Beste mensen.
Ik zal me eerst even voorstellen: Jurgen van de Ven, 19 jaar bijna 20. Werkzaam als kok in een restaurant, met andere ambities Woonzaam in Vught, Noord-Brabant. Reis/natuur/dans/avontuur/kook/zuid-Afrikaliefhebber.
Maanden geleden kreeg ik het idee om minimaal 2 maanden ergens op de wereld te gaan backpacken. Mijn twijfel lag tussen Azie of Oceanie. Ik kon echt niet kiezen, dus dacht ik: Zuid-Afrika. Al eens geweest maar nog lang niet alles gezien. Het was een 21 daagse reis met het nadeel dat alles aan een tijdschema vast lag.
Nu moet het helemaal anders; Backpackend! Met minimaal 4 personen. Tenminste zoiets.
Waarom Zuid-Afrika: In tegenstelling tot vele andere bestemmingen is Zuid-Afrika goedkoper om naar toe te vliegen. Ook eenmaal daar is het vaak goedkoper. Backpacken is hier steeds meer een begrip aan het worden en het lijkt me leuker dan australie dat IEDEREEN doet.
Het heeft alles; Natuur, Stad, Strand, Safari’s in alle soorten en maten, heerlijk eten, wijnlanden, nationale parken, romantiek, gastvrijheid, 2 makkelijk begrijpbare talen, Braai’s, gezelligheid, ga zo maar door. In elk reisblad vindt je het terug als ‘De Wereld in een Land’!
Wanneer: Eind 2009-Begin 2010
Hoe:
- Misschien per Huur’camper’: een soort 4 persoons jeep waar je de tenten op het dak stalt?
- Per old school backpackend? (liftend van hostel naar hostel kamperend in nationale parken)
- Mijn voorkeur gaat uit naar een combinatie. Per huurjeep van hostel naar national park naar hostel. enz
- Weet je iets anders? Vertel het me.
- Hierbij trouwens ook een soort van excursies doen hier en daar bijv: Wandelsafari’s, ballonvlucht over de savanna, nachtsafari’s, bedenk het maar.
**Hoe duur: **Een retourticket ligt tussen de 900 en 1100. KLM bijv 965 euro in oktober.
Valuta daar is de rand. Op dit moment is 1 euro 11 rand waard. Vijf jaar terug was dat 7 rand.
Hostel 9 euro pernacht in als je gedeelde accomodatie doet. 18 euro per nacht voor 2 persoons kamer. jeep huur ben ik nog aan bezig. maar zo krijg je een idee.
Voel jij er wat voor om dit MINIMAAL 2/3 maanden te doen met ongeveer 4 personen? Reageer! Dan kunnen we ons er in verdiepen.
Groeten!