Iemand al ervaringen met 1 of meerdere van deze organisaties ?
Welke kunnen jullie aanraden ?
Mijn doel :
ik ben fotograaf en wil de ideale omstandigheden om zo
veel mogelijk wildlife, landschappen en bevolking te fotograferen.
Dus een vervoermiddel dat toelaat om rustig foto’s te nemen.
Een gids die weet waar en wanneer je de dieren kan vinden.
Daarom is het ook belangrijk dat ik s’avonds batterijen kan opladen, wat
misschien moeilijk is tijdens kamperen ?
Self-drive hebben we ook overwogen, maar wegens de totaal geen ervaring hebben met zowel Afrika, wildlife als 4x4, hebben we dat uitgesloten.
De meeste mensen die hier posten zijn op eigen gelegenheid gegaan, wat overigens prima kan.
Ik zou je besluit toch eens heroverwegen, zeker i.v.m. het nemen van foto’s. Mijn eigen ervaring met groepsreizen in het algemeen is, dat je met de hele groep ergens stopt en dus allemaal dezelfde foto kunt maken. Vaak heb je de pech dat je dan ook nog andere leden van de groep toch op de foto krijgt. En als je dan eindelijk aan de beurt bent om een foto te maken, rijdt de bus weg! Zeker als fotograaf zul je daar alleen maar frustraties oplopen.
Wil je persé toch met een groepsreis kijk dan op de sites van de organisaties die je hierboven hebt genoemd. Daar staan meestal ook ervaringen van mensen die met zo’n groepsreis zijn meegegaan.
Ga anders eens kijken op het pb van ZA. Daar komen dagelijks veel meer bezoekers: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=467
Dat ik foto’s zonder anderen mensen erop kan nemen, is een feit indien ik een self-drive doe.
Maar ik weet helemaal niet waar en wanneer ik het meeste wildlife kan vinden, en een gids weet dit wel.
Je hebt inmiddels het pb van ZA gevonden heb ik gezien en daar ook al aardig wat reacties. Dus dan zet ik hier nog een posting. Kijk anders eens op Travelworld | Meer dan 50 bestemmingen | Ver weg de voordeligste!