Welke verrekijker aanschaffen

Hallo allemaal,

Aangezien ik natuurlijk niks wil missen van alles wat er rondhobbeld aan wildlife is de aanschaf van een verrekijker geen overbodige luxe. Maar ik heb geen idee welke. Voorwaarde is dat hij niet te zwaar moet zijn, gemakkelijk in gebruik en niet al te duur (dat is natuurlijk relatief). Maar er zijn zoveel verschillende soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Aan jullie dus de vraag, waaraan moet ie minimaal voldoen (en ik hoef echt niet de mieren op een kilometer aftand te zien).

alvast dank voor jullie antwoord

groet, Miki :slight_smile:

Hi Miki,

Ik zou je goed voor laten lichten in een zaak waar ze diverse merken verrekijkers verkopen en dan een keuze maken die past binnen je budget. Gewoon veel uitproberen in de winkel want er zit redelijk veel vershil in met name lichtsterkte. En wat verrekijkers betreft, kun je het wel heel bont maken (prijstechnisch) maar ja, moet toch betaalbaar zijn. Staar je dus niet blind op de prachtigste modellen maar koop een goed, betrouwbaar merk dat je past. Aangezien ik niet weet wat je budget is of wat je ervoor uit wilt geven, kan ik je geen merken adviseren.
Shop wel goed rond want prijzen willen nog wel redelijk verschillen!

Groetjes en veel plezier straks met kijker en al in de Afrikaanse bush.

Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Hallo Miki,

Ik heb een Zeiss verrekijker gekocht bij deze winkel http://www.apollo.nl/uitgelicht/zeiss-verrekijkers.html
Ze hebben een groot assortiment daar (alle bekende merken) en geven je graag een demonstratie en het juiste advies (waarvoor wil je m gebruiken?)

Je kunt m daar ook online kopen.
Succes.

Groet Paul

Hallo Miki,
Wij hebben in Zuid Afrika een goede verrekijker gekocht, maar misschien heb je deze ook in Nederland. Je kan er goed en helder mee kijken. En de prijs veel ons mee.
Het is een Bushnell 10x50 wide angle.

Hopelijk heb je hier wat aan. Wij hebben al aardig wat (grote) dieren hier mee kunnen zien.

groet uit een koud Kyalami

Wij hebben ook 10x50, destijds gekocht in het Kruger park. Fijne kijker, stabiliseert goed en is handig in gebruik.

Succes :zon02:

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

Kijk eens naar de Bushnell Tern 8x45. Ik heb deze vergeleken met een 10x45 en de vergrotingsfactor is niet erg verschillend. Deze 8x 45 is lichtsterk (hogere schemerindex dus langer kijken als het voor de fauna intersessant gaat worden!) is klein en licht. Super mooi beeld. Maar : het is een persoonlijke aangelegenheid want en kijker moet je ‘liggen’(net als een reflexcamera). Succes met de aanschaf (Nikon heeft ene mooie 8 of 10x42 en ook Pentax is het bekijken waard) Jurjen.

Hallo allemaal,

Dank voor jullie recente reacties. Toen ik in november 2008 de vraag op dit forum stelde zocht ik n verrekijker voor mijn reis in januari. Ik heb er toen eentje kunnen lenen maar omdat ZA zo goed bevallen is, ga ik over 2 maanden weer en dus komt jullie info goed van pas.

groetjes, Miki :dag:

Oh ja, nog even gekeken: Buschnell 10 x 50, vergroot goed en stabiliseert het beeld ook. Hiermee speur ik regelmatig de avond-hemel af naar globular-clusters. Maar ook Jupiter is soms erg helder te zien, en met de verrekijker ontwaar je zo 3 of 4 manen om Jupiter heen!

Groet,

Corné.

www.amukela.com