wereldstekker, adapter

wij vertrekken eind mei naar Zuid-Afrika.
hebben we daar een speciale wereldstekker, adapter nodig?
zo ja, waar moeten we bij aankoop op letten?
alvast hartelijk dank

Ja, je hebt inderdaad een adapter nodig. Voltage is wel 220 V maar ze gebruiken hier meestal stopcontacten met 3 ronde polen.
Ik heb in Nederland / Europa nog nooit een wereldstekker gekocht waarmee ik in Zuid-Afrika goed terecht kon. Heel vreemd :disgust:
Wat je volgens mij het beste kunt doen, is er ter plekke in Zuid-Afrika gewoon 1 kopen. Je koopt ze bij doe-het-zelf zaken (‘bou en hardeware’) maar ook gewoon bij de supermarkt e.d. Je hoeft er in ieder geval niet ver voor te zoeken. En men gebruikt ze hier zelf ook veel aangezien er aan opladers van mobiele telefoons e.d. de gewone ‘europese’ 2 polige stekkers zitten.

Groetjes en alvast veel plezier tijdens je verblijf hier in Zuid-Afrika. Geniet ervan!

Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Dag Natascha,
Bedankt voor je info.
We gaan hier dus maar niet meer verder zoeken en in Zuid-Afrika kopen.
Ik ben best wel zenuwachtig want het is mijn eerste verre reis.
De site heb ik ook bekeken,wat een prachtig land.
Groetjes,
Janneke

Hoi Janneke,

Goed zo! Geniet gewoon van al het moois van Zuid-Afrika. Je zult het vast en zeker mooi gaan vinden! Ogen en oren open houden en niet al teveel het land ‘door een lens’ bekijken Domme opmerking van mij als fotograaf maar is altijd jammer als je veel mist van een vakantie doordat je almaar hebt lopen fotograferen of filmen. :redface:

Heel veel plezier en mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, kun je me ook altijd rechtstreeks mailen.

Groetjes, Natascha Snelder

Zo’s stekker kun je hier bij Makro, Game of een van de Supermarketen (bv PicknPay, Checkers, OK) makelijk krijgen.

Veel plezier met je reis.

De groeten, Johan

Zijn de driepolige stekkers die geschikt zijn voor Zuid-Afrika, intussen ook hier in Nederland te koop?
Kan iemand me een afbeelding sturen?

Hartelijk dank

Gr

Volgens mij koop je inNederland nog steeds meestal niet de juiste wefeldsgekker voorZuid-Afrika. Gewoon ter plaatse in een supermarkt, bouwmarkt of benzinestation kopen. Heb je altijd de juiste en ben je het goedkoopste klaar!

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Nee alleen in Zuid Afrika te koop. En die zijn exht overal te koop bij supermarket Pick,n pay, bij Cliks, Dishem, Makro, Game.

of je moet me even prive mailen dan kan ik er eentje opsturen naar je, of twee, tegen verzendkosten vanuit NL. Dan heb je er vast een paar.

Hallo

Kijk even op google, reissteker zuid Afrika, afbeeldingen te over!

Veel planplezier

Mail me even dan kan ik je tegen verzendkosten vanuit NL je een verloopstekker sturen. Ik heb je een prive bericht gezonden

.
verloopstekkers voor ZA

Dank je!

Een dikke pin, en twee minder dikke pinnen.
Onze adapter van Sri Lanka lijkt hier op.

Makkelijk verkrijgbaar in Zuid-Afrika?

Gr

Ja. Maar als Sri Lanka De Engelse stekkers gebruikt, heb je daar in ZA niets aan. De pinnen staan verder uit elkaar en zijn niet plat.

bij de ANWB winkel hebben ze sinds kort
ik dacht 9.95 flink aan de prijs dus het is goed koper om ze in ZA te kopen ik dacht 1 euro of zoiets overal te koop kan niet missen
veel plezier daar>>>

We zijn al terug van onze schitterende rondreis door Zuid-Afrika. we hadden van een vriendin van onze dochter een stekker voor ZA kunnen lenen, maar in onze hotels nauwelijks nodig gehad.

Dank je wel!

Kon niet missen is een geweldige reis bestemming , mijn opmerking was/is bedoeld voor toekomstige ZA gangers grtj frans
:dag:

Toevallig ook nog een ZA
simcard gekocht ter plaatse ?? ben benieuwd of de procedure voor registratie nog is veranderd sind 2011 grtj Frans.>>>

Hoi,

Nee, we hebben met he thuisfront contact gehouden via whatsapp .

Gr.

>>> bedankt

Nee om een sim te kopen in ZA, heb je als toerist alleen een paspoort nodig. Zelfde procedure nog steeds.