Welke Tour in Salar de Uyuni raden jullie aan?

Welke Tour in Salar de Uyuni raden jullie aan? Iemand hier een goede ervaring ervaring met een bepaalde agentschap? Kom er online zoveel tegen…

Ik was tevreden met world white travel.

Ziet er goed uit, helaas hebben ze alleen tours die beginnen vanaf SaN Pedro. Ik zoek een tour die begint vanaf Uyuni

Hotel Tonito in Uyuni. In het hotel wifi, laundry service enz. Je kan bij hen verschillende tours boeken, we zijn daar ter plaatse geweest en hebben veel goede commentaren gehoord.

Wij zijn ongeveer drie maanden geleden ook via Toñito gegaan.
Wel vragen om een tour, die linksom gaat. Eerst de salar in, dan naar Laguna Verde.

Vince zij hebben ook een kantoortje in Uyuni en gaan ook vanaf daar.

@VideJo: dankje, maar ik wil een tour nemen die me op de grens van Chili kan afzetten, ter hoogte van San Pedro

@Ilse84: Jij gaat ook via Tonito? Wanneer dat?

Nee ik bedoelde dat world white travel ook vanaf Uyuni gaat, niet alleen vanaf San Pedro.

Als je de tour vanuit Uyuni rechtsom neemt, dan ga je rechtstreeks naar Laguna Verde (en dan mogelijk door naar San Pedro de Atacama), maar dan krijg je de salar zelf niet te zien.
Toñito heeft inderdaad ook een eigen kantoor, op dezelfde straat als het hotel van dezelfde naam.
En in het hotel maken ze de lekkerste piza’s die ik ooit gegeten heb.

Ruta Verde’ lijkt me wel wat. Wordt gerund door Nederlanders.
‘k Heb geen persoonlijke ervaring met ze, maar kennissen van me waren er erg tevreden over.

Ik ben vorig jaar mei in Bolivia geweest. We hadden een tour geboekt bij Andes salt expedition. We hebben de tour ter plaatse geboekt, maar ik het been idee van de naam van de route. Deze tour was het goedkoopst, we kozen hiervoor omdat over het algemeen toch veel hetzelfde is, dan kan her hoogstens verschil in eten/accomodatie zijn. Die waren vrij basic, maar prima. Het eten was op 1 avond na goed. We hadden onverwacht ook een engels sprekende gids!

Overigens boden alle tour agenten dezelfde route aan, dus ik denk dat het standaard was.
De kosten waren 110 dollar pp. voor 3 dagen 2 nachten. We hadden een drop off bij de grens van San pedro de Atacama, waar een bus op ons stond te wachten.

Wat we hebben gezien;
dag1

• dorpje met souvenirs
  • orginele zout hotel
  • plekje waar zoutstapels waren
  • Treinen kerkhof
  • salar uyuni met het cactus eiland
  • lunch midden op de salar, waar we ook veel truc foto’s hebben gedaan.

dag2

• lago negro
  • lago blanco
  • lago multi colour
  • lago rojo
  • volgens mij nog 2 meren waarvan ik de naam niet meer weet
  • rotsen bos (?)

dag 3

• geysirs
  • agua terminales
  • lago verde
    We werden op dag 3 om ongeveer 10 uur bij de bus afgezet. Let op dat je hier nog 15 bolivianos moet betalen bij de grensposten!

Neem een kijkje op mijn website! http://www.elizabeth-ontheroad.nl/z-amerika/bolivia-2015.html

Wij zijn met Cordillera gegaan! Zit zowel in Chili (San Pedro) als Bolivia (Uyuni). Prima bevallen. Geweldige trip! ImageUploadedByWereldwijzer Reisforums1456076238.105873.jpg

1 like

Ben net gisteren aangekomen in San Pedro. De tour uiteindelijk gedaan met Andes salt expedition voor $ 120,- inclusief bus ticket naar Chili. Prima tour met een Spaanse gids… Engelse gids is vrij overbodig aangezien het merendeels een panorama tour is. Eten, overnachtingen allemaal goed verzorgd.

Als je vanuit Sucre of La Paz komt zou ik zeker aanraden om een nacht bus te nemen. In Uyuni zijn veel barretjes waar je in de ochtend van aankomst een warme douche kan nemen en hierna kan je op je gemak bij alle tour agencies round kijken. Ze gaan al vroeg open, rond 7

De beste manier om de zoutvlaktes te bezoeken is een tour vanuit Tupiza, niet vanuit Uyuni.
Deze tour duurt namelijk 4 dagen en geen 3. Bovendien vertrekken er maar een aantal wagens per dag waardoor je met minder mensen bent. Vanuit Uyuni vertrekken er zo’n 40 wagens in colonne naar de zoutvlaktes. We hebben ook heel wat slechte verhalen gehoord van de tours in Uyuni, omdat er te veel concurrentie is.

In het dorpje Tupiza zijn er 3 tour operators. Wij gingen met Tupiza Tours. Echt aan te raden!

groeten, Silke (www.reisjemee.com)

40?! Heb ik niet meegemaakt hoor. Ik ging van San Pedro naar Uyuni. Denk max 8 auto’s. En ook niet de hele tijd samen ofzo. Ik heb het in ieder geval total niet als storend ervaren. Het was zelfs leuk om naast je eigen groepje ook anderen tegen te komen.

Ik heb het ook niet over San Pedro naar Uyuni :slight_smile: maar van Uyuni de 3-daagse tocht die start en eindigt in Uyuni.
Niet alleen het feit dat er daar vele wagens zijn, ook dat je daar vaak met 6 in een wagen zit in plaats van met 4 dus niet iedereen zit aan het raam. En de chauffeur is ook vaak én chauffeur én gids én kok omdat ze zo op de prijs moeten concurreren waardoor die mensen gewoon doodmoe zijn en ongelukken veroorzaken (we kennen zelf iemand die in zo’n ongeluk heeft gezeten en gelukkig heeft overleefd. Ik zeg niet dat alle tours vanuit Uyuni zo zijn maar dat je gewoon meer zekerheid hebt van service als je vanuit Tupiza de tour doet (of mss inderdaad van San Pedro).

Torre Tours. Helemaal super!!
Zie mijn blog hier: https://www.mirreopreis.nl/uyuni-backpacken-bolivia/
Groetjes

Vanuit Tupiza met Alexandro tours…was echt top! Fantastische kokkin en gids/chauffeur. Degelijke auto, geen enkel probleem gehad.

In juli zijn er helaas 3 jonge Belgische backpackers omgekomen tijdens een tour… Weet iemand toevallig welke?