Welke schoenen neem je mee op reis?!

En je dichtsbijzijnde verkooppunt zit in Japanlol2 Daar heb je dus niet zoveel aan…

Ik heb de site gezien. Volgens mij zitten er Italianen achter.
Ze waarschuwen overigens voor namaak. Wat een goed teken is. Namaak hebben we in Thailand immers genoeg, haha.

Ach voorlopig staat er niet echt een spannende reis op de planning waarbij ik graag op dit soort schoentjes zou lopen.
Toekomstmuziek!

Er zijn overigens aardig wat varianten. Volgens mij tussen de 89 en 149 euro, tenminste op de officiele site.

Het heeft bij mij 2weken geduurd voordat ik echt zonder problemen op blote voeten kon trainen… ik zou zeggen probeer het en misschien duurt het het bij minder lang voor het geneest.

Als je schoenen gaat uitzoeken, is het belangrijk om vooraf te bepalen welk type schoen het meest geschikt is voor de soort wandelingen die je het meest zult gaan maken. Een wandeling door de Nederlandse bossen afgewisseld met asfalt paden, vraagt om een heel ander soort schoen dan lopen in de Ardennen of rond de boomgrens in de Alpen. Laat staan lopen boven de boomgrens over uitsluitend rotspaden. Om te voorkomen dat je meerdere schoenen moet kopen, zoek je een schoentype uit waar je in de meeste situaties plezier van hebt.
Type A: Lage of halfhoge wandelschoen…
Lichte en soepele schoenen die zeer geschikt zijn voor wandelingen in het vlakke Nederland, over de zandige bospaden tot wandelen over asfalt. De zolen van dit type schoen zullen op asfalt veel minder snel slijten dan de hogere categorie schoen. Ook op glooiend terrein in de Ardennen of Duitse heuvels zijn ze heel geschikt.
Type B: Stevige halfhoge wandelschoen (Trekkingschoen)
Net als type A zeer geschikt voor de Hollandse omgeving, maar van iets zwaardere en steviger kwaliteit. Ze geven meer steun voor de wandelaar die ook wel eens een berg oploopt. Deze vaak leren schoenen zijn redelijk waterdicht en ademend. Helemaal waterdichte types zijn ook verkrijgbaar, meestal afgewerkt met een binnenzijde van Gore-Tex. Dit laatste maakt ze dan ook meer geschikt voor lopen door nat gras of bij lichte sneeuwval.
**Type C: Zware halfhoge of hoge wandelschoen **
Deze zware wandelschoen is zeer geschikt voor hellingen en rotsachtige gebieden, maar veel minder voor asfalt. Hij biedt veel steun aan de enkel voor de wandelaar die veel grip wil hebben op de meer ruige paden in de bergen. De zeer stijve zool voorkomt dat scherpe rotspunten aan de voeten voelbaar worden. Bij de meeste merken is deze schoen voorzien van een Gore-Tex binnenvoering. Bij enkele merken kunnen ook stijgijzers worden gemonteerd.
Type D: Alpine schoen
De Alpine schoen wordt gekozen als het een zware klim naar de hoogste toppen gaat worden waarbij stijgijzers vaak noodzakelijk zijn. Voor de wandelroutes op deze site zeker niet nodig. Wie echt in dit soort gebieden gaat klimmen, heeft meestal tevens een lagere categorie schoen voor het eerste deel van de wandeling tot boven de bomengrens. Daarna worden pas de type D schoenen aangetrokken.

Vorig jaar in Thailand de hele vakantie op flip flops gelopen, maar wij zijn dan ook niet de jungle in geweest.
Ik heb wel de hele vakantie een paar Keen Venice mee gesleept, voor Jan met de korte achternaam
http://www.bever.nl/lopen/sandalen-slippers-en-tropenschoenen/1411.keen-footwear-venice-h2-wms (weet niet of deze link werkt)
Misschien een idee…

Groetjes Judith

Als je opteert voor stevige (berg)schoenen, zorg er dan in ieder geval voor dat je ze al op zijn minst een weekje ingelopen hebt. Anders is de kans groot dat je tijdens je trekking veel dieren de stuipen op het lijf jaagt met gekerm. 10-15 kilometer moeten doorgaan met bleinen en blaren is een hel. Het durven dan wel eens open wonden worden. Neem op een trekking zeker een aantal compeeds mee (Die plak je over je blaar of beginnende blaar en dat werkt dan als een soort tweede huid.) Een extra paar verse sokken doet ook altijd wonderen. Natte, vuile kousen= festijn voor schimmels en bacteriën die al eens van de gelegenheid gebruik maken om in kleine schaafwondjes en tussen de tenen te gaan nestelen. Ik weet niet of je dit vind in Thailand, maar voor mijn trekkingen in de Pyreneeën heb ik tegenwoordig altijd een paar sokken mee die de warmte en het zweet beter afvoeren. Ik had wel het gevoel dat dit hielp. Volgens mij waren die van het merk ‘KARIMOR’. Dit systeem kan je zelf ook zelf creeëren: eerst een paar katoenen sokken en hierover synthetische kousen. Het katoen absorbeert je zweet, de synthetische stof voert het enigszins af.Grts,Jelle

Neem iig nooit waterdichte schoenen (met het zogenaamde gore-tex)!
In Thailand is het veel te vochtig voor dit soort schoenen want ze laten dan wel geen water binnen: ze laten het er ook niet meer uit, wat resulteert in een enorme broeikas in je schoenen.
Met een goede moesson worden ze toch wel nat, en als ze dan niet meer willen drogen zit jij met een paar opgesloten voeten in niet-ademende, natte schoenen.

Wat betreft die bloedzuigers in Khao Sok: kan je daar eigenlijk wel gewoon in het meer zwemmen zonder die beesten aan je te krijgen?

Welke schoenen neem je mee op reis?!Het zou een prachtig onderwerp zijn voor een forum met Russische vrouwen…Ik ben er in februari 2010 zeker 20 tegengekomen die hun hoge hakken op weg in de jungle uit moesten doen, en dan op blote voeten verder liepen…Ik kon een glimlach niet onderdrukken…Hans.

Beste Hans,

I would die voor een paar mooie hakken in m’n backpack. Hoe zijn die jungletochten op blote voeten? :smiley:
Nee ff serieus… heb die hakken helaas al afgeschreven voor de vakantie omdat ik voor de verandering zo min mogelijk schoenen mee wil nemen. Maar dan bedenken welke schoenen wél meemogen is nog een hele klus voor een vrouw. Onderschat dat niet! :wink:

heb ze op hoge hakken gezien op de full moon party en dat is een strandfeest
\

Haha direct al wat minder streken! lol2

WTF! Ik hou het daar nog niet uit op men flipflops!