Welke wandelschoenen voor trektochten

We gaan in Peru 2 trektochten doen, een tweedaagse door de Colca Canyon en een driedaagse over de Inca Trail. Wat voor wandelschoenen raden jullie aan voor deze tochten?

Nou daar zitten wij ook een beetje mee, we zijn op zoek naar schoenen. Denk dat het handig is lichte, lage wandelschoenen mee te nemen? Ik heb bergschoenen, maar die wegen al aardig wat kilo. Dus zit te denken om maar nieuwe te kopen. Graag advies van anderen??

Groetjes

Hoi,

Het ligt eraan wanneer je gaat. Als je in de periode november-april gaat moet je rekening houden met regen en echt goede schoenen zijn dan noodzaak. In de rest van het jaar is het droog en moet je rekening houden met een stoffige/rotsige/stenen ondergrond. Wandelschoenen zijn aan te raden, maar ik heb beide trekkings op simpele sportschoenen (en zelfs deels op slippers) gedaan en dat ging ook best.

GrDonny
Proyecto Peru Spaanse lessen en vrijwilligerswerk

Ik denk dat je het beste schoenen kan nemen die prettig zitten; het liefst iets om de enkels te beschermen is mijn ervaring. Ik ga zelf van half juli tot half augustus naar Peru en doe zeker weer wat trekkings. Boeken doe ik als ik daar ben één dag of twee van tevoren; scheelt weer wat geld. Choquequirao heb ik ook al gedaan en dat is een aanrader; drie nachten tenten. Je kan ook door naar Machu pichu van daar uit; tien dagen onderweg!!

Groet en wie weet zien we elkaar. Ik (jongeman) ga van zuid naar noord trekken door Peru!!!

Wij gaan eind oktober en dus de maand november. We lopen 3 dagen in de canyon en dan de salkantay trek. Zal het dan ook veel regenen midden november?? Hoop zo van niet eigenlijk.
Enne hoeveel dagen salkantay is aan te raden. Ze bieden ze aan in 4 en 5 dagen??

Groetjes

@DonnyS: heb je geen probleem gehad zonder bergschoenen? dus het zijn allemaal mooie wegjes waar je uw enkel niet zo makkelijk kan blesseren? De salkantay tocht hoeveel km is die ongeveer?