Welke soort schoenen zijn noodzakelijk?

Binnenkort gaan we drie weken naar Peru. Ter voorkoming dat de packpacktas overvol raakt, wil ik eigenlijk maar één paar schoenen meenemen. Het liefst neem ik makkelijke goede casual schoenen mee waarmee ik prima kan lopen. De vraag is of dat verstandig is of dat goede wandelschoenen eigenlijk wel noodzakelijk zijn. Aangezien ze vrij groot en log zijn, gaat daar mijn voorkeur niet naar uit. Maar als het wel verstandig dan wordt het een ander verhaal.

We zullen wel veel ondernemen, o.a. Colca Canyon en Machu Picchu. Dus er zal ook veel te voet gaan, maar ook weer niet maximaal.

Graag jullie reactie.

Gr. Rutger

Rutger,

Het ligt er vooral aan wanneer je gaat. Als je in het regenseizoen (dec tot april) gaat dan moet je absoluut goede wandelschoenen hebben. Maar als je in het droge seizoen gaat dan kun je alles op gewone schoenen doen. Ik heb al vele trekkings gedaan in Peru en doe deze altijd op gewone schoenen, geen enkel probleem.

GrDonny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk

Toch oppassen, want als je je enkel verstuikt mag je je vakantie misschien wel vergeten.
Ikzelf gebruik altijd wandelschoenen, tenzij ik nog een plaats over heb in mijn tas.

Dank jullie wel. Ik ga in juli, dus wintertijd. Dus gewone goede schoenen (half hoge) zullen dan voldoende zijn.

Gr. Rutger

Wel ook een paar sandalen of slippers nog daarbij neem ik aan?

Ik neem zeker ook slippers mee naast goede casual schoenen. Dank je wel voor het meedenken

Gr. Rutger