar je beter niet laat alleen doorheen kunt, net zoals in elke stad
Er zal ongetwijfeld een verschil zijn tussen waar en hoe jij je in San Telmo begeeft en ik
Voor deze post is het van belang welke wijken we kunnen aanraden voor een ontspannen verblijf in BA. Ik adviseer daarbij o.a. San Telmo (en specifiek een niet als hostal herkenbaar hostal, zie vorige posts) voor wie korte of langere tijd een ontspannen uitvalsbasis wil hebben, met leuke restaurantjes en (in)formele Tangosalons op loopafstand en de rest van het centrum ook dichtbij. Daar kun je 's nachts zonder problemen rondlopen.
Jammer dat jij wel van die vervelende ervaringen hebt, al is dat blijkbaar geen belemmering om er 3 avonden per week het opnieuw op te zoeken. Misschien kun je aangeven in welke straten/pleinen je dit overkomt/kwam en op welke tijdstippen?
Ik zit momenteel in de Obelisco Suites hostal.
38 HI/45 no HI member in een kamer voor 4 personen.
Toch eens lawaaierig geweest met het raam open.Wel een centrale ligging,tussen San telmo en Ricoleta.
Vlakbij de obelisco,vandaar de naam zeker,hahaha.