Wij gaan backpacken in Peru. Nu neem ik natuurlijk mijn wandelschoenen en slippers mee. Maar wat stop ik nog meer in mijn tas? Lichte wandelschoenen, teva’s of gewoon gympjes? Of heb ik helemaal niks anders nodig?
Heb geen antwoord want ik heb dezelfde vraag ![]()
Met name voor de Hatsjoe Pitsjoe (of hoe je dat ook schrijft) vraag ik mij af wat voor schoenen handig zijn.
Schoenen is altijd zo’n gesjouw, maar als het nodig is…
Zelf had ik bergwandelschoenen en teva’s mee.
Daarbij lichte ‘casual’ schoenen, voor als teva’s te koud/informeel en bergschoenen te zwaar/warm zijn. Sleep je er niet mee aan je voeten, danwel in je tas…
Ik neem altijd bergeschoenen, 1 paar gewone schoenen (waar ik ook aardig op kan lopen), en 1 paar slippers mee. Ok, extra Teva’s ofzo kan ook wel prettig zijn, maar veel schoenen vult nogal in je backpack…
als je naar de bergen ga,neem dan beslist een paar lichte wandelschoenen mee…een goed paar ingelopen sportschoenen is ook aangeraden:wereld:
Als je hikes gaat doen (bv. Inca Trail naar Machu Picchu, of Hatsjoe Pitsjoe zoals Sanderr het noemt), dan zijn bergschoenen natuurlijk wel prettig, al zijn er ook mensen die het op tennisschoenen doen.
Maar als je geen zware bergwandelingen gaat doen, kun je prima af met een paar comfortabele gympjes, een paar sandalen (Teva’s) en een paar teenslippers (handig voor in vieze douches, of bij heel mooi weer). Alleen is het een beetje afhankelijk van wanneer jullie gaan, ik ben alleen in zomer / hersft in Peru geweest (jan - april). Als jullie in hun winter gaan, heb je misschien niet zoveel aan open sandalen.
Je zou ook gewoon elke dag je bergschoenen aan kunnen doen maar als je die te lelijk (lekker belangrijk… :)) of zwaar of warm aan je voeten vindt voor in steden enzo, dan is een paar gympjes wel lekker.
Wat je ook meeneemt, zorg dat het geen schoenen zijn waar je snel blaren of andere last van krijgt want je moet ze in verhouding heel vaak aan.
Succes,
Cécile
Bedankt allemaal voor de tips. Het gaan wandelschoenen, slippers en teva’s worden.