Salar de Uyuni vanuit Argentinie

Hey,

Heeft er iemand een idee of het realistisch is om de Salar de Uyuni in Bolivia te bezoeken vanuit Argentinie. Ik heb al ergens opgevangen dat dit mogelijk is vanuit Salta.

Graag suggesties :slight_smile:

Groeten

Steven

Hola Steven,

Jazeker, vanuit Salta is dit mogelijk, met groepsexcursies of zoals wij doen met privƩ-excursies (dit dan bijvoorbeeld in combinatie met de Quebrada de Humuhuaca, Lago Pozuelos, etc.)

Voor zover ik weet is Uyuni ook te doen vanuit Atacamaā€¦

Suerte,
Jan

Hola Steven,

Wat ook een mogelijk is (wat een hoop gasten van ons doen) de lokale bus vanuit Salta naar La Quiaca / Villazon (grensplaatsjes van ArgentiniĆ« en Bolivia) nemen. Vandaar uit nemen zij dan de bus cq trein naar Tupiza om vervolgens een georganiseerde tour richting Salar de Uyuni te doen. Bv met http://www.tupizatours.com/ ā€¦ Of je reist natuurlijk door naar Uyuni en kiest daar een tour uitā€¦ Hoe dichterbij hoe goedkoperā€¦

Succes en Hele Fijne Feestdagen toegewenst uit een warm San Lorenzo (Salta)ā€¦Wordt geen witte kerst hier.

Saludos
Alex y Rijkje
www.lacasahernandez.com.ar

Hallo,

Ikzelf had ook het idee opgevat om vanuit Salta naar Salar de Uyuni te gaan. En daar dan een georganiseerde tour te boeken. Maar hoelang ben ik al onderweg naar Uyuni. Is dit haalbaar in 1 dag?

Groet Suzanne

Hola Suzanne,

Ik weet dat het met de bus van Salta naar la Quiaca 8 uur is, en ? uur van La Quiaca naar Tupiza. Daar nemen zij dan een overnachting om de volgende dag vandaaruit een tour te doen naar Uyuniā€¦
In 1 dag van Salta naar Uyuniā€¦ Denk dat het een hele lange dag wordt die je doet op karakter.

AlexyRijkje
San Lorenzo (Salta)

In een halve dag kun je per bus van Salta naar san pedro de atacama en van hieruit kun je per jeep in een tour naar Uyuni. Dit is absoluut de mooiste route richting Uyuni en in san pedro kun je ook nog prachtige dagtrips maken als je tijd over hebt.

ā€œIn een halve dag kun je per bus van Salta naar san pedro de atacama en van hieruit kun je per jeep in een tour naar Uyuniā€

Hola Schoentje

Kleine corectie, in halve dag ben je precies op de helft van Salta naar San Pedro. De tocht duurt iets langer namelijk 10 uur!

Saludos
AlexyRijkje

Oeiā€¦ dat is nog wel een fikse trip!
Weet iemand hoe andere dit doen?
Ik kan natuurlijk ook op de route andere plaatsjes bezoeken (dus niet in 1 keer doorreizen) En met het vliegtuig terug.
Kan het uberhaubt per vliegtuig?

Groet Suzanne

Hola Juan!

Gaan jullie dan direct van Salta naar Uyuni naar Bolivia zonder langs de immigratie in S.P de A. te gaan?? en terug idem? Ik kon terug naar beneden rijden toen ik t probeerdeā€¦Jouw dollars waren beter??? Of ga je via La Quiaca?