Welke wagen huren en welke parking in La Pavona

Mijn man en ik gaan in augustus 3 weken rondtrekken in Costa Rica met een huurwagen. Daar het dan regenseizoen is, vragen wij ons af of een Diahatsu Bego volstaat of nemen we beter een zwaardere wagen zoals bv. een Toyata Prado. Wij zouden ook enkele dagen naar Tortuguero willen gaan. Kunnen wij onze wagen parkeren in Cariari of La Pavona op een beveiligde parking ? Wie heeft hier ervaring mee en moeten wij op voorhand reserveren voor de boot of kunnen wij dat ter plaatse doen ?

Had de laatste keer een Bego gehuurd in plaats van een grand vitara.
Bego beviel me niet .Hobbelt te veel omdat de wielafstand klein is. Vitara was mij prima bevallen .
Voor het huren van een auto vindt je nuttige tips op websitewww.sesamstraat.nl en ga naar " how to rent a car".

Bedankt voor je reactie

Interessant om te lezen. Wij zijn ook van plan om in augustus door CR te gaan rondreizen. We hebben nog niets geboekt, want afgelopen jaar een maand door Indonesië op eigen gelegenheid gereisd en dat beviel wel. We overwegen nu in CR hetzelfde te doen.

Ga in ieder geval rekening houden met deze autotip.

Hi Renilde,

Er zijn twee manieren om in Tortuguero te komen:

1. geboekte excursie: je boekt dan alles bij een reisorganisatie (evt. via hotel in CR), voordeel is dat alles voor je geregeld is, deze tours kunnen wel prijzig zijn.
  2. op de bonnefooi/via de lokale route: je boekt vooraf een hotel op Tortuguero (of niet) en je gaat via La Pavona. Voordeel: goedkoper, je bent vrijer, nadeel: je moet het zelf regelen.

Wij zijn in 2007 (ook in augustus) via La Pavona met de lokale boot (reserveren niet nodig, bewaakte parking bij La Pavona) naar Tortuguero geweest. Overnacht bij Casa Marbella, prima onderkomen! Hier vind je meer informatie: http://www.tortuguerovillage.com/english/english.htm
Vorig jaar waren we ook in Costa Rica en toen stonden er zelfs borden bij wegnr 32 (Guapiles) die naar Tortuguero wezen via deze route. Kosten boot zijn te verwaarlozen, voor je auto betaal je ca. 10$ per dag.

Wij zijn Costa Rica doorgereden in een Terios (voorloper van Bego), Jeep Compass en RAV4. De Terios was grappig, echt een rammelbak en niet vooruit te branden, ingehaald worden door vrachtautos… De Jeep Compass was een drama, versnellingsbak ging stuk, airco deed het niet etc. etc. De RAV4 was super, lekkere vering en onwijs veel pit, echt een topauto. Wij reden toen ook naar Bahia Drake en de wegen daar zijn niet zo goed als in de rest van het land. Over een maand gaan we weer naar CR, dan geen wilde tochten met de auto gepland dus lekker goedkoop een Bego gehuurd.

Groetjes,
José