Schoeisel

Beste,

Begin november ga ik voor 8 maanden op reis. Nepal staat op het lijstje om te bezoeken! Ik vlieg hier op 15 november heen. Ik ben hier in totaal een maand. Omdat ik eigenlijk alleen ‘warme’ landen ga bezoeken wil ik het liefst geen wandelschoenen/ bergschoenen meenemen maar wel sportschoenen. Ivm gewicht. En ik verwacht deze schoenen verder niet te gaan gebruiken…
Is een trekking van een paar dagen op sportschoenen te doen? Of zijn wandelschoenen een must?
Ik wil graag wat makkelijke trekkings/wandeltochten doen van 4-5-6-7 dagen doen. Heeft Iemand hier nog tips voor?

Dank voor je reactie!

Groet,
Irene

Beste Ierene,

Voor een korte en eenvoudige trekking zijn sportschoenen voldoende.

groeten en een leuke reis,

Teka Tamang

Ik heb in warme landen als Thailand, Laos, Vietnam en Indonesie verschillende trekkings op wandelschoenen gemaakt. Ik vind het bij een gladde en hobbelige ondergrond fijn om net wat meer stevigheid en grip te hebben.

Ik heb verschillende reizen naar bovenstaande landen gemaakt. Afhankelijk van de reis had ik óf hogere wandelschoenen bij me, óf lage schoenen. Gewicht vind ik nooit echt een issue, want je kan je schoenen aan doen als je van A naar B reist en dan heb je er eigenlijk geen last van.

Dank voor de tips!

Via Wereldwijzer app