Tips voor rondreis Zuid Afrika en Namibie

Hallo,

In mei vertrek ik met een georganiseerde groepsreis naar Zuid Arika om daar van Kaapstad naar Namibie te reizen en uit eindelijk bij de Victoria Falls te eindigen. We verplaatsen ons via een truck en 2/3 van de tijd slapen we in koepeltentjes, de overige nachten slapen we in simpele hotels. We doen de hoogtepunten van deze landen aan. Hebben jullie tips voor mij wat noodzakelijk is om mee te nemen en wat raden jullie aan; om een grote rugzak mee te nemen waar bv 60 ltr in kan of een zachte reistas op wieltjes met daarbij een kleine rugzak voor kleine spulletjes die je overdag mee neemt. In ieder geval moet ik hebben een slaapzak & lakenzak, goede wandelschoenen en een lekkere trui omdat het snachts kan afkoelen. Ik las trouwens ook dat je een aparte stekker moet kopen die werkt in afrika, de algemene wereldstekker doet het vaak niet in Zuid Afrika. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.

Danielle

Kijk even op onze niet comm. website www.bjusterbaarlik.nl Hier staan 2 reis-/routeverslagen (Namibie 2007 + Namibie 2009), veel foto’s en een grote lijst met tips op alf. volgorde. Kijk bijv. voor de stekker bij de E van Electriciteit.

Het hoogspanningsnet in Namibië gebruikt 220/240 volts AC 50 hertz. (stopcontacten met 3 ronde gaten) dragen maximaal 15 ampère. Het is belangrijk om een adapter met drie pinnen te kopen omdat de meeste buitenlandse stekkers niet in de stopcontacten van Namibië passen. Deze adapters zijn verkrijgbaar bij vrijwel elke supermarkt, ijzer- en elektriciteitswinkels.
Op deze site kun je zien welke stekker in welk land wordt gebruikt (met voorbeelden) http://kropla.com/electric2.htm

Veel plezier bij de voorbereidingen

In elke supermarket, kan je verloop stekkers kopen. Kosten een paar Randjes
Er is gewoon 220 stroom in Z.A. en Namibie.
Ik zou een praktische tas meenemen, maar je moet er mee in het vliegtuig. Goed afsluitbaar is belangrijk ook. Een klein rugzakje is altijd wel handig voor onderweg.

Veel plezier met jullie reis.:dag:

Hi Danielle,

Bij georganiseerde groepsreis zal reisorganisatie waarschijnlijk ook duidelijk eisen stellen aan je bagage. Aangezien je met een overlandtruck reist, zal men alleen maar zachte koffers / tassen willen hebben. Een aparte rugzak voor overdag met foto-/filmcamera, reisgids, toiletspullen e.d. is dan wel handig.
Verder: kleding in gedekte tinten, sneldrogende / niet kreukende kleding, lekkere wandelschoenen maar ook iets van slippers, petje / hoed, zonnebrand, zonnebril, anti-muggenmelk met hoog DEET-percentage, genoeg (?) geheugenkaartjes voor foto-apparatuur, reisdagboekje, etc.

Heel veel plezier alvast.

Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com