Iemand al ervaringen met 1 of meerdere van deze organisaties ?
Welke kunnen jullie aanraden ?
Mijn doel :
ik ben fotograaf en wil de ideale omstandigheden om zo
veel mogelijk wildlife, landschappen en bevolking te fotograferen.
Dus een vervoermiddel dat toelaat om rustig foto’s te nemen.
Een gids die weet waar en wanneer je de dieren kan vinden.
Daarom is het ook belangrijk dat ik s’avonds batterijen kan opladen, wat
misschien moeilijk is tijdens kamperen ?
Self-drive hebben we ook overwogen, maar wegens de totaal geen ervaring hebben met zowel Afrika, wildlife als 4x4, hebben we dat uitgesloten.
De meeste mensen die hier posten zijn op eigen gelegenheid gegaan, wat overigens prima kan.
Ik zou je besluit toch eens heroverwegen, zeker i.v.m. het nemen van foto’s. Mijn eigen ervaring met groepsreizen in het algemeen is, dat je met de hele groep ergens stopt en dus allemaal dezelfde foto kunt maken. Vaak heb je de pech dat je dan ook nog andere leden van de groep toch op de foto krijgt. En als je dan eindelijk aan de beurt bent om een foto te maken, rijdt de bus weg! Zeker als fotograaf zul je daar alleen maar frustraties oplopen.
Wil je persé toch met een groepsreis kijk dan op de sites van de organisaties die je hierboven hebt genoemd. Daar staan meestal ook ervaringen van mensen die met zo’n groepsreis zijn meegegaan.
Ga anders eens kijken op het pb van ZA. Daar komen dagelijks veel meer bezoekers: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=467
Dat ik foto’s zonder anderen mensen erop kan nemen, is een feit indien ik een self-drive doe.
Maar ik weet helemaal niet waar en wanneer ik het meeste wildlife kan vinden, en een gids weet dit wel.
Je hebt inmiddels het pb van ZA gevonden heb ik gezien en daar ook al aardig wat reacties. Dus dan zet ik hier nog een posting. Kijk anders eens op Travelworld | Meer dan 50 bestemmingen | Ver weg de voordeligste!
Hier kun je toch in een groep reizen, maar overdag heb je toch de vrijheid om zelfstandig te reizen en dus foto’s te maken waar jij wil.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Heb je een eigen website waar jouw foto’s staan? Want ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de foto’s als je in Zuidelijk Afrika hebt rondgezworven.
Als je nog specifieke info over Namibie wilt, dan kun je een kijkje op onze site www.bjusterbaarlik.nl nemen. Hier staat ons reisverslag, veel foto’s (ik ben geen fotograaf hoor!) en een grote lijst met tips, van onze rondreis met een bushcamper door Namibie. (begonnen in Kaapstad, toen rondje Namibie, geeindigd in Kaapstad)
Ah je bent dus een Nikon-fan. Mooie foto’s hoor. Jammer dat je er nog niet meer reizen op hebt staan. Maar ik neem aan dat je Zuidelijk Afrika wel op de site gaat zetten? Deze Afrikaanse landen hebben zo een enorme inpact. Hier kunnen goede foto’s meer zeggen dan woorden.
Idd, Nikon all the way. :king:
Die van Zuidelijk Afrika komen er uiteraard bij, maar ik krijg maar 50 Mb
van mijn provider, dus het zal beperkt zijn, net als die van Cuba.
De foto’s van Djerba, Egypte, Barcelona en Kos staan er ook al niet meer op…
Tja, zo begon het bij ons ook. Eerst de gratis site met een aantal mb’s. En toen was er ineens geen ruimte meer. We hebben toen ook maar een betaalde site genomen. Wij krijgen er zelf geen cent voor, maar ja hobby’s kosten soms wat geld he?!
Manlief heeftt een EOS aangeschaft. Hij zelf bedient de video, dus wie ‘moet’ er ineens foto’s nemen? Ja ik dus! Pffffffff voor je een goede foto kunt maken, komt er toch wel heel wat bij kijken. Zeker in landen waar ander licht is.
Hi, ik denk dat een self drive toch echt geschikter is.
Met een groepsreis (heb zelf ervaring met summum) zit je in een grote bus met kleine ramen die vaak maar half open kunnen, de gids weet wel iets, maar met een ervaren ranger in een open vehicle drive krijg je toch echt meer interessants te horen en te zien. De bus is niet ideaal dus voor foto’s, rijdt weg net als jij je top-olifanten-foto wil maken en ik kan het weten want ben zelf ook hobby-fotograaf - EOS 400D, Canon 100-400mm voor wildlife)
Zuid-Afrika is heel westers, dus je hoeft echt niet bang te zijn om tussen de stammenoorlogen terecht te komen, een 4x4 heb je trouwens niet nodig, maar is wel interessant omdat je wat hoger zit. Als je open vehicle drives boekt, zit je hoog en aangezien de ranger maar met max. 10 mensen rekening hoeft te houden, wachten ze echt wel tot je je foto hebt, zeker als je dat van te voren vraagt.
Als je bij ons een self drive boekt, krijg je een uitgebreide routebeschrijving en geven wij je alle tips die je nodig hebt om het doel waarvoor je naar Zuid-Afrika gaat te verwezenlijken. Wij hebben een 24 uurs hulplijn in Zuid-Afrika, dus als er echt eens iets mocht zijn (nog nooit meegemaakt), wordt je meteen geholpen. Interesse, mail dan voor een maatroute en offerte: [EMAIL=“info@afrikayatours.com”]info@afrikayatours.com
Bedankt voor je input.
Ondertussen is er nog een 3e kandidaat bijgekomen : koning aap (van Belgie).
Selfdrive gaan we toch niet doen. Was het nu enkel Z-A of Namibie,
maar in Zambia en Botswana zie ik het niet zitten om zelf te rijden.
En Summum is bij ons afgevallen wegens oa het slechte transport.
Koning aap gebruikt trucks waarvan de ramen helemaal open kunnen.
En zij vertrekken al vanaf 4 personen.
En we hebben regelmatig dagen vrij waar we zelf een game-drive kunnen boeken.
Vooral in de parken is een jeep van belang, tussen de steden en parken door
maakt het mij niet uit of ik zelf in een jeep of met een groep in een truck zit.
Mensen leren kennen is voor ons ook een beetje vakantie …
Hoi,
wij hebben net een rondreis achter de rug door 6 Afrikaanse landen, te weten Zuid-Afrika, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Zambia en Botswana. Dit ging per trein: de Southern Cross van de Shongololo Express. Ze hebben 3 verschillende 16-daagse treinreizen.
Het is ons super goed bevallen: Je ziet erg veel in die tijd en we zijn in genoeg parken geweest. Daar had je dan 4x4 open vehicle, waardoor je inderdaad hoger zit en meer ziet. De gidsen (zowel de lokale als die van de trein) vertelden veel en namen ook alle tijd als iemand een foto wilde nemen. Ons blog staat op wereldwijzer.nl . Nog niet met alle foto’s, maar ik heb in de trein wel iedere avond de tijd gehad om het verslag bij te houden en de vele foto’s te sorteren. Batterijen opladen is dan ook geen enkel probleem.
Succes met de voorbereidingen.
Een 24-daagse internationale groepsrondreis met verblijf in chalets en hotels.
We hebben 2 extra nachten in Kaapstad geboekt bij aankomst, zodat we wat
kunnen uitrusten van de heenreis en om Kaap de Goed Hoop en de Tafelberg te kunnen bezoeken.
Op het einde van de reis hebben we 2 extra nachten in Vic Falls om uit te
blazen na de hopelijk indrukwekkende reis.
bedankt, foto’s zullen zeker volgen.
Ik ga in onze zomer, ginder dus winter.
Wanneer precies ga ik niet op internet zetten,
want mijn profiel/adres is snel gevonden op het web.
Dat zou iemand met slechte bedoelingen het erg gemakkelijk maken als
je begrijpt wat ik bedoel.