vanuit salta naar salar de uyuni

Dag allemaal,

Binnenkort vertrek ik voor een aantal weken naar Argentinië. Wij zouden vanuit Salta een tour willen boeken naar Salar de Uyuni in Bolivië. Heeft iemand van jullie dit ooit al gedaan?
Wie heeft tips?
Welke organisaties zijn betrouwbaar?
Alles is welkom.

Hoi Mochila

(het is met een enkele l),
Ik weet niet zeker of je vanuit salta al tours naar Uyuni kunt boeken, omdat je er nog best wel een eindje vandaan bent.
Het aanbod zal daar erg beperkt zijn (indien al aanwezig) en de kosten (veel) hoger. Ik raad je aan eerst naar Bolivia (of chile) zelf te gaan, en dan in Tupiza, Uyuni-stad of san pedro een tour te boeken. Er zijn veel aanbieders daar, dus kun je goede prijzen krijgen, onderhandel een beetje, zeker mogelijk als ze nog passagiers zoeken voor een vertrek de volgende dag.
Kies voor de langere 4 daagse trip, indien mogelijk. Niet vergeten: je zit op grote hoogte, tot 5.000 meter. dus neem iets mee tegen mogelijke hoogte perikelen, zoals pilletjes, aspirines, en coca. Neem ook warme kleding mee, geladen camerabatterijen.
Onderweg zit je echt in een woestijn, het is fantastisch, maar wel heel afgelegen, en onvermijdelijk een beetje afzien.
veel plezier groet uit de Argentijnse Tigre Delta bij buenos Aires

stef

Dag Stefned,
Ik weet dat mochila met een enkele l is maar die naam was al ingenomen ;).
Zou het helpen als we in het grensgebied Argentinië-Bolivië op zoek gaan naar een tour? Zo ja, van waaruit kan dat dan het best?

Hola Mochilla, ik heb eens even zitten googlen via de Argentijnse google en er zijn zat bureau’s in Salta die dat aanbieden.
maar als je de zekerheid wil hebben dat het allemaal goed geregeld is zou ik Flipsen (moderator hier, maar momenteel op vakantie) of Chenque een berichtje sturen. Beide hebben een reisbureau in Argentinië, het zijn Nederlanders en weten er alles van.

website van Flipsen, Jack

http://www.heart-of-argentina-travel.com/ne
website van Chenque, Jan

En nee dit is geen spam of reclame :hihi:, die jongens zijn gewoon goed, lees ook het ervaringen topic.

Dag Gallina,

Als je op de Argentijnse google zoekt hoe gaat dat in zijn werk? Kan me anders een aantal namen van bureaus geven in Salta?

Hoi Mochilla, hier een link via google. Maar je kunt ook vragen aan Jack of Jan voor een goed bureau met wie ze samenwerken. Want ik ken ze allemaal niet.
http://www.google.com.ar/search?hl=es&gl=ar&tbm=nws&authuser=0&q=excursiones+salta&oq=excursiones+salta&gs_l=news-cc.12..43j43i53.4955.4955.0.8443.1.1.0.0.0.0.135.135.0j1.1.0...0.0...1ac.2.lrwgAKh31e4#q=excursiones+salta&hl=es&gl=ar&authuser=0&source=lnms&sa=X&ei=ImzUUYLtKozXPPXwgMgC&ved=0CAgQ_AUoAA&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.ZWU&fp=8983eccdabb72f71&biw=1366&bih=606

Hola Mochilla,
Even een kleine inbreng van mijn kant…
Ben het helemaal eens met Stefned, zou de tour boeken vanuit Tupiza of het plaatsje Uyuni zelf…
A) voor het kostenplaatje en B) ken ik geen agencias (of misschien privetour) die dit aanbieden vanuit Salta… (de zoutvlaktes in Bolivia vanuit Salta zijn dan ook gauw zo´n 10 a 12 uur hier vandaan )

Wij hebben hier zelf een B&B en al onze gasten (zij die de zoutvlaktes in Bolivia willen bezoeken) doen dit dus vanuit Bolivia…
Zij nemen eerst de bus naar La Quiaca grens over naar Vilazon en vandaar uit Trein/bus/ of gedeelde taxi naar Tupiza…

Heb de link bekeken van Gallina hierboven en zie niet zo 123 de jullie gevraagde tour bijstaan??..

Veel plezier met jullie voorbereiding…

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)